Ναυτιλία

Μαρινάκης: Τέσσερα δεξαμενόπλοια με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως καύσιμο παρήγγειλε η Capital

  • Μηνάς Τσαμόπουλος
marinakis


Οι εταιρείες συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικά προγράμματα για την κατασκευή συνολικά 25 πλοίων, μεταξύ αυτών δεξαμενόπλοια και LNG

Συμβόλαια για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου μέσης απόστασης-Μidle range- με option για άλλα δύο δεξαμενόπλοια υπέγραψε η Capital Maritime & Trading συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη με τις γιάρδες της Hyundai Mipo Dockyard (HMD).

Είναι τα πρώτα παγκοσμίως δεξαμενόπλοια τα θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία ενώ θα έχουν σύστημα πρόωσης με την χρήση αιολικής ενέργειας.

ενώ όταν δένουν στο λιμάνι θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια-«cold ironing» (alternative maritime power-AMP) οπότε δεν θα μολύνουν το περιβάλλον αφού θα έχουν μηδενική εμπομπή αερίων του θερμοκηπίου συμμορφούμενα με τις απαιτήσεις της IMO Phase III.

Οι εταιρείες συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικά προγράμματα για την κατασκευή συνολικά 25 πλοίων, μεταξύ αυτών δεξαμενόπλοια και LNG.

Μιλώντας πρόσφατα στο Delphi Economic Forum ο Βαγγέλης Μαρινάκης επεσήμανε:
«Στη ναυτιλία, πρέπει να στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις. Είναι επενδύσεις που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος αλλά και για τη προστασία του περιβάλλοντος».

Έκανε δε και πρόβλεψη για τα απόνερα της στροφής από τα ορυκτά καύσιμα στην”πράσινη ενέργεια»:

«Το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050» για να προσθέσει:

«Οι επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν ξηρά φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται.

Το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην «πράσινη εποχή» έχει υψηλό κόστος το οποίο καλούνται να πληρώσουν μόνο οι πλοιοκτήτες ενώ θα πρέπει να γίνει συλλογικά».

«Η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως. Ωστόσο η στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που κατασκευάζουν τα μηχανολογικά συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία» δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και προσέθεσε:

«Για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για την στήριξη της βιομηχανίας, και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και με τις βιομηχανίες που κατασκευάζουν τις μηχανές για τα πλοία».

Διαβάστε ακόμα:

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Προβληματισμός για το διαγωνισμό – «Μην γίνουμε στο ίδιο έργο θεατές»

Europol: 800 συλλήψεις σε επιχείρηση κατά του οργανωμένου εγκλήματος

ΧΑ: Συνεχίζει άνευρα εγκλωβισμένο στις 900 μονάδες