search icon

Ναυτιλία

Κρουαζιέρα – Η επόμενη ημέρα και οι ανατροπές

Μελετώντας τον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας μπορεί κανείς να καταλήξεις στους λόγους που η Ανατολική Μεσόγειος προσελκύει το ενδιαφέρον των μεγάλων Ομίλων

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της διεθνούς κρουαζιέρας βρίσκεται η Ελλάδα τις τελευταίες εβδομάδες. Και όσο πλησιάζει το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου στις 14 Μαίου τόσο μεγαλώνει η αγωνία για τον θαλάσσιο τουρισμό.

Η Royal Caribbean κολοσσός της παγκόσμιας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δρομολόγηση του νεότευκτου πλοίου της “Odyssey of the Seas” προς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς στα τέλη Μαΐου 2021 με αφετηρία στο Ισραήλ και ενδιάμεση προσέγγιση στην Κύπρο.

Ακολούθησε στις 24 Μαρτίου ανάλογη ανακοίνωση της θυγατρικής της Royal Caribbean, της Celebrity Cruises, πρώην Chandris, για το νεότευκτο Celebrity Apex και της Royal Caribbean για το Jewel of the Seas, με homeporting αντίστοιχα τον Πειραιά και την Λεμεσό και προσεγγίσεις αποκλειστικά σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας προγραμματίζουν κρουαζιέρες στην Ελλάδα και στην Μεσόγειο η Seabourn κορυφαία εταιρεία πολυτελών κρουαζιερών-ultra luxury cruise και η Norwegian Cruise Line Holdings.

Ανάλογες ανακοινώσεις δρομολόγησης πλοίων με προσεγγίσεις σε γνωστούς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς στο Ιόνιο και το Αιγαίο, αναμένεται να ακολουθήσουν τις προσεχείς εβδομάδες, με πρωταγωνιστές τις κυρίαρχες εταιρίες της παγκόσμιας κρουαζιέρας, όπως οι MSC Cruises, TUI Cruises, Costa Crociere, Aida Cruises, Hapag Lloyd κλπ.

Μελετώντας τον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας μπορεί κανείς να καταλήξεις στους λόγους που η Ανατολική Μεσόγειος προσελκύει το ενδιαφέρον των μεγάλων Ομίλων.

Οι ΗΠΑ- Καραϊβική και η Αλάσκα λόγω πανδημίας είναι κλειστές στην κρουαζιέρα.

Η Γερμανία μαστίζεται από την πανδημία και οι εξαιρετικά δημοφιλείς κρουαζιέρες στην Βόρεια Θάλασσα δεν έχουν φέτος πολλές πιθανότητες επιτυχίας.

Η Ισπανία και πιο συγκεκριμένα η Βαρκελώνη, το μεγαλύτερο σε κίνηση επιβιβαζόμενων / αποβιβαζόμενων επιβατών λιμάνι της Μεσογείου είναι κλειστό.

Σε όλη την Μεσόγειο ανοιχτές για κρουαζιέρα θα είναι η Ελλάδα, η Ιταλία, η Μάλτα, η Κροατία και η Κύπρος.

Επίσης, το γεγονός ότι το Ισραήλ λόγω του επιτυχημένου προγράμματος εμβολιασμοί αυτή τη στιγμή έχει πλασαριστεί ως ένας “ασφαλής” προορισμός και δημιουργεί ένα θαλάσσιο διάδρομο με την Κύπρο και ελληνικά νησιά.

Τα δεδομένα, φέρνουν στην Ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα ένα πρωτοφανές θετικό “μείγμα” πλοίων, που ικανοποιεί όλα τα “θέλω” των τουριστών κρουαζιέρας: Mega Ships, πλοία μεσαίου μεγέθους, ultra luxury small cruise ships, υπερσύγχρονα πλοία που μόλις έχουν παραδοθεί από τα ναυπηγεία στους ιδιοκτήτες τους.

«Αυτό το σκηνικό πολύ δύσκολα θα στηθεί πάλι στο άμεσο μέλλον στην περιοχή μας. Είμαστε χωρίς να το ξέρουμε συγκυριακά οι μεγάλοι κερδισμένοι της φετινής χρονιάς στο χώρο της κρουαζιέρας. Χωρίς να έχουμε κάνει οτιδήποτε όπως για παράδειγμα για να βελτιώσουμε τις κακές ή ελλιπείς υποδομές των λιμανιών» επισημαίνουν στελέχη της αγοράς και συνεχίζουν:

«Πολλά από τα νεότευκτα πλοία όταν τελειώσει η φετινή σαιζόν στην περιοχή μας, θα πάρουν τον δρόμο της επιστροφής τους στην Καραϊβική, επειδή για εκεί έχουν σχεδιαστεί.

Όμως μπορούμε να καταφέρουμε να κρατήσουμε πολύ καλά πλοία, μικρής σχετικά ηλικίας στην περιοχή μας και να επιμηκύνουμε την διάρκεια της σεζόν αρκεί να πείσουμε τους μεγάλους παίκτες της κρουαζιέρας ότι έχουμε ένα πλάνο ανάπτυξης.

Μακάρι η Ελληνική Κυβέρνηση να καταφέρει να εκμεταλλευτεί αυτή την μοναδική ευκαιρία, κοιτάζοντας τους ξένους ομίλους στα μάτια και συζητώντας μαζί τους βάσει ενός οργανωμένου σχεδίου ποια είναι η θέση των ελληνικών προορισμών στην κρουαζιέρα για τα επόμενα 5-8 χρόνια, ώστε οι ξένοι όμιλοι να επενδύσουν στους ελληνικούς προορισμούς».

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής κρουαζιέρας χρειάζονται:

Στρατηγικό σχέδιο με τρεις ενότητες που θα καλύπτουν συνολικά 24 ελληνικά λιμάνια

Ι) Ενότητα 1η για τα 6 λιμάνια που θα δέχονται mega ships: αυτά τα λιμάνια είναι Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Μύκονος, Σαντορίνη, Πάτρα

ΙΙ) Ενότητα 2η για τα 7 λιμάνια που θα δέχονται πλοία μέχρι 2.500 επιβατών: Κατάκολο, Ρόδος, Κως, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Βόλος

ΙΙΙ) Ενότητα 3η για τα 11 λιμάνια που θα δέχονται πλοία μέχρι 1.500 επιβατών: Κεφαλονιά, Μήλος, Πάρος, Ιος, Σίφνος, Ναύπλιο, Πάτμος, Σάμος, Χίος, Καβάλα, Άγιος Νικόλαος

Δηλαδή:

Πέρυσι, τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, πολλές γραμμές κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων των TUI, MSC, Costa Crociere, Ponant και AIDA, μεταξύ άλλων κατάφεραν να κάνουν μερική επανεκκίνηση πριν από το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Αυτή ήταν μια ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ανεπτυγμένα πρωτόκολλα, τα συστήματα και τις διαδικασίες τους.

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας -CLIA, περισσότεροι από 350.000 επιβάτες ταξίδεψαν με ασφάλεια σε όλο τον κόσμο εκείνη την περίοδο και η Ευρώπη, με σχεδόν μηδενικές περιπτώσεις, απέδειξε ότι τα ανεπτυγμένα πρωτόκολλα λειτουργούν.

Από τον περασμένο Οκτώβριο πολλές νέες εξελίξεις στην τεχνολογία, τα τεστ και τις λειτουργίες επάνω στα πλοία έχουν προσθέσει περισσότερη εμπιστοσύνη στον τομέα και η ζήτηση υπάρχει ειδικά για τα παγκόσμια ταξίδια κρουαζιέρας για το 2022 που πωλούνται μέσε σε μόλις λίγες ώρες μετά την ανακοίνωσή τους.

Διαβάστε ακόμη:

«Μαγνήτης» επενδύσεων το Μαρούσι: Deals εκατομμυρίων ευρώ στα επαγγελματικά ακίνητα

Πειραιώς: «Ξεκλείδωσε» η μετοχή μετά το limit down στο άνοιγμα (upd)

ΟΑΕΔ-Cisco: Νέο πρόγραμμα για κατάρτιση 1.000 ανέργων

Exit mobile version