Στις τρέχουσες εξελίξεις στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου που αφορούν τον επανακαθορισμό της χερσαίας ζώνης του Λιμένος και την δημοσίευση του στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης, με την οποία επιστρέφεται στο Δήμο Ηρακλείου όλο το κομμάτι καθώς και η ευθύνη της παραλιακής Λεωφόρου, μια σημαντική εξέλιξη εν όψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Λιμένος ήταν τα βασικά θέματα συζήτησης στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Ηρακλείου, υπό την Προεδρία του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη και με την ενεργό συμμετοχή εκπροσώπων της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Ηρακλείου, Φορέων, Ενώσεων, Ομοσπονδιών, Πρακτόρων και Συνδέσμων του Ηρακλείου.

Στο κάδρο μπήκε και η κρουαζιέρα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος προχώρησε στην ανασκόπηση της δυναμικής πορείας της Κρουαζιέρας για το 2022 όπου αναμένονται συνολικά 235 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και με τον αριθμό των επιβατών που να προσεγγίζει τους 300.000. Παράλληλα επεσήμανε την έντονη δραστηριότητα της επιβατικής κίνησης στην ακτοπλοία 2022 καθώς και της εμπορευματικής κίνησης η οποίες διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα .

Επιπλέον δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Διεθνή Λιμενική Κοινότητα με βασικότερα την πράσινη μετάβαση μέσω της απανθρακοποίησης, τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Ο ΟΛΗ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις όπως το πρόγραμμα Electriport για το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης κάθε πλοίου που θα ελλιμενίζεται στο λιμάνι μας. Ειδική αναφορά έγινε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Hupiness, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση μελετών για την ενίσχυση του προσήνεμου μόλου και της επέκτασης αυτού καθώς επίσης και αναφορά στη χρήση κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Σημαντική υπήρξε επίσης η ενημέρωση για την επικείμενη υπογραφή σύμβασης για την ενεργειακή αναβάθμιση που περιλαμβάνει την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων στους πυλώνες του λιμανιού με νέα φωτιστικά τύπου LED, γεγονός που θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 45 περίπου %

Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης τοποθετείται και η ολοκλήρωση του προγράμματος Poseidon Med II που περιλαμβάνει πλήρης μελέτες για εγκαταστάσεις δεξαμενών τροφοδοσίας πλοίων LNG. Το LNG είναι το κύριο μεταβατικό καύσιμο των επόμενων 20-30 χρόνων και δε νοείται λιμάνι κρουαζιέρας που να μην διαθέτει τη σχετική υποδομή. Βασική επίσης η ολοκλήρωση μαζί με το δήμο Ηρακλείου της αξιολόγησης βιωσιμότητας της πόλης και του λιμένος από το διεθνή οργανισμό GSTC και ο σχεδιασμός των από κοινού δράσεων που θα οδηγήσουν στην πιστοποίηση μας ως αειφόρου προορισμού.

Τέλος συζητήθηκε το θέμα της ιδιωτικοποίησης το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη φάση της κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών καθώς και στο ευαίσθητο θέμα των τελών ελλιμενισμού σκαφών του ενετικού Λιμένα με το θέμα να επανεξετάζεται κατόπιν της υποβολής της απόψεων των σχετικών φορέων ώστε το ΔΣ του ΟΛΗ να λάβει τη σχετική απόφαση εντός του μηνός Σεπτεμβρίου

Ολοκληρώνοντας την Συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο Μηνάς Παπαδάκης, ως Πρόεδρος, ευχαρίστησε ιδιαίτερα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου και πιο συγκεκριμένα τον Λιμενάρχη, Αντιπλοίαρχο ΛΣ Ευθύμιο Αθ. Δουβή για την επίλυση όλων των προβλημάτων που παρουσιάζονται, για την συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του λιμένος Ηρακλείου και για την άψογη συνεργασία μεταξύ των Φορέων.

Διαβάστε ακόμη

ΑΕΠ: Προς νέο άλμα 5% και μεγαλύτερα περιθώρια για παροχές και στήριξη

Εκλογικός νόμος (συνέχεια 2), ο Τσέχος πήρε τη λοταρία από την Intralot και οι τρεις κινητές ρίχνουν δισ. ευρώ στις οπτικές ίνες 

Στο 85% του 2019 -με 14,7 εκατ.- η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος το 8μηνο