Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές οικονομίες. Πάνω από το 93% του παγκόσμιου στόλου κρουαζιερόπλοιων κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του βιβλίου παραγγελιών των ναυπηγείων της Ευρώπης. Με παραγγελίες 62 κρουαζιερόπλοιων για τα επόμενα πέντε χρόνια, αυτό αντιπροσωπεύει άμεσες επενδύσεις άνω των 40 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία της CLIA, ο τομέας της κρουαζιέρας είχε οικονομική συνεισφορά 41 δισ. ευρώ στην Ευρώπη το 2021, παρά τη δραστική μείωση του όγκου επιβατών λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

Η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του τουρισμού και όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 σε όγκο επιβατών, με πρόβλεψη για 27 έως 33 εκατομμύρια ταξιδιώτες κρουαζιέρας παγκοσμίως το 2023, συγκριτικά με 29,7 εκατ. το 2019.

Ειδικά για την Ελλάδα, τα στοιχεία για τον οικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας το 2021 δείχνουν ότι ακόμα και εν μέσω της πανδημίας η χώρα όχι μόνο «έπιασε» αλλά και ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη, καθώς για πρώτη φορά πέτυχε οικονομικό αντίκτυπο μεγαλύτερο του 1 δισ. ευρώ φθάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατομμυρίων το 2019.

Αυτό είναι αποτέλεσμα της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στην γρήγορη αλλά και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας αλλά και της αξιοσημείωτης αύξησης home porting στη χώρα, που αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, μέσω της αυξημένης ζήτησης για διαμονή επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα, αεροπορικά ταξίδια, καύσιμα, υπηρεσίες συντήρησης και προμήθειας πλοίων. Αυτή η αύξηση οφείλεται επίσης στην παραμονή πλοίων στο λιμάνι για την πραγματοποίηση τεχνικών εργασιών. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 15.100 θέσεις εργασίας υποστηρίχθηκαν το 2021 στην Ελλάδα από την κρουαζιέρα.

Ο κλάδος υποστήριξε επίσης 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Η δύναμη του ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου και οι δεσμοί του με την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας ήταν το κλειδί για τη διατήρηση ισχυρού θετικού κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου στην Ευρώπη.

 

Διαβάστε ακόμα

Δημήτρης Κοντομηνάς: Το μυθικό κτήμα στην Αργολίδα «αναζητά» αγοραστή – Αντίστροφη μέτρηση για τον πλειστηριασμό (pics)

Γιώργος Συγγελίδης: Πέθανε ο ιδρυτής ενός από τους ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους της Ελλάδας

 

Αιγυπτιακά κεφάλαια πίσω από το ολοκαίνουριο 5* Dusit στη Γλυφάδα – Πλάνα και για νέα ξενοδοχεία (pics)