Του Μηνά Τσαμόπουλου

Μειωμένα κατά σχεδόν 10% ήταν τα ποσά που δόθηκαν το 2018 σε σύγκριση με το 2017 για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Κατά 9% ήταν μειωμένος και ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research δόθηκαν συνολικά τη χρονιά που έφυγε 18,5 δισεκατομμύρια δολάρια για 1.442 πλοία ενώ το 2017 ήταν 20,5 δισεκατομμύρια για 1.588 πλοία.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά και οι αυξομειώσεις στις κατηγορίες πλοίων.

– Το 2018 πουλήθηκαν 574 φορτηγά πλοία αξίας 7,5 δισ. έναντι 683 το 2017 αξίας 8,3 δισ. Ποσοστό μείωσης 9,6%.

– Αντιθέτως αυξήθηκε ο αριθμός δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, πουλήθηκαν 415 δεξαμενόπλοια αξίας 5,9 δισεκατομμυρίων έναντι 361 δεξαμενόπλοιων αξίας 6,6 δισ. το 2017. Ήτοι περισσότερα δεξαμενόπλοια σε χαμηλότερη τιμή.

– Όσο αφορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πουλήθηκαν 194 κομμάτια αξίας 1,9 δισ. το 2018 έναντι 284 αξίας 2,3 δισ. το 2017.

Πάντως το 2018 ήταν σαφώς πολύ καλύτερη χρονιά στον τομέα των αγοραπωλησιών σε σύγκριση με το 2016 όπου αποκτήθηκαν 1.228 πλοία έναντι 14,8 δισ. αφού η κρίση της ναυλαγοράς επηρέασε όλη τη βιομηχανία.