H Lloyd’s Register (LR), σε συνεργασία με την SDC Ship Design and Consult, ανέπτυξε μια νέα ιδέα για τη χρήση δεξαμενών έρματος στη θέση των cofferdams γύρω από τις δεξαμενές μεθανόλης, επιτρέποντας στις ναυτιλιακές εταιρείες περισσότερο χώρο για την τεχνολογία καυσίμων μεθανόλης.

Για μετασκευές της τεχνολογίας μεθανόλης σε υπάρχοντα πλοία, η εξέλιξη αναμένεται να επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να μετατρέψουν τα πλοία τους χωρίς απώλεια πολύτιμου χώρου, καταργώντας την απαίτηση για cofferdams γύρω από τις δεξαμενές καυσίμων, όπως απαιτείται από την MSC.1/Circ.1621.

Τα Cofferdams είναι μεγάλοι χώροι που χρησιμοποιούνται για να αποτρέπουν τη διαρροή περιεχομένου από παρακείμενες δεξαμενές απευθείας σε άλλες περιοχές. Η ανάγκη για αυτόν τον χώρο είτε αυξάνει το μέγεθος του πλοίου είτε καταλαμβάνει χώρο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καλύτερα, και αντίστοιχα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου.

Η καινοτομία αναμένεται να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα “διασταυρούμενης” μόλυνσης, ενισχύοντας τα όρια των δεξαμενών με διεξοδικές διαδικασίες συγκόλλησης, αυξημένους ποιοτικούς ελέγχους και πρόσθετα μέτρα ασφαλείας.

Η ιδέα αναμένεται να επιτρέψει έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό πλοίων για ένα ευρύ φάσμα τύπων πλοίων και θα δει την LR να αποδέχεται γενικά τη χρήση δεξαμενών έρματος αντί για φραγμούς, όπως απαιτείται από τις προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για την ασφάλεια των πλοίων που χρησιμοποιούν μεθυλική/αιθυλική αλκοόλη ως καύσιμο.

Η καινοτομία αφορά τόσο τις νέες κατασκευές όσο και τις μετατροπές, με καθορισμένες απαιτήσεις σχεδιασμού που τίθενται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας σχεδιασμού και διευθέτησης συγκεκριμένου έργου. Η συνεργασία ακολούθησε ένα έργο μετασκευής με την SDC Ship Design, στο οποίο η LR και η SDC ανέπτυξαν από κοινού την ιδέα.

Ο Colin Rawlins, Strategic Business Partner και Senior Representative για τη Γερμανία, Lloyd’s Register, δήλωσε: «Η LR είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την καινοτόμο ιδέα της για την εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμου μεθανόλης χωρίς την απαίτηση για φραχτά. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει τόσο σε νέα κατασκευαστικά έργα όσο και σε μετατροπές να αξιοποιήσουν το χώρο που διαφορετικά θα καταλαμβάνονταν από φελλούς για την εγκατάσταση τεχνολογίας μεθανόλης ως καυσίμου, συμβάλλοντας έτσι στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης στη ναυτιλία με την ευκολότερη υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων όπως η μεθανόλη».

Ο Michael Waechter, διευθύνων σύμβουλος της SDC, δήλωσε: «Πρέπει να είναι προς το συμφέρον όλων μας να βρούμε απλές και συνεπώς αποτελεσματικές λύσεις για την εφαρμογή εναλλακτικών καυσίμων, προκειμένου να επιταχύνουμε τη μετάβαση στη ναυτιλία με μηδενική κατανάλωση. Οι λύσεις αυτές δεν πρέπει να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια με κανέναν τρόπο και πρέπει να βασίζονται στις αντίστοιχες φυσικές/χημικές ιδιότητες των καυσίμων. Η λύση που αναπτύχθηκε μας βοηθά να φιλοξενήσουμε μεγαλύτερη χωρητικότητα μεθανόλης σε μικρότερο χώρο και έτσι αυξάνεται η αποδοτικότητα του πλοίου. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες σε όλα τα επίπεδα για να καταστούν τα εναλλακτικά καύσιμα πιο ελκυστικά από εμπορική άποψη».

Ο Manuel Ortuño, Global Manager Ship Structures Specialised Ships, Lloyd’s Register, δήλωσε: «Η LR και η SDC ανέπτυξαν αυτή την ιδέα για να βοηθήσουν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος με την εφαρμογή των προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών του ΙΜΟ. Αυτή η καινοτομία θα παρέχει ισοδύναμο επίπεδο ασφάλειας χωρίς την ανάγκη για φρακτές, επιτρέποντας έτσι τον αποτελεσματικό σχεδιασμό πλοίων και τις ευκαιρίες μετατροπής τους».

Η μεθανόλη έχει τεράστιες δυνατότητες να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να διευκολύνει τη ναυτιλία με μηδενικό καθαρό κόστος για ένα ευρύ φάσμα ναυτιλιακών εφαρμογών, από μικρά έως μεγάλα πλοία και τόσο για νέες κατασκευές όσο και για μετατροπές. Είναι βιοδιασπώμενη και πλήρως αναμίξιμη με το νερό, και το σημαντικό είναι ότι έχει χαμηλή τοξικότητα για τους υδρόβιους οργανισμούς.

Η Lloyd’s Register δημοσίευσε πρόσφατα μια έκθεση σχετικά με τις μετασκευές μηχανών, η οποία αξιολογεί την κατάσταση της τεχνολογίας, της ενσωμάτωσης και της συμμόρφωσης, παράλληλα με την επιχειρηματική προοπτική των μετασκευών των πλοίων. Μία από τις βασικές προκλήσεις με τις μετασκευές που εντοπίζονται από τη μελέτη είναι η ενσωμάτωση του συστήματος, με σημαντικά ζητήματα, όπως η προσαρμογή για μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμων, ο χώρος για τον εξοπλισμό προετοιμασίας καυσίμων και η εξασφάλιση μέτρων ασφαλείας, για την ταχεία μετασκευή του υπάρχοντος στόλου πλοίων με ορυκτά καύσιμα.

Διαβάστε ακόμη

«Κόκκινα» δάνεια: Τι αλλάζει στη σχέση δανειοληπτών – servicers και funds – Οι νέοι κανόνες και τα πρόστιμα

ΑΔΜΗΕ: Να τριπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα ηλεκτρικής ενέργειας Ελλάδας – Ιταλίας

Novo Nordisk: Τεράστια επένδυση 2,1 δισ. ευρώ στη Γαλλία – «Ξεπουλάει» το φάρμακο για την παχυσαρκία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ