Τα κινεζικά ναυπηγεία είναι μέσα στο top 3 των προτιμήσεων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και των Ελλήνων εφοπλιστών, μαζί με τα κορεατικά και τα γιαπωνέζικα. Εκτός από τις ναυπηγήσεις πλοίων, όμως, γίνονται πολλές επισκευές και dry docking, ήτοι δεξαμενισμοί.

Πολλοί Ελληνες εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών ταξιδεύουν στη Χώρα του Κόκκινου Δράκου προκειμένου να παρακολουθούν από κοντά τις εργασίες και αποτελούν τον σύνδεσμο της εταιρείας με τα ναυπηγεία. Η δυναμική επανεμφάνιση της πανδημίας με τη μορφή της μετάλλαξης «Δέλτα» είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν μεγάλα εμπορικά κινεζικά λιμάνια προκαλώντας έμφραγμα στις παγκόσμιες μεταφορές, ενώ και τα ναυπηγεία αντιμετώπισαν θέματα και τηρήθηκαν αυστηρότατα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ελληνες που είναι στελέχη εταιρειών και βιώνουν την κατάσταση μίλησαν στο «business stories» περιγράφοντας τα πάντα. Επειδή όμως ήθελαν να κρατήσουν την ανωνυμία τους, κάναμε μια σύνθεση των αφηγήσεών τους. Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, έκαναν έναν μήνα καραντίνα μέχρι να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους.

«Λοιπόν η ιστορία με τη μετάλλαξη “Δέλτα” στην Κίνα, σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, ξεκίνησε από την πόλη Ναντζίνγκ, που είναι λιμάνι στον ποταμό Γιανγκτσέ στην επαρχία Τζιανγκσού και απέχει περίπου 700 χιλιόμετρα από την Ουχάν, όπου ξέσπασε αρχικώς η πανδημία. Στο Ναντζίνγκ έφτασε αεροπλάνο από τη Ρωσία στο οποίο φέρεται να έγινε πιθανότατα πλημμελής απολύμανση, με αποτέλεσμα να προσβληθούν από τη μετάλλαξη “Δέλτα” περίπου 12 άτομα. Αστραπιαία μέχρι να πάρουν είδηση τι έχει συμβεί ο ιός μεταδόθηκε σε 30 πόλεις και 22 επαρχίες – από τις 32 που έχει η Κίνα. Αμέσως κινητοποιήθηκε ο κρατικός μηχανισμός και άρχισαν τα μαζικά τεστ για να μπορέσουν ελέγξουν και να σταθεροποιήσουν την κατάσταση», μας λένε και συνεχίζουν την αφήγησή τους:

«Οταν λέμε μαζικά τεστ, όλη η Ουχάν, που έχει πληθυσμό 11 εκατομμυρίων, έκανε COVID τεστ μέσα σε μία μέρα. Για τέτοια μεγέθη μιλάμε. Η κατάσταση απ’ ό,τι λένε, γιατί επίσημα κρούσματα δεν ανακοινώνουν, έχει σταθεροποιηθεί. Ο κόσμος κυκλοφορεί ελεύθερα πλέον χωρίς μάσκες, εκτός από τους κλειστούς χώρους. Και οι μετακινήσεις έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να επανέρχονται».

Οσον αφορά τώρα την κατάσταση που επικρατεί στα ναυπηγεία:

«Σχετικά με τα ναυπηγεία υπάρχουν αυστηρά μέτρα. Δηλαδή, όσοι δουλεύουν πάνω στα βαπόρια, εργάτες και μάνατζερ, πηγαίνουν καθημερινά σε ειδικό ξενοδοχείο καραντίνας και κάθε δύο μέρες κάνουν PCR test όλοι ανεξαιρέτως. Σταματάνε τις εργασίες στις 18.30. Το μόνο κρούσμα από πλήρωμα που παρουσιάστηκε ήταν στο ναυπηγείο Huadong Fujian. Αμέσως το ναυπηγείο σφραγίστηκε και οι εργαζόμενοι μπήκαν σε καραντίνα».

Σε καραντίνα μπαίνουν και τα πλοία που καταπλέουν σε κινεζικά λιμάνια:

«Τα πλοία που καταπλέουν για επισκευή από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου πρέπει να απέχουν χρονικά, συνολικά 28 μέρες από το προηγούμενο λιμάνι. Σε περίπτωση που το λιμάνι είναι κοντά στην Κίνα, περιμένουν στο αγκυροβόλιο να συμπληρωθούν οι 28 ημέρες.

Επίσης, στα λιμάνια που έχουν μεγάλη κίνηση, όπως αυτό της Σανγκάης, οι πιλότοι που βάζουν και βγάζουν τα πλοία από το λιμάνι δουλεύουν στο 1/3 του συνολικού δυναμικού, οπότε υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις.

Δηλαδή δουλεύουν 14 ημέρες και μετά τους αντικαθιστούν άλλοι που βγαίνουν από την καραντίνα».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αφηγήσεις των Ελλήνων για τη διαδικασία εισόδου στην Κίνα:

«Σχετικά τώρα με την είσοδο στην Κίνα, έχει 21 μέρες καραντίνα όταν φτάσεις. Σου κάνουν τεστ κάθε τρεις μέρες, ενώ για να πάρεις την τελική έγκριση, να βγεις από την καραντίνα, σου κάνουν αξονική τομογραφία για να έχουν συνολική εικόνα της υγείας σου. Και αν θέλεις να πας σε άλλο μέρος, έχει επιπλέον άλλες επτά μέρες καραντίνα. Συνολικά δηλαδή 28 μέρες και 10 φορές COVID test. Σε τρελαίνει αυτή η πολυήμερα αναμονή κλεισμένος σε ένα δωμάτιο. Η κατάσταση αυτή, ειδικά με τις καραντίνες, όπως μου έχουν πει πολλοί που είναι μέσα στα πράγματα δεν πρόκειται να σταματήσει σύντομα. Επίσης, αρκετά τεχνικά γραφεία και νηογνώμονες εδώ στην Κίνα προετοιμάζονται για τηλεπιθεωρήσεις και λόγω δύσκολης πρόσβασης των ναυπηγείων από τους αρχιμηχανικούς. Δυσκολίες που θα επιδεινωθούν μελλοντικά. Επίσης, Αμερικανοί και Ινδοί υπήκοοι είναι πολύ δύσκολο να πάρουν κινεζική βίζα».

Οσον αφορά τη δραστηριότητα των κινεζικών ναυπηγείων έως την περασμένη άνοιξη, έφτανε τα 27,87 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 182,1%, σύμφωνα με στοιχεία της China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI).

Το μερίδιο αγοράς της Κίνας στις παραγγελίες νεότευκτων άγγιξε το 53,3%.

Την ίδια ώρα, οι ναυπηγήσεις από κινεζικές μονάδες το α’ τετράμηνο του έτους ήταν στα 12,81 εκατομμύρια dwt, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 16,6%. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της CANSI, το ίδιο χρονικό διάστημα τα συνολικά έσοδα των 75 μεγαλύτερων ναυπηγείων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 10,4% και ανήλθαν στα 11,3 δισ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη: 

Ολοταχώς για πάνω από το 60% του 2019 ο ελληνικός τουρισμός

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Eκπνέει η τελευταία προθεσμία υποβολής

Νέα project διεκδικεί η Intralot – Το ενδιαφέρον για τη βρετανική National Lottery