Την κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων ανέλυσε η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Αγγελικούση, Μαρία Αγγελικούση μιλώντας σε συνέδριο των Financial Times επεσήμανε ότι λόγω της ύπαρξης ανάγκης για περισσότερες ποσότητες πετρελαίου μετά τις κυρώσεις στις εξαγωγές του αργού πετρελαίου από τη Ρωσία η εφαρμογή των οποίων αρχίζει στις 22 Απριλίου, είναι πολύ πιθανόν να μπουν στο παιχνίδι τόσο το Ιράν όσο και η Βενεζουέλα. Σε βάρος και αυτών των δύο κρατών οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει κυρώσεις απαγόρευσης εξαγωγής πετρελαίου τα τελευταία χρόνια. Με την άδεια των Αμερικάνων το Ιράν και η Βενεζουέλα όπως εκτιμά η Μαρία Αγγελικούση θα εντείνουν τις εξαγωγές τους άρα θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο για τον στόλο των δεξαμενόπλοιων που τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια “ξύνουν τον πάτο του βαρελιού” αφού η ναυλαγορά είναι στα πολύ χαμηλά της.

Ειδικά για τα υπερ δεξαμενόπλοια VLCC που καταγράφουν μεγάλες ζημιές σε ημερήσια βάση μπαίνοντας μέσα 12.000-20.000 δολάρια,σε ημερήσια βάση η κορυφαία Ελληνίδα πλοιοκτήτρια και υπ’ αριθμόν 9 στον κατάλογο της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το 2021, τόνισε ότι “υπάρχει πολύ λιγότερο πετρέλαιο για μεταφορά και αυτό έχει επηρεάσει δυσανάλογα τη ναυλαγορά των VLCC”.

Η Μαρία Αγγελικούση αναφερόμενη στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία είπε ότι έχει μεγάλη επίδραση στην αγορά: “Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, ο ρωσικών συμφερόντων στόλος της Sovcomflot αντιμετωπίζει προβλήματα ενώ πολλοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να παραγγέλνουν πετρέλαιο από μακρινές χώρες και αυτό αυξάνει τα τονομίλια κυρίως στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή των ναύλων”.

Η ίδια ξεκαθάρισε ότι τα πλοία του Ομίλου δεν θα μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο: “Η απόφαση αυτή είναι απόρροια σειράς. Οι κυρώσεις εμπεριέχουν υψηλό βαθμό δυσκολίας ενώ υπάρχουν και ζητήματα ασφάλειας. Επομένως δεν μεταφέρουμε ρωσικό πετρέλαιο”.

Ο Όμιλος Αγγελικούση με τρεις εταιρείες, Maran Tankers, Maran Dry Maran Gas έχει στόλο από 146 πλοία εκ των οποία 53 είναι δεξαμενόπλοια, 51 φορτηγά και 42 LNG carriers.

Διαβάστε ακόμη

Δάνεια, αποζημιώσεις και ενισχύσεις για επιχειρήσεις που πλήττει ο πόλεμος στην Ουκρανία

Πλειστηριασμοί: Ξανά στο σφυρί το διαμέρισμα – «φιλέτο» του Γκερέκου στην Κέρκυρα

Ο φόρος που έρχεται, το deal που ζυμώνεται, το στέλεχος που φεσώνει και ο αισθηματίας της Πληροφορικής