Το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε πτώση στη διακίνηση containers το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της COSCO Shipping Ports, που ελέγχει δύο από τους τρεις προβλήτες μέσω της ΣΕΠ. Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 3,645,9 χιλιάδες teu έναντι 3,861,7 χιλιάδων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας μείωση 5,6%.

Τον Νοέμβριο, μόνο από τους δύο προβλήτες, η διακίνηση έφτασε τα 301,1 χιλιάδες teu, μειωμένη κατά 17,1% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Η COSCO αποδίδει την πτώση στη συνεχιζόμενη ανασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τις επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία από τον Νοέμβριο του 2023. Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναδιατάξει τις ρότες τους, επιλέγοντας τον περίπλου της Αφρικής, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να χάνει το στρατηγικό του πλεονέκτημα ως πρώτος σταθμός μετά τη Διώρυγα του Σουέζ.

Τα στελέχη του ΟΛΠ και της COSCO παρακολουθούν τις εξελίξεις και προσβλέπουν σε επιστροφή των τακτικών γραμμών (liners) στην προ κρίσης ρότα, κάτι που αναμένεται να αναζωογονήσει τη διακίνηση containers εντός των πρώτων μηνών του 2026.

Σε αντίθεση με τον Πειραιά, άλλα λιμάνια της COSCO στη Δυτική Μεσόγειο εμφανίζουν ανοδική πορεία. Στα ισπανικά λιμάνια Βαλένθια και Μπιλμπάο, η COSCO Shipping Ports (Spain) Terminals SLU κατέγραψε τον Νοέμβριο αύξηση 12,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τα 326,6 χιλιάδες teu, ενώ στο ενδεκάμηνο η άνοδος ήταν 2,7%.

Άνοδο κατέγραψαν επίσης κινεζικοί σταθμοί σε άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια, όπως η Αμβέρσα και το Ρότερνταμ. Η Antwerp Gateway NV διακίνησε τον Νοέμβριο 210,3 χιλιάδες teu (+6,4% σε σχέση με πέρυσι), ενώ το Euromax Terminal Rotterdam σημείωσε άνοδο 23,2% για τον ίδιο μήνα. Συνολικά, οι λιμενικοί σταθμοί της COSCO εκτός Κίνας παρουσίασαν αύξηση 10,7% στο ενδεκάμηνο, φτάνοντας τα 33.374,5 χιλιάδες teu, ενώ η συνολική διακίνηση containers σε όλα τα λιμάνια COSCO, εντός και εκτός Κίνας, αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 9,7%, στα 10.324,4 χιλιάδες teu.

Η εικόνα αυτή υπογραμμίζει τη μετατόπιση των κύριων εμπορικών ροών προς τα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης, ενώ η ανάκαμψη του Πειραιά εξαρτάται άμεσα από την αποκατάσταση της ασφάλειας και την επαναφορά των δρομολογίων μέσω Σουέζ και Ερυθράς Θάλασσας.

Διαβάστε ακόμη

ΔΑΑ: Με 34 εκατ. επιβάτες κλείνει το 2025 το αεροδρόμιο της Αθήνας- Η αλλαγή σκυτάλης στη διοίκηση

Νέο σκηνικό στην Ανατολική Μεσόγειο μετά την Τριμερή: Ξεκάθαρο μήνυμα Νετανιάχου στον τουρκικό αναθεωρητισμό

Μύκονος: Βαριά σφυριά για ξενοδοχείο και βίλα της Jackie O’ Bar Mykonos (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα