Η ναυτιλία έχει εισέλθει τόσο στην ψηφιακή εποχή όσο και στον αστερισμό αυστηρών μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος, με απώτερο στόχο την εξάλειψη των ορυκτών καυσίμων, όπως το πετρέλαιο, και τη στροφή σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ο κ. Νικόλας Γκίκας,  ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nereus Digital Bunkers, μιλάει στο «business stories» για τα τεκταινόμενα στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις έντονες προκλήσεις που υπάρχουν μέσα στο πλαίσιο ενός έντονα ανταγωνιστικού ψηφιακού πλαισίου:

– Ποιο είναι το αντικείμενο δραστηριότητας της Nereus Digital Bunkers;

Η Nereus Digital Bunkers έχει στόχο τη δημιουργία μιας καινοτόμου πλατφόρμας που σχετίζεται με τη διαχείριση, έρευνα και αγοραπωλησία ναυτιλιακών καυσίμων. Μέσω της πλατφόρμας NEREUS προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις και ένα σύνολο υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ψηφιακές τάσεις και στην ανάγκη των ναυτιλιακών εταιρειών να εξελίξουν, να βελτιστοποιήσουν και να απλοποιήσουν τη διαδικασία έρευνας και αγοράς ναυτιλιακών καυσίμων. Οραμά μας να αποτελέσουμε έναν νέο, σύγχρονο και ευέλικτο συνεργάτη που αφουγκράζεται τις ανάγκες των ναυτιλιακών εταιρειών.

Επιπλέον, έχοντας δημιουργήσει έναν αλγόριθμο που προβλέπει πώς θα κινηθεί στο κοντινό και μακρινό μέλλον το πετρέλαιο (oil forecasting) με επιτυχία (accuracy) 73%, κρίναμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε μια επιπλέον υπηρεσία που βοηθάει τους πελάτες μας στο κομμάτι του risk management.

– Τι σας οδήγησε στην ίδρυση της εταιρείας;

Στην πορεία μου στο bunkering (πετρέλευση) διαπίστωσα τις ελλείψεις που υπάρχουν στον χώρο της πετρέλευσης καυσίμων, σχετικά με την πληροφόρηση, τη διαφάνεια και το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν όλα τα δεδομένα. Το ήδη υπάρχον software δεν κάλυπτε το κενό.

Συγκροτήσαμε λοιπόν μια ομάδα με διαφορετικές αφετηρίες για να διαμορφώσουμε μια καινούρια πλατφόρμα. Είμαστε άνθρωποι που δεν τους αρέσει να παραμένουν στατικοί, που λατρεύουμε την τεχνολογία και την εξέλιξη. Γι’ αυτό και επενδύσαμε προσωπικά στην ιδέα βάζοντας ατελείωτη δουλειά, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια. Για εμάς ο κλάδος της τεχνολογίας έχει ειδικό ενδιαφέρον και απεριόριστες δυνατότητες. Είναι ο κλάδος που εξελίσσεται ραγδαία και βελτιστοποιεί τις υπηρεσίες της ναυτιλίας, που είναι και η μεγάλη μας αγάπη.

– Είχατε σχέση με το αντικείμενο παλαιότερα;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε οικογένεια ναυτικών. Ο πατέρας μου ήταν ηλεκτρολόγος στα καράβια, οι θείοι μου μηχανικοί, επομένως όπως θα περίμενε κανείς, όλες οι συζητήσεις στο σπίτι και η παιδική μου ηλικία ήταν γύρω από τη ναυτιλία. Πρώτα επισκέφτηκα βαπόρι και ύστερα την Ακρόπολη. Συνεπώς, ήταν αναπόφευκτο να αγαπήσω κι εγώ τη ναυτιλία από μικρό παιδί. Ταυτόχρονα παρακολουθώ στενά την τεχνολογία. Ετσι, λοιπόν, συνδύασα την αγάπη μου για τη ναυτιλία με το πάθος μου και το χόμπι μου για την τεχνολογία.

Παράλληλα με τις σπουδές ξεκίνησα πρακτική όταν ήμουν 21 ετών, στη Samos Steamship και ύστερα, ως assistrant operator στη Voras Navigation. Στη συνέχεια μετακόμισα στο Λος Αντζελες για να εργαστώ ως port agent. Εκεί, στους φρενήρεις ρυθμούς της παραγωγικής Αμερικής, πέρασα το μεγάλο σχολείο όπου έμαθα τα πάντα για ένα καράβι, την προετοιμασία και το documentation από την άφιξή του στο λιμάνι για να εφοδιαστεί με πετρέλαια ή φορτοεκφόρτωση φορτίων, μέχρι και την αναχώρησή του. Μετά δούλεψα στο Κονέκτικατ, ως broker, όπου μου γεννήθηκε η ιδέα για το software και γύρισα στην πατρίδα για να την πραγματοποιήσω.

– Πώς είναι οργανωμένη η εταιρεία σας;

Καταρχάς είμαστε όλοι νέοι άνθρωποι με φιλοδοξία να δημιουργήσουμε. Εκτός από εμένα που έχω και την εμπειρία στον χώρο του bunkering, οι υπόλοιποι έχουν διαφορετική υποδομή, από τον χώρο των επενδύσεων, της τεχνολογίας, με γνώση παραγωγής ηλεκτρονικών προϊόντων αλλά και του marketing. Ετσι συνθέτουμε τις διαφορετικές μας εμπειρίες και γνώσεις. Παράλληλα χρησιμοποιούμε και εξωτερικούς συνεργάτες για τη βελτιστοποίηση του προϊόντος, ενώ τώρα προχωρούμε και στην πλήρη στελέχωση του τμήματος που θα παρακολουθεί σε 24ωρη βάση τη λειτουργία της πλατφόρμας για να ανταποκρινόμαστε στις άμεσες ανάγκες των πελατών μας.

– Γιατί επιλέξατε το όνομα Nereus;

Είμαι Ελληνας και λάτρης της χώρας μας, είμαστε η μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο της ναυτιλίας. Ηθελα να μεταφέρω αυτό το ελληνικό στοιχείο και στο digital shipping και ελπίζω η εταιρεία μας να φέρει την Ελλάδα πρώτη και σε αυτόν τον τομέα του shipping. Επίσης, ως ελληνική θεότητα άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα, το όνομα Νηρέας σε συνδυασμό με το digital bunkers ενώνει το παραδοσιακό με το καινοτόμο. Την παραδοσιακή ναυτιλία δηλαδή, με τη μετάβασή της σε digital. Ενώνεται το παλαιό με το καινούριο.

– Πόσο έντονος είναι ο ανταγωνισμός και ποια είναι τα πλεονεκτήματα;

Η ναυτιλία έχει εισέλθει στην ψηφιακή εποχή. Ηδη στο κομμάτι του bunkering στη ναυτιλία υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός γιατί δημιουργούνται πλατφόρμες ειδικά για το κομμάτι της πετρέλευσης καυσίμων, κάτι το οποίο θεωρούμε καλό γιατί αυξάνει το ενδιαφέρον για το προϊόν μας.

Η δικιά μας πλατφόρμα είναι πιο ανταγωνιστική γιατί προσφέρει πιο φιλικό περιβάλλον λειτουργίας, μεγαλύτερη διαφάνεια στις αγορές και βέβαια την υπηρεσία της ανάλυσης που με τη δική μας φόρμουλα που έχει ποσοστό επιτυχίας 73% και τολμώ να πω ότι μπορούμε να προβλέπουμε την τάση της αγοράς ώστε οι πελάτες μας να λάβουν τις σωστές αποφάσεις για το πού και πότε να πάρουν πετρέλαια.

Τέλος, αυτοματοποιεί τις αυξημένες γραφειοκρατικές διαδικασίες που συνοδεύουν την πετρέλευση, ώστε με το πάτημα ενός κουμπιού να γίνεται άμεσα η αποστολή όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών. Καμία άλλη εταιρεία δεν προσφέρει ένα τόσο ολοκληρωμένο σύστημα.

Η πλατφόρμα λειτουργεί συνδρομητικά για τους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι δεν τους χρεώνει για κάθε αγορά που πραγματοποιούν, όπως κάνει ο ανταγωνισμός μας. Επίσης δεν διαχειριζόμαστε εμείς τα αρχεία τους κι έτσι προσφέρουμε απόλυτη εμπιστευτικότητα. Ο κάθε πελάτης έχει τον δικό του έλεγχο. Για εμάς η ασφάλεια των δεδομένων είναι ιερή.

– Στον δρόμο προς την «πράσινη» ναυτιλία πώς είναι σήμερα η αγορά καυσίμων;

Η πίεση για «πράσινη» ναυτιλία θα αυξάνει. Η ψηφιακή επεξεργασία των δεδομένων των καταναλώσεων των πλοίων θα αποτελέσει τη βάση της για πιο «πράσινα» ταξίδια. Εμείς παρακολουθούμε όλους τους καινούριους κανονισμούς και προσπαθούμε να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες αναφοράς. Παράλληλα εξετάζουμε πώς θα συνεργαστούμε με μεγάλες εταιρείες κατασκευής και παρακολούθησης κυρίων μηχανών ώστε τα δεδομένα τους να μπαίνουν απευθείας στο τμήμα της αγοράς καυσίμων κάθε ναυτιλιακή εταιρείας.

– Ποιες προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε για το μέλλον και πώς θα επηρεάσουν το αντικείμενο της δουλειάς σας;

Σίγουρα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη και το περιβάλλον. Αυτό που πιστεύουμε εμείς ότι είναι καλύτερο για το περιβάλλον και τη ναυτιλία είναι να μπορέσουμε να προσφέρουμε τη σωστή πληροφορία για κάθε βαπόρι. Εμείς εστιάζουμε στο να κάνει ο πελάτης τη σωστή επιλογή στο πού και πότε να ανεφοδιαστεί με καύσιμα. Συνεπώς, το μοντέλο που έχουμε ακολουθήσει για την πορεία της ναυτιλίας στο green fuel δεν μας επηρεάζει, αντιθέτως μας χαροποιεί.

Διαβάστε ακόμη: 

Πώς θα ανοίξουν τα γυμναστήρια – Ποιοι θα πάρουν επιδότηση από 4.000 έως 17.000 ευρώ

ΒΟΑΚ: Παρουσία Μητσοτάκη – Καραμανλή η τελική χάραξη του έργου σήμερα στα Χανιά

Marks & Spencer: Τα 30+1 χρόνια στην Ελλάδα, οι Μαρινόπουλοι και οι νέοι κλυδωνισμοί