search icon

Ναυτιλία

Ιωάννης Κούστας και Πέτρος Παππάς πρωτοστατούν στη δημιουργία του «έξυπνου πλοίου» μέσω «έξυπνης τεχνολογίας»

Τριπλός ο στόχος του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος, DT4GS, που στοχεύει στη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% έως το 2026 και κατά 55% έως το 2030

Η ελληνική ναυτιλία πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση μέσω έξυπνων τεχνολογιών που θα οδηγήσουν στα «έξυπνα πλοία». Με στόχο την υποστήριξη μέσω «έξυπνων» τεχνολογιών των ναυτιλιακών εταιρειών στην επίτευξη έως και 20% μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με χρονικό ορίζοντα το 2026, την παροχή λύσεων για εξοπλισμό εν ενεργεία πλοίων για να πετύχουν μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου έως το 2030 αλλά και ένα πράσινο σχέδιο για ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων κάθε τύπου ξεκίνησε ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα το DT4GS. Στο πρόγραμμα πρωτοστατούν ο δρ Ιωάννης Κούστας με στόλο από 71 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ο Πέτρος Παππάς με τη Star Bulk και στόλο από 143 πλοία εκ των οποίων 125 φορτηγά, 16 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι δύο με τις εταιρείες εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά. Συμμετέχουν επίσης, η Euronav μία από τις ισχυρότερες, παγκοσμίως, εταιρείες στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, με 56 tankers, η οποία έχει στην Ελλάδα την έδρα διαχείρισης του στόλου της, ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος Fincantieri και ιταλικός νηογνώμονας RINA , Πανεπιστήμια και σειρά άλλων ελληνικών επιχειρήσεων κυρίως τεχνολογίας.

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στα γραφεία της Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα, στον Πειραιά.

Η κεντρική ιδέα είναι ότι όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αντίγραφο ενός πλοίου τους με όλα τα data που το αφορούν για όλο τον κύκλο ζωής του. Αντίγραφο το οποίο θα ενημερώνεται για όλες τις εξελίξεις. Οι εταιρείες θα μπορούν να το χρησιμοποιούν για να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες με στόχο την μετάβαση στην πράσινη εποχή της ναυτιλίας και μέσα από αυτές τις νέες τεχνολογίες να κάνουν τις επιλογές τους. Το DT4GS απευθύνεται όχι μόνο στις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και στην ευρύτερη βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα, θα παρέχει σύστημα υποστήριξης για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, λιμενικές υποδομές, εταιρείες ενέργειας αλλά και μεταφορών.

Διαβάστε ακόμη

Πρόβλεψη για έσοδα 20 δισ. ευρώ από τον τουρισμό το 2022

O γάμος της Κέας, οι γαμπροί της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ο λοχαγός του Σαράντη και οι greek business του Άμπου Ντάμπι 

Εφορία – Κατασχέσεις: Πότε επιστρέφονται χρήματα που έχουν δεσμευτεί σε τραπεζικούς λογαριασμούς

Exit mobile version