Απόγευμα Δευτέρας. Στη Μαρίνα της Ζέας ο καιρός βροχερός, ο κόσμος που περπατούσε λιγοστός. Ανάμεσα στις θαλαμηγούς που είναι δεμένες, έτοιμες να «ξεκουραστούν» μετά από μία γεμάτη καλοκαιρινή περίοδο που επεκτάθηκε ως τις αρχές του Νοεμβρίου, βρίσκεται το mega yacht «XANA» (Ξανά). Χαρακτηριστικό του, η τεράστια ελληνική σημαία που κυματίζει στο πρυμναίο μέρος του. Η Ελβετίδα ιδιοκτήτρια είναι λάτρης της Ελλάδας και προτιμά να έχει τα δύο σκάφη της στο ελληνικό νηολόγιο.

Σαν τη μύγα μες στο γάλα ξεχωρίζει η γαλανόλευκη ανάμεσα σε σημαίες άλλων κρατών σε διπλανά σκάφη αναψυχής. Πλήρωμα 8μελές, ελληνικό. Εκείνη επέλεξε η πλήρης ανακαίνισή του να γίνει στην Ελλάδα σε ναυπηγείο του Περάματος, στου Ψαρρού.

Στην κλίμακα μας περίμενε ο καπετάνιος, Τάσος Κεραμιδάς, που μας ξενάγησε στο σκάφος, το οποίο σε ελληνικά χέρια και με ελληνικά υλικά απέκτησε εντυπωσιακή σύγχρονη μορφή και εξοπλισμό. Θεωρείται το πετυχημένο παράδειγμα ενός παλιού σκάφους, ναυπηγήσεως του 1994 στη γιάρδα CODECASA, το οποίο ανακαινίστηκε πλήρως στην Ελλάδα καταδεικνύοντας ότι υπάρχει στη χώρα τεχνολογία αλλά χρειάζεται σωστή οργάνωση για να μπορούν οι ελληνικές γιάρδες να συναγωνιστούν τις ξένες και ειδικά τις ευρωπαϊκές σε θέματα yachting, όπως αυτές της Ολλανδίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Μπορεί να φιλοξενήσει 12 επιβάτες σε 6 ευρύχωρες καμπίνες και επιπλέον πλήρωμα οκτώ ατόμων.

Πίσω από την ανακατασκευή του βρίσκεται η MVS  με ιστορία, παρόν και μέλλον. Είναι η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή των υπερπολυτελών εσωτερικών χώρων τού υπό ναυπήγηση, στη γιάρδα της Oceanco, στην Ολλανδία, mega yacht του δισεκατομμυριούχου Τζεφ Μπέζος αλλά και του σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ. Το συγκεκριμένο super yacht του Μπέζος ονομάζεται «Υ721», θα έχει μήκος 124 μέτρα, τρία τεράστια κατάρτια, ύψους 74 μέτρων, πολλά καταστρώματα, πισίνα, τζακούζι κ.λπ. Θα κοστίσει 500 εκατ. δολάρια και θα είναι από τα μεγαλύτερα τουριστικά που θα πλέουν στις θάλασσες του κόσμου από το 2022.

Η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία δραστηριοποιείται στην κατασκευή εσωτερικών χώρων υπερπολυτελών θαλαμηγών, μήκους άνω των 100 μέτρων, και πολυτελών κτιρίων – και βρίσκεται μεταξύ των οκτώ κορυφαίων εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως. Κατασκευάζει στα εργαστήριά της όλα τα κομμάτια που συνθέτουν το εσωτερικό ενός σκάφους και τα συναρμολογεί εκεί ώστε να μπορούν να τα επιθεωρήσουν οι εντολείς τους και στη συνέχεια τα μεταφέρει στα ναυπηγεία, κυρίως στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, όπου και τα συναρμολογεί με ακρίβεια χιλιοστού επί των yachts.

Ιδρύθηκε το 2006 από τον Μάριο Στεργίου και τον Στέφανο Μάνο και πολύ σύντομα επεκτάθηκε στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Μάριος Στεργίου είναι ναυπηγός, μηχανολόγος ηλεκτρολόγος και ο Στέφανος Μάνος, μαθηματικός, οικονομολόγος. Εχουν σπουδάσει και οι δύο στις ΗΠΑ και βρέθηκαν να εργάζονται ως υπάλληλοι ναυπηγείου στην αυγή του 21ου αιώνα και στη συνέχεια αποφάσισαν να ανοίξουν τα φτερά τους και να κάνουν το δικό τους κοινό επιχειρηματικό βήμα.

Στο «πάντρεμα» των δύο ιδρυτών με το διαφορετικό background μετουσιώνεται η επιτυχία της εταιρείας.

Τους συναντήσαμε στο «XANA» και μέσα από τη συζήτηση που είχαμε διαμορφώσαμε την εικόνα των δύο Ελλήνων που έχουν αποκτήσει δυνατό όνομα στο εξωτερικό όσον αφορά το yachting και τα mega yachts αλλά και τα πολυτελή κτίρια.

Τον Μάρτιο του 2021 η MVS ανακοίνωσε νέες συνεργασίες με κορυφαία ναυπηγεία της Ευρώπης. Ανέλαβε σειρά από σημαντικά έργα για λογαριασμό των πιο γνωστών ναυπηγείων της Βόρειας Ευρώπης, επεκτείνοντας τις διεθνείς συνεργασίες της. Μετά τη συνεργασία της με το ναυπηγείο της Oceanco συμπράττει με ένα ακόμη κορυφαίο ναυπηγείο της Ολλανδίας, το Amels.

Οι συμφωνίες που η MVS ανέλαβε να υλοποιήσει στις αρχές του 2021 αφορούν ειδικές κατασκευές εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, υψηλού βαθμού δυσκολίας και αισθητικής, σε θαλαμηγούς 124, 109 και 60 μέτρων στα ναυπηγεία της Oceanco και της Amels.
Ιδιαίτερα σημαντική, όμως, είναι και η σύμπραξή της με τα γερμανικά ναυπηγεία της Lurssen, τα τελευταία χρόνια. Το 2021 θα παραδοθούν δύο νέα έργα, τα «Motor Yacht Opera» και «Motor Yacht Enzο», ενώ το καλοκαίρι του 2020 για το ίδιο ναυπηγείο ολοκληρώθηκε το «Motor Yacht Nord», ένα σκάφος 130 μέτρων. Επίσης η ανακατασκευή του mega yacht «XANA» σε ελληνικά ναυπηγεία, αναδεικνύοντας την MVS, την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, με έργα υψηλής ποιότητας.

Αναφερόμενοι στις νέες συνεργασίες, οι ιδρυτές της MVS είπαν: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που αυτή τη δύσκολη εποχή εμπιστεύτηκαν την εταιρεία μας για την κατασκευή mega yachts σημαντικοί κατασκευαστές υπερπολυτελών σκαφών της βορειοευρωπαϊκής αγοράς -όπως τα κορυφαία ναυπηγεία της Ολλανδίας-, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζεται με επιτυχία η πολύχρονη συνεργασία μας με τα ναυπηγεία της Lurssen. Χωρίς αμφιβολία, προς την πορεία αυτή συνέβαλαν καθοριστικά το όραμα, οι αξίες και κυρίως το πάθος και η σκληρή δουλειά των εργαζομένων της MVS».

Για το πώς αποφάσισαν να ασχοληθούν με το γιότιγκ απάντησαν: Μάριος Στεργίου: «Εχοντας διαπιστώσει και οι δυο μας από την εργασιακή μας εμπειρία ότι δεν υπήρχε ελληνική εταιρεία που να προσφέρει το απαιτούμενο από την απαιτητική αγορά της Ευρώπης προϊόν στον συγκεκριμένο τομέα, αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την MVS το 2006, με μοναδικά εφόδια το όραμά μας, την εργατικότητά μας και την πρότερη εργασιακή μας εμπειρία.

Στόχος μας ήταν να γίνουμε η καλύτερη εταιρεία στο είδος της, απευθυνόμενοι στην πλέον απαιτητική αγορά της Βόρειας Ευρώπης – Γερμανία και Ολλανδία».

Στέφανος Μάνος: «Σίγουρα οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές, όπως:
■  Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο το 2008.
■ Η παραλίγο χρεοκοπία της Ελλάδας το 2015 και το πολιτικό ρίσκο.
■ Η διείσδυση ως εντελώς δύο άγνωστοι σε μια αγορά όπου οι καταξιωμένες εταιρείες του είδους της MVS λειτουργούν τα τελευταία 50-120 χρόνια.
■ Η εύρεση εργατοτεχνικού προσωπικού και η εκπαίδευσή τους σε τέτοιου είδους εξειδικευμένη εργασία.
■ Η πανδημία του COVID-19 το 2020».
Αναμφίβολα, πάντως, η επιτυχία της MVS βασίζεται, πέρα από το πάθος, το όραμα και την αποφασιστικότητα των δύο ιδρυτών της, και στη μεγάλη συμβολή του προσωπικού της.

Στην ερώτηση που τους θέσαμε για το ποιο ήταν το διαβατήριό τους για το επιχειρηματικό τους άνοιγμα στο εξωτερικό, αποκάλυψαν:

«Το 2006 ιδρύθηκε η εταιρεία και το 2007 πήραμε το πρώτο μεγάλο έργο. Αναλάβαμε το σκάφος του Τζ.Π. Μόργκαν, “Jamaica Βay”, το οποίο και αποτέλεσε το διαβατήριο για το άνοιγμα της MVS & Associates στο εξωτερικό. Οι πρώτες δουλειές ήταν στη Βόρεια Ευρώπη: Γερμανία, Ολλανδία».
Για το αν τους προτιμούν Ελληνες ή έχουν παραγγελίες κυρίως από το εξωτερικό, ο κ. Στεργίου είπε:
«Εως τώρα η εταιρεία έχει αναλάβει projects σε όλο τον κόσμο: Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία κ.λπ. και στο πελατολόγιό της συγκαταλέγονται ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών, βαθύπλουτων Σαουδαράβων, Αμερικανών επιχειρηματιών και Ρώσων κροίσων. Σε πολλά projects, μάλιστα, υπάρχει ρήτρα εμπιστευτικότητας (confidentiality agreement), σύμφωνα με την οποία η MVS δεν μπορεί να αναφέρει τους πελάτες της, ούτε και να δείξει φωτογραφίες των συγκεκριμένων έργων. Πάντως οι περισσότεροι πελάτες της εταιρείας είναι από το εξωτερικό».

Ο Στέφανος Μάνος συμπλήρωσε: «Η MVS συνδυάζει εντελώς διαφορετικές πρώτες ύλες και συνεπώς μπορεί να ολοκληρώσει το όραμα ακόμη και των πιο απαιτητικών σχεδιαστών του κόσμου, που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο τοπ της αγοράς, όπως οι Terence Disdale, Francesco Paszkowski, Andrew Winch κ.ά.», ενώ στη συνέχεια προσέθεσε: «Ενα από τα πιο σημαντικά τμήματα της MVS είναι αυτό των ειδικών επεξεργασιών και στιλβώσεων, που απαρτίζεται από εξειδικευμένους στιλβωτές αλλά και συντηρητές έργων τέχνης, τα οποία αναλαμβάνουν ειδικές κατασκευές, υψηλής αισθητικής».

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό συνολικά πάνω από 180 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ οι παραγωγικές μονάδες της εκτείνονται σε περισσότερα από 15.000 τετραγωνικά μέτρα – 10.000 τ.μ. στην Ελλάδα και 5.000 τ.μ. στη Γερμανία.
«Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω της πανδημίας, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά και έχει προβεί σε αύξηση του δυναμικού της με νέες προσλήψεις», τόνισε ο Μάριος Στεργίου.

Για τα πλεονεκτήματα της εταιρείας έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού οι δύο συνεργάτες επεσήμαναν:
Μ.Σ.: «Η συγκριτικά πιο ευέλικτη δομή μας μάς επιτρέπει να έχουμε διευρυμένη ποικιλία πόρων σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας – και αυτό μας κάνει γενικώς πιο εφευρετικούς και ανταγωνιστικούς. Με τη λέξη “niche” εννοούμε ένα τμήμα της αγοράς το οποίο αφορά την πώληση εξειδικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών».
Σ.Μ.: «Επιπλέον, ήδη επενδύουμε, στο πλαίσιο του σχετικού προσανατολισμού μας, στην ψηφιοποίηση των εσωτερικών μας διαδικασιών ως προς το engineering, το project management, την παραγωγή και τις αγορές, καθώς πιστεύουμε ότι αυτός ο μετασχηματισμός θα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες που θα στηρίξουν τη διαρκή εξέλιξη της εταιρείας μας, καθιστώντας την ταυτόχρονα καλά εξοπλισμένη για τη διαχείριση των μελλοντικών προκλήσεων».
Για τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά τους σχέδια είπαν:
Μ.Σ.: «Σε έναν ορίζοντα πενταετίας θέλουμε να επιτύχουμε αρκετούς συναρπαστικούς στόχους που θα μας επιτρέψουν να πραγματώσουμε το όραμά μας. Ενδεικτικά, κάποια από τα σημαντικά ορόσημα που έχουμε ήδη αρχίσει να διερευνούμε σε βάθος είναι η επέκταση των παραγωγικών μας ικανοτήτων εντός της Γερμανίας, καθώς και η περαιτέρω επέκταση της διεθνούς βάσης των πελατών μας, αναφορικά τόσο με τον high-end θαλάσσιο τομέα όσο και με τα έργα στη στεριά».
Σ.Μ.: «Η μεγαλύτερη πρόκληση για το μέλλον, ωστόσο, αφορά την καινοτομία και την υψηλή εξειδίκευση. Στόχος της MVS είναι να φτάσει στην κορυφή και να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της μέσα από τη σκληρή δουλειά και το πάθος που χαρακτηρίζει την ομάδα της. Ηδη η εταιρεία έχει έρθει σε επαφή με οργανισμούς προκειμένου να δημιουργηθούν προγράμματα εντός της εταιρείας με στόχο την εξειδίκευση τεχνιτών πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο».

Οσον αφορά την εικόνα της αγοράς στην Ελλάδα για τις ναυπηγήσεις, τόνισε ο Στέφανος Μάνος:
«Κάθε χρόνο η Ελλάδα προσελκύει τα μεγαλύτερα και καλύτερα σκάφη του κόσμου. Δεν έχει δημιουργηθεί όμως η εξειδίκευση για να μπορούμε να έχουμε μια αγορά στην Ελλάδα που θα είναι βιώσιμη και σοβαρή τόσο σε μετασκευές όσο και σε νέες κατασκευές. Ενώ στην Ισπανία, για παράδειγμα, υπάρχουν σοβαρές γιάρδες που κάνουν τεράστια έργα και απασχολούν πολύ κόσμο, στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουμε μπορέσει να συντονιστούμε όλοι μαζί, ούτε έχουμε λάβει υποστήριξη από το κράτος. Υπάρχουν αξιόλογοι μάστορες σε όλες τις ειδικότητες, άνθρωποι που ξέρουν πάρα πολύ καλά τη δουλειά τους και παρά ταύτα δεν έχουμε μπορέσει να δημιουργήσουμε μια σοβαρή βιομηχανία. Από την ώρα που δεν υπάρχει συντονισμένο ναυπηγείο, όλα γίνονται πιο δύσκολα. Εχει να κάνει με το brand. Σου λένε “θα πάμε στην Ελλάδα και θα μπλέξουμε. Θα αργήσει η δουλειά, θα βγουν νέα κόστη” και όλα αυτά. Βασικά, δεν έχει οργανωθεί το θέμα της υποδομής. Δεν έχει βρεθεί κάποιος να τα συμμαζέψει όλα υπό μία σκέπη. Γίνονται κινήσεις, όπως στα ναυπηγεία της Σύρου όπου μπορούν να ευοδωθούν οι προσπάθειες. Η Ελλάδα έχει μεγάλη δυναμική, αλλά θα πρέπει να οργανωθούμε».

Ο Στέφανος Μάνος αναφέρθηκε και στο κεφάλαιο «Πολυτελή κτίρια» αλλά και στο εύρος δραστηριότητας της εταιρείας: «Από το 2006 έως σήμερα η MVS έχει υλοποιήσει έργα σε κτίρια υψηλών προδιαγραφών στο Μονακό, στο Παρίσι, στη Μόσχα, στην Αγία Πετρούπολη, στο Λονδίνο, στην Αθήνα. Λόγω των ειδικών κατασκευών της, που είναι πολύπλοκες, υψηλής αισθητικής και custom made, η MVS ανέλαβε και υλοποίησε έργα σε συγκεκριμένους χώρους στο ιστορικό κτίριο Regent’s Crescent (www.regentscrescent.com) στο Λονδίνο που ανακατασκευάστηκε το 2020, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ο χώρος της κύριας υποδοχής, η κεντρική σκάλα κ.λπ., αλλά και μέρος των διαμερισμάτων του Mayfair Park Residences (www.mayfairparkresidences.com) -τα οποία πωλούνται από 20 εκατ. ευρώ και πάνω-, καθώς και την Penthouse σουίτα του Mayfair Park Residences.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ γιοτ: Αυτά είναι τα 10 μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά στον πλανήτη

Απίστευτο: Πόσα χρήματα έχασαν σε μια ημέρα Μασκ, Μπέζος και Ζάκερμπεργκ

Και οι μεταβιβάσεις ακινήτων θέλουν τον Πιερρακάκη τους!