Η Maersk έγινε το πιο κερδοφόρο container shipping group όλων των εποχών συντρίβοντας όλα τα ρεκόρ επιστρέφοντας στις προ 10ετίας εξαιρετικές εποχές.

Τα έσοδά της ανήλθαν το 2021 στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά κέρδη στα 18 δισεκατομμύρια.

Ξεπέρασε ακόμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες όπως η BP και η Shell και βρίσκεται πίσω μόνο από τους Ομίλους-κολοσσούς της τεχνολογίας.

Πρόκειται για μία μεγάλη επιστροφή στα κέρδη λόγω και της τρελής κούρσας κερδών της ναυλαγοράς των container vessels, αν σκεφτεί κανείς ότι τη διετία 2017-2018 μόλις τέσσερα χρόνια πριν είχε καταγράψει συνολικές ζημιές ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ακόμη και το 2019 όταν είχε κέρδη αυτά ανήλθαν μόλις στα 509 εκατομμύρια δολάρια.

Στελέχη του Ομίλου βλέπουν το μέλλον ακόμα πιο αισιόδοξα αφού η ζήτηση προς μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθεί το 2022 από 2% έως 4%.

Με τον τζίρο να συρρικνώνεται από τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011 στα 35 δισεκατομμύρια το 2016 η Maersk πίσω την τολμηρή απόφαση να αποσυρθεί από τις δραστηριότητες στην πετρελαϊκή αγορά και την αγορά αερίου και να ρίξει όλο το βάρος της στις μεταφορές μέσω εμπορευματοκιβωτίων και στα logistics.

Τα έσοδα προ φόρων το 2021 ήταν 300% αυξημένα σε σύγκριση με το 2020 φθάνοντας τα 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια με το δ’ τρίμηνο να είναι πολύ δυνατό καταγράφοντας 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παράλληλα, εστιάζει το τελευταίο χρονικό διάστημα σε επενδύσεις σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μεθανόλη για την πρόωσή τους, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός οργανισμός -ΙΜΟ για την σταδιακή απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ειδικότερα η Maersk, το 2021 κατέθεσε παραγγελία για τη ναυπήγηση οκτώ containerships στα ναυπηγεία της Hyundai ενώ στη συνέχεια άσκησε την option που είχε, φτάνοντας συνολικά τα 12 πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 εμπορευματοκιβωτίων έκαστο. Η επένδυση θα φτάσει συνολικά τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Maersk επιταχύνει την επένδυσή της στον κλάδο των logistics. Πούλησε τα δεξαμενόπλοια και τις επιχειρήσεις πετρελαίου ενώ ανακοίνωσε επενδύσεις σε νέες πράσινες τεχνολογίες και επέκτεινε τις λειτουργίες των τερματικών σταθμών της.

Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Δεκέμβριο, ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη εξαγορά της ποτέ, της LF Logistics, εταιρείας συμβάσεων εφοδιαστικής με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αξίας 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Maersk είναι ιδιοκτήτης 330 πλοίων που είναι το 60% του στόλου που διαχειρίζεται. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει ακόμη ανακοινώσει σχέδια για μεγάλη επέκταση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εκτός από την MSC, άλλοι μεγάλοι μεταφορείς από την CMA CGM έως Hapag, COSCO, ONE, Evergreen και HMM, έχουν ανακοινώσει σχέδια για επέκταση της χωρητικότητάς τους κατά τουλάχιστον 20%.

Η Maersk έβαλε τον Αύγουστο του 2021 παραγγελία οκτώ πλοίων 16.000 TEU που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με μεθανόλη.

Όμως το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της αντιπροσωπεύει μόλις το 6% της τρέχουσας χωρητικότητας. Σε αντίθεση με όλους τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει παραγγείλει επίσης κανένα από τα εξαιρετικά μεγάλα σκάφη που πρόκειται να ξεπεράσουν το όριο των 24.000 TEU.

Διαβάστε ακόμα:

Axia: Γιατί παραμένουμε αγοραστής στη μετοχή της ΔΕΗ

gov.gr: Κατά 60% αυξήθηκαν το 2021 οι φορείς του Δημοσίου που παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες

Blueground: Ένας ελληνικός «μονόκερος» σε… αναμονή (pics)