Ναυτιλία

Λιμάνι Λαυρίου: Τα αναπτυξιακά σχέδια για την επόμενη ημέρα

  • newsroom
lavrio limani


Αυξημένα έσοδα κατά 18% το α' εξάμηνο 2021 παρά την πανδημία

Σε ρότα ανάπτυξης βρίσκεται το λιμάνι του Λαυρίου αφού στην εποχή της πανδημίας κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο του. Πιο συγκεκριμένα, το α’ εξάμηνο του 2021 τα έσοδα του ΟΛΛ ΑΕ ανήλθαν στο 1.912.858 ευρώ, αυξημένα κατά 18% σε σύγκριση με τον τρέχοντα προϋπολογισμό και κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020.

Τα έξοδα συγκρατήθηκαν οριακά κάτω των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα το ισοζύγιο του πρώτου εξαμήνου να υπερβαίνει κατά 75,7 % τον στόχο του προϋπολογισμού.

Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας “η ΟΛΛ ΑΕ κατά την ίδια περίοδο στερήθηκε σημαντικών εσόδων, κυρίως λόγω απώλειας μισθωμάτων από παραχωρήσεις λόγω της πιστής εφαρμογής των κυβερνητικών μέτρων, για την προστασία επαγγελματικών κλάδων από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

Παράλληλα, μέσω της είσπραξης οφειλών παρελθουσών χρήσεων, η ΟΛΛ ΑΕ συνέχισε να βελτιώνει τη ρευστότητά του, με αποτέλεσμα να έχει την ευχέρεια να εξοφλεί άμεσα το σύνολο των υποχρεώσεών του, συμβάλλοντας στο μέτρο που του αναλογεί στη διευκόλυνση της ρευστότητας των προμηθευτών του.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι:

Με βάση τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΛ ΑΕ και CELESTYAL CRUISES ξεκίνησε η δραστηριότητα της κρουαζιέρας με τη χρήση του λιμανιού ως home port. Η συνεργασία αυτή αναμένεται συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Για το 2021, λόγω της καθυστέρησης στο άνοιγμα της αγοράς, έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 60 αφίξεις – αναχωρήσεις κρουαζιέρας. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βρίσκεται σε επαφή και με άλλες εταιρείες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων, μικρού και μεσαίου μεγέθους, για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στον Επιβατικό Σταθμό του Λιμένος, ο οποίος αποτελεί ένα πρότυπο terminal home porting, εφαρμόζοντας το σύνολο των απαιτούμενων μέτρων, τα οποία προβλέπονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier πλησίον του Επιβατικού Σταθμού, ώστε εάν χρειαστεί, να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα κρουαζιέρας.

Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS και στον Εμπορικό Τομέα του Λιμένος Λαυρίου, διασφαλίζοντας πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, προστατεύοντας τους δραστηριοποιούμενους κλάδους στο αγκυροβόλιο ποντοπόρου ναυτιλίας και εξασφαλίζοντας πλήρως τις απαραίτητες συνθήκες safety και security στον Εμπορικό Λιμένα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού η ανάθεση διαχείρισης της Τελωνειακής Αποθήκης του ΟΛΛ ΑΕ, στην οποία εξυπηρετείται η γραμμή Λαυρίου, Κύπρου και Ισραήλ.

Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ είναι σε επαφή και με άλλες εταιρείες και ευελπιστεί ότι έως τον Αύγουστο του 2021 θα ξεκινήσει τουλάχιστον άλλη μία διεθνής γραμμή από τον Λιμένα Λαυρίου.

Η ΟΛΛ ΑΕ έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή πλωτών προβλητών στον Τουριστικό Τομέα του Λιμένος και εκκρεμεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη και της Υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, ο ΥΝΑ ανακοίνωσε την πρόθεση του ΥΝΑΝΠ για άμεση σύγκληση της ΕΣΑΛ, στην ημερήσια διάταξη της οποίας θα υπάρχει το έργο των πλωτών προβλητών.

Το έργο αυτό, εκτός του ότι θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα και την ασφάλεια του Τουριστικού Τομέα του ΟΛΛ ΑΕ, θα αποτελέσει πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή προσθέτοντας τουλάχιστον 30.000.000 τζίρο ετησίως στην τοπική οικονομία και δημιουργώντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς το έργο αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και για τον ΟΛΛ ΑΕ, διπλασιάζοντας τα έσοδα του Τουριστικού Τομέα.

Η διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ έχει ολοκληρώσει την προεργασία για την αδειοδότηση της ανακατασκευής της γλίστρας σκαφών αναψυχής στον Όρμο Θορικού. Αναμένεται η έγκριση τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου κατασκευής και φιλοξενίας σκαφών αναψυχής.

Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε η επισκευή της υπάρχουσας γλίστρας εντός του Λιμένος Λαυρίου, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση στους επαγγελματίες της περιοχής και στους λάτρεις του ναυταθλητισμού και ναυτικού τουρισμού.

Αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικής αναβάθμισης του Λιμένος με την εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού με τη μέθοδο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης και την κατασκευή φωτοβολταϊκού στη σκεπή του Επιβατικού Σταθμού.

Εντός του α΄ εξαμήνου η ΟΛΛ ΑΕ πέτυχε την πολεοδομική τακτοποίηση του κτιρίου των Αλιέων και του στεγάστρου στον Αλιευτικό Τομέα και προχωράει στην εκπόνηση μελέτης ανακατασκευής του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ».

Ήδη το λιμάνι Λαυρίου συνδέθηκε με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που καθιστά εφικτή τη λειτουργία του Επιβατικού Σταθμού.

Σε περιβαλλοντική δράση η οποία οργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ σε 8 λιμένες και αφορούσε τον καθαρισμό του βυθού με εθελοντικές δράσεις, το λιμάνι Λαυρίου απεδείχθη πρωταθλητής αποσύροντας από τον βυθό περίπου 5 τόνους απορρίμματα, δηλαδή 150 % περισσότερα από το δεύτερο σε συλλογή απορριμμάτων λιμάνι.

Η διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, εισηγήθηκε τροποποίηση των τιμολογίων εναπόθεσης ανεμογεννητριών, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και ήδη η απαραίτητη ΚΥΑ έχει υπογραφεί από τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη και έχει προωθηθεί για συνυπογραφή στο Υπουργείο Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΛ ΑΕ θα είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένος σε αιφνιδιαστικές και ενδεχομένως αλόγιστες ανταγωνιστικές πιέσεις εκ μέρους άλλων φορέων και ιδιωτών.

Για πρώτη φορά ο ΟΛΛ ΑΕ προχώρησε στη δημοπράτηση για την παραχώρηση της παραλίας Καλοπήγαδο (Βρωμοπούσι), προσθέτοντας μία επιπλέον πηγή εσόδου για την επόμενη τριετία.

Η ΟΛΛ ΑΕ, μετά την πιστοποίησή του με ISO 27001, πιστοποιήθηκε και με το ISO 22301.

Η διοίκηση της εταιρείας σε συνεργασία με τους νομικούς της συμβούλους προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και ευελπιστεί ότι εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα εισπράξει σημαντικά ποσά από τον πλειστηριασμό των πλοίων ΕΥΡΙΠΟΣ, ΑΜΝΕSIA και AL BAHER.

Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενες τράπεζες και παράγοντες της αγοράς για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για δαπάνες που έγιναν για το κατασχεμένο από το Ελληνικό Δημόσιο Φ/Γ MEKONG SPIRIT.

Όσο αφορά τις προβλέψεις για το β΄ εξάμηνο η διοίκηση επισημαίνει ότι θα είναι τουλάχιστον εξίσου αποδοτικό με το πρώτο δεδομένου ότι:

Α) Αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση σε επιβάτες και οχήματα στον Τομέα Ακτοπλοΐας λόγω καλοκαιρινής περιόδου.

Β) Οι αφιξοαναχωρήσεις των κρουαζιεροπλοίων ουσιαστικά αφορούν στο σύνολό τους το δεύτερο εξάμηνο.

Γ) Η ταχεία ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας θα επηρεάσει θετικά την προσπάθεια αναζήτησης φορτίων στον Εμπορικό Τομέα.

Η διοίκηση της ΟΛΛ ΑΕ σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει “την άψογη συνεργασία και στήριξη από την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου. Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει για την τεράστια συμβολή στους στόχους του ΟΛΛ ΑΕ, τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Δ.Σ. και κυρίως τους εργαζόμενους, οι οποίοι στις δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, αλλά και υποστελέχωσης του Οργανισμού, υπερέβαλαν εαυτούς”.

Διαβάστε ακόμη

Σε Alpha Bank και Eurobank ετοιμάζονται, το (μακριά από εμάς) καρτέλ του νεκροταφείου Μυτιλήνης και το chalet του Λεμονή που έφαγαν τα χρέη 

Στέλιος Χατζηιωάννου: Η easy είσοδος του sir στο delivery και τις αστικές μεταφορές

Εργασίες μέσα στον Αύγουστο για το 5* camping των 12 εκατ. από την Grivalia στη Βούλα