Σε μία περίοδο στην οποία η ναυτιλία προσπαθεί να βρει τον δρόμο της για τη μετάβαση στην «πράσινη ναυτιλία» η νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών δείχνει   να συνεχίζει επάξια παίρνοντας θέση στη σειρά της διαδοχής.

Ο Νίκολας Μαρτίνος γιός  του Ντίνου ως επικεφαλής του ομίλου Thenamaris έχει χαράξει αναπτυξιακή ρότα την οποία ακολουθεί τα τελευταία  χρόνια πιστά και με επιτυχία.

Μέσα στο καλοκαίρι συνέχισε να παραλαμβάνει νεότευκτα πλοία και ο ίδιος ρυθμός ακολουθείται  και το φθινόπωρο. Πριν από λίγες ημέρες  ο Όμιλος παρέλαβε  το νεότευκτο MR2 δεξαμενόπλοιο «ST NICHOLAS» χωρητικότητας 50.291 τόνων dw, το οποίο ανέβασε   στα 13 τον συνολικό αριθμό των MR2 δεξαμενόπλοιων.

Στα μέσα του περασμένου Αυγούστου ο Όμιλος παρέλαβε ένα ακόμη νεότευκτο,  το  MR2 δεξαμενόπλοιο SEADRIVE, χωρητικότητας 50.291 τόνων dw.

Επίσης, μέσα στο καλοκαίρι  απέκτησε και δύο νεότευκτα φορτηγά πλοία, τα SEABULK και SEACHAMPION, με χωρητικότητα 81.400 τόνους DWT, μήκος 229 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα.

Τα εν λόγω πλοία κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co και ανεβάζουν στα οκτώ τα φορτηγά τη δύναμη του στόλου.

Υπό τη διοίκηση του Νικόλα Μαρτίνου η Thenamaris έχει:

  • 11 VLCC δεξαμενόπλοια, επτά suezmax, 30 Aframax, 13 ΜR2 και δύο MR1.
  • Eπτά Capesize φορτηγά και οκτώ Kamsarmax
  • Δύο container vessels
  • Eπτά  LNG Carriers
  • Οκτώ LPG carriers

Υπό ναυπήγηση έχει:

  • Τρία δεξαμενόπλοια. Ένα χωρητικότητας 50.291 τόνων το οποίο θα παραληφθεί μέσα στο 2022 και δύο χωρητικότητας 115.000 το καθένα που θα παραληφθούν το 2025.
  • Τέσσερα φορτηγά πλοία μεταφορικής ικανότητας 63.000 τόνων τα καθένα τρία εκ των οποίων θα παραληφθούν το 2024 και ένα το 2025.

Με τα υπό ναυπήγηση πλοία  η εταιρεία θα μπει στο κλειστό club των Ομίλων με  100 πλοία και πάνω.

Στελέχη της  ελληνόκτητης ναυτιλίας αναφέρουν : «Η οικογένεια Μαρτίνου έχει μακρά παράδοση στο να δίνει το χώρο και την ευκαιρία στην νέα γενιά να παίρνει τα ηνία από νωρίς». Αυτό ακριβώς συνέβη και στην Thenamaris, όπου ο Νικόλας Μαρτίνος ήδη μετρά πολλά χρόνια ως Διευθύνων Σύμβουλος.

Η Thenamaris έχει κοπιάσει καιρό για να γίνει υπόδειγμα ναυτιλιακής εταιρείας και ο Νικόλας Μαρτίνος την έχει κάνει πρωτοπόρο σε θέματα όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων, η κοινωνική ευθύνη και η διαχείριση της ενέργειας. Επίσης, ήταν εκείνος που έκανε το άνοιγμα της Thenamaris σε νέους τομείς, κυρίως σε πλοία μεταφοράς LNG και LPG.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ηγείται μιας εξαιρετικά φημισμένης εταιρείας με μεγάλο στόλο, με περισσότερους από 300 εργαζομένους στην ξηρά και 3.000 στη θάλασσα, καθιστούν τον Νικόλα Μαρτίνο έναν, περισσότερο-από-άξιο, εκπρόσωπο της  Νέας Γενιάς».

Ο Νικόλας Μαρτίνος τιμήθηκε το 2019 στα Lloyd’s-Greek Shipping Awards, με το βραβείο Νέας Γενιάς (New Generation Shipping Award).

Στα 38 του χρόνια, έχει  στο πλευρό του πατέρα του τον πατέρα  του Ντίνο ο οποίος και αυτός αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας.

Ο Νίκολας Μαρτίνος είχε ξεκινήσει μαζί με τον αδελφό του, τον Ιωάννη στην εταιρεία ως η επόμενη γενιά. Έμπειρα και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, που συνέβαλαν στην γιγάντωσή της, μόλις συμπλήρωσαν τα συντάξιμα χρόνια, αποχώρησαν για να ανοίξουν τον δρόμο στη νέα γενιά. Ως διευθύνων σύμβουλος, έχει κάνει μεγάλες συμφωνίες που αφορούν αγορές πλοίων και υπογραφές συμβολαίων για ναυπηγήσεις.

Παλαιά στελέχη της εταιρεία θυμούνται ότι ο Ιωάννης σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους έλεγε ότι ο Όμιλος θα ξεπεράσει τα 100 πλοία στο μέλλον”.

Η πρόβλεψή του έγινε πραγματικότητα με την ηγεσία του αδελφού του Νικόλα ενώ ο ίδιος έχει τραβήξει τη δική του πολύ πετυχημένη ρότα.  Ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Signal φέρνει χρήσιμες εφαρμογές τεχνολογίας στη ναυτιλία».

Ο Νίκολας Μαρτίνος είναι παντρεμένος με την Ελένη Προκοπίου, κόρη του πλοιοκτήτη Δημήτρη Προκοπίου.

Στα Ποσειδώνια συμμετέχει μαζί με τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο της Costamare, στην ομάδα που διεκδικεί το ομώνυμο τουρνουά γκολφ, το οποίο διεξάγεται στο περιθώριο της Παγκόσμιας Έκθεσης για τη Ναυτιλία.

Ο Νικόλας είναι ο πιο κοινωνικός, από όλο το σόι των Μαρτίνων. Από έφηβος παίζει ο ίδιος μουσική ως dj με το ψευδώνυμο Nick Martin σε κοσμοπολίτικα πάρτι στη Μύκονο. Μάλιστα έχει γράψει τη μουσική και έχει κάνει παραγωγή σε τραγούδια. Παθιασμένος με τη μουσική μέσα στο 2021   ανέβασε ως Nick Martin στην σελίδα του στο Facebook, το νέο του τραγούδι με τίτλο «Say Something”.  Κάποιοι τον θυμούνται μαθητή ακόμη να παίζει σε συναυλίες με την μπάντα του και αργότερα να κάνει τον dj σε πάρτι, πριν η μουσική house τον κερδίσει ολοκληρωτικά.

Μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί  σε κάποια από τα διασημότερα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής όπως για  παράδειγμα  το Tomorrowland, ενώ έχει περιοδεύσει από την Ίμπιζα μέχρι τη Σαϊγκόν.

Είναι φίλος με ηχηρά ονόματα της dance σκηνής όπως είναι ο Armin Van Buuren, ο Tiesto και φυσικά ο Cαlvin Harris, ένας από τους κορυφαίους dj’s του πλανήτη.

Ο τελευταίος όπως και ο κολλητός του ο  Dj Alesso έπαιξαν στον γάμο του φίλου τους με την Ελένη Προκοπίου, που τελέσθηκε τον Δεκέμβριο του 2015 στον Ιερό Ναό Φανερωμένης, ενώ το πάρτι έλαβε χώρα στη έπαυλη της οικογένειας Προκοπίου στην Γλυφάδα.

Ο πατέρας των αδελφών Μαρτίνων, ο  Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977) είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Το μαγαζί βρισκόταν στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας. Η σύζυγός του, Αθηνά, γνωστή στους ναυτιλιακούς και κοσμικούς κύκλους ως Νονού,  είχε ρίζες στη ναυτιλία αφού προερχόταν από την παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια, Μεθενίτη. Η καταγωγή της είναι από την Κεφαλονιά  και την Ελευσίνα. Έκαναν τέσσερα παιδιά.

Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου  έγινε τη δεκαετία του ’60, υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς, Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης, αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ήταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν.Λιβανού.

Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ.Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.

Όμως αρχές του ’70  η Αθηνά  Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη  διαχείριση των πλοίων της οικογένειας. Μαζί με τους γιούς της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία  Thenamaris  Ships Management. Αμέσως μετά  αγόρασε και τρίτο πλοίο. Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν γεωμετρική μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από  36 πλοία , μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.

Στα πρώτα χρόνια, στο «τιμόνι»  δίπλα στην Αθηνά  ήταν ο πρωτότοκος γιός της Θανάσης, ενώ στην επιχείρηση μπήκαν σταδιακά  ο Ντίνος και ο Ανδρέας.

Τα τρία αδέλφια έμειναν μαζί  μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Την εποχή εκείνη αποχώρησε από τη Thenamaris ο Θανάσης Μαρτίνος και ίδρυσε την Eastern Mediterranean για να ακολουθήσει, το 1997,  ο Ανδρέας που ίδρυσε τη Minerva.

Διαβάστε ακόμη:

Γονικές παροχές – Δωρεές: Έλεγχοι σε μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων που έγιναν το προηγούμενο εξάμηνο

Πλειστηριασμοί: Πόλεμος χαρακωμάτων με τράπεζες και funds

Το πρώτο τσιλιμπούρδισμα, η μάχη της Κέρκυρας, η Κομισιόν και τα κανάλια και το όχημα για τα σκουπίδια