Ασφυκτική η κατάσταση στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά μετά την απόφαση των ναυτεργατών να παρατείνουν για ένα ακόμα 24ωρο την απεργία που πραγματοποιούν. Ήδη στο λιμάνι υπάρχουν εγκλωβισμένα 10 πλοία κοντέινερ και 15 αγκυροβολημένα με τον αριθμό τους να μεγαλώνει.

Η απεργία έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό εμπόριο λόγω της μη λειτουργίας των ρυμουλκών. Οι τοπικές κοινωνίες αδυνατούν να στείλουν τα φρέσκα εμπορεύματα, ενώ έχει διακοπεί και το εξαγωγικό εμπόριο κυρίως με ΗΠΑ και Αυστραλία για τα εποχικά προϊόντα του Πάσχα.

Συγκεκριμένα οι πρόεδροι των 13 ναυτεργατικών σωματείων, μετά τη σημερινή συνάντησή τους με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη αποφάσισαν να προτείνουν στα μέλη τους νέα 24ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης, από τις 00:01 τα ξημερώματα της Πέμπτης 25 Φεβρουαρίου έως τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή τους «τα Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων μας μετά από έκτακτη συνεδρίαση που διενήργησε σήμερα κάθε ένα από αυτά, αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και να πραγματοποιήσουν νέα εικοσιτετράωρη Πανελλαδική Απεργία στις 25 Φεβρουαρίου 2021 από
την ώρα 00.01’ έως την ώρα 24.00’ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης».

Η σχετική πρόταση αναμένεται να εγκριθεί τις αμέσως επόμενες ώρες από τα αρμόδια διοικητικά συμβούλια των σωματείων που θα συνέλθουν έκτακτα για τον σκοπό αυτό.

Τα 13 ναυτεργατικά σωματεία που συμμετέχουν στην κινητοποίηση είναι: η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, η Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, η Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ ΕΝ, η Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ και η Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων-Κυβερνητών.

Τα ναυτεργατικά σωματεία που πραγματοποιούν ήδη 48ωρη απεργία από τις 00.01 τα ξημερώματα της Τρίτης 23 Φεβρουαρίου και η οποία λήγει σήμερα στις 12 τα μεσάνυχτα ζητούν κατάργηση των ρυθμίσεων με τις οποίες, όπως αναφέρουν, επέρχεται πλήγμα στον θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αλλά και στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης.

«Αναδείξαμε στην απεργία το επίμαχο ζήτημα που αφορά τον νόμο 4714/2020 με τον οποίο επιχειρείται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ΣΣΕ, της κοινωνικής ασφάλισης και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων για όλους τους ν,αυτεργάτες» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους.

Προσθέτουν επίσης ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας τους ξεκαθάρισε ότι δεν κάνει βήμα πίσω για τον συγκεκριμένο νόμο αναφέροντας ότι οι ρυθμίσεις αυτές συνιστούν μονόδρομο για τη συγκράτηση της διαρροής των ποντοπόρων πλοίων από το εθνικό – ελληνικό νηολόγιο».

«Καλούμε τους ναυτεργάτες να συνεχίσουν με την ίδια αγωνιστική θέληση και αποφασιστικότητα την απεργία, να την περιφρουρήσουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο», τονίζουν τα 13 ναυτεργατικά σωματεία που έχουν προγραμματίσει για αύριο συγκέντρωση στις 10.00 π.μ. έξω από το πλοίο «BLUE STAR DELOS» (απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά μέσα στο λιμάνι του Πειραιά).

Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της νέας 24ωρης κινητοποίησης αναμένεται να προχωρήσουν σε αλλαγές και τροποποιήσεις των δρομολογίων, ενώ όσοι ταξιδεύουν, καλό είναι πριν από την αναχώρησή τους να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τουριστικά πρακτορεία.

Διαβάστε ακόμα

Κομισιόν: Ζητεί μερική επαναφορά των πλειστηριασμών

Skyscanner: «Απογείωση» κρατήσεων μέσα σε μια μέρα για πτήσεις από το Ην. Βασίλειο – Στο τοπ 5 η Ελλάδα

Οι Millennials του Λονδίνου εγκαταλείπουν την πόλη τους… οριστικά (γράφημα)