Κατά τη μετάβαση σε έναν απανθρακοποιημένο κόσμο, η Capital ναυπηγεί τον στόλο της ενεργειακής μετάβασης με αιχμή του δόρατος τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2), τα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου (Double Fuel), καθώς και τα πολύ ενεργειακά αποδοτικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν την υποδομή για κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών η Capital πούλησε περισσότερα από 20 πλοία με μέση ηλικία 12 ετών που ήταν μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν αντικατασταθεί αποκλειστικά με νέα πλοία.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατασκευή 57 πλοίων με συνολικό κόστος κοντά στα 7 δισ. δολάρια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα που πραγματοποίησε εταιρεία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο και σίγουρα από τα πιο ποικίλα σε τύπους πλοίων.

Διαχειριζόμενη κατά μέσο όρο περισσότερα από 80 πλοία ετησίως τα τελευταία 5 χρόνια, έχει επί του παρόντος στόλο ο οποίος αποτελείται από 37 δεξαμενόπλοια, 20 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG/C), 2 πλοία μεταφοράς LCO2, 37 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 9 πλοία ξηρού φορτίου. O αριθμός των πλοίων του ομίλου που φέρουν την ελληνική σημαία αυξάνεται συνεχώς, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, τo κοινωνικό του πρόσωπο και την αγάπη για την Ελλάδα.

Με ισχυρή παρουσία και περιβαλλοντικό προσανατολισμό, ο Ομιλος Capital, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της οικογένειας Μαρινάκη, είναι ένας από τους πιο δυναμικούς, καινοτόμους και γρηγορότερα αναπτυσσόμενους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως. Aναπτύχθηκε κάτω από δυσμενείς συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης μιας οικονομικής και τραπεζικής κρίσης, μιας υγειονομικής πανδημίας και πρόσφατα μιας ενεργειακής κρίσης.

Ο όμιλος, όντας προετοιμασμένος, κατάφερε να διατηρήσει εξαιρετικές σχέσεις με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τους πελάτες του, ενώ έλαβε σειρά επιτυχημένων αποφάσεων που τον οδήγησαν έξω από την κρίση και τον τοποθέτησαν ως νικητή στην επόμενη ημέρα. Οπως ανέφερε ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης κατά την τελετή εισόδου του ομολόγου της CPLP στο Χρηματιστήριο Αθηνών, «έχουμε αντιμετωπίσει με επιτυχία πολύ μεγάλες κρίσεις, πάντα με σεβασμό στον επενδυτή. Εχουμε αντιμετωπίσει δύσκολες συνθήκες και βγήκαμε νικητές».

Ο όμιλος της Capital έχει τοποθετήσει τη βιωσιμότητα και την καινοτομία που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο της στρατηγικής του τα τελευταία χρόνια, επιδιώκοντας βιώσιμη ανάπτυξη και καθαρές ναυτιλιακές μεταφορές.

Σήμερα ενισχύει τον στόλο του με σύγχρονα -φιλικά προς το περιβάλλον- πλοία, όπως τα επαναστατικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. που παρήγγειλε πρόσφατα, ενώ συνεχίζει τη δυναμική αναπτυξιακή πορεία του με παρουσία στο NASDAQ και στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Επίσης, επενδύει συνεχώς στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας των πλοίων του, στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα συστήματα πρόωσης, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού αερίου, στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), στην εγκατάσταση τεχνολογιών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης μέσω, για παράδειγμα, της μείωσης της τριβής, στην εφαρμογή λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης και στρατηγικών κυβερνοασφάλειας με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης και βιώσιμης ναυτιλιακής βιομηχανίας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο όμιλος έχει τοποθετηθεί στρατηγικά στις αγορές του υγροποιημένου CO2 και του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο τους στην ενεργειακή μετάβαση, καθώς το LNG επιλέγεται διεθνώς ως το καύσιμο μετάβασης για αρκετά ακόμη χρόνια και μέχρι να επιτευχθεί η αποκλειστική χρήση των ΑΠΕ η μεταφορά LCO2 αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην απανθρακοποίηση.

Αυτή η επένδυση στην προηγμένη τεχνολογία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στη στρατηγική δέσμευση της Capital για την κατασκευή ενός στόλου μελλοντικά βιώσιμου κατά την ενεργειακή μετάβαση, καθώς η εταιρεία ήδη ελέγχει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξοπλισμένων με τελευταίας γενιάς δίχρονες (two-stroke) μηχανές διπλού καυσίμου (DF), έναν στόλο έξι τάνκερ τύπου Suezmax διπλού καυσίμου (DF/LNG), καθώς και έξι τάνκερ τύπου Aframax/LR2 διπλού καυσίμου (DF/LNG). Οσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια, ο Ομιλος Capital αναμένει συνεχή ανάπτυξη και αναβάθμιση του στόλου του. Η συνεχής επένδυση στην τεχνολογία και την προσωπική κατάρτιση, καθώς και η διαχείριση των περιβαλλοντικών προκλήσεων αποτελούν κάποιες από τις προτεραιότητές του για τα επόμενα χρόνια. Με την επιδίωξη της συνεχούς ανάπτυξης και βελτίωσης, η Capital παραμένει επικεντρωμένη στον δρόμο προς την κορυφή, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις ελίτ εταιρείες στον ναυτιλιακό τομέα.

«Πράσινη επανάσταση»

Η Capital προχωρά σταθερά σε μια σιωπηλή «πράσινη επανάσταση». Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών ο όμιλος έχει εκσυγχρονίσει τον στόλο του με την προσθήκη νεότευκτων πλοίων, έχει επιλέξει όχι μόνο να προχωρήσει στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας, συμμορφούμενος με τους τρέχοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος, αλλά πήρε και τη συνειδητή απόφαση να προετοιμάσει ή να εξοπλίσει τα πλοία του για πρόωση LNG.

Οι στρατηγικές προτεραιότητες καινοτομίας και βιωσιμότητας της Capital:

1 Μέτρα Ενεργειακής Απόδοσης: Μια σειρά τεχνικών και λειτουργικών βελτιώσεων εν πλω και στη στεριά περιλαμβάνουν την παρακολούθηση της απόδοσης της κύριας μηχανής του πλοίου & της γεννήτριας πετρελαίου, την παρακολούθηση της ταχύτητας & της καθημερινής κατανάλωσης καυσίμου, τη χρήση πρόσθετων καυσίμου.

2 Μείωση της Κατανάλωσης Πετρελαίου: Εφαρμογή διάφορων πρωτοβουλιών για τη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου, που περιλαμβάνουν τον βέλτιστο σχεδιασμό ταξιδιού σε συνδυασμό με την παρακολούθηση των καιρικών συνθηκών, τη μείωση της ταχύτητας/αργή πλεύση, τη χρήση συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας (ESD) που ενισχύουν την απόδοση της πρόωσης, τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον/ενεργειακά αποδοτικών προϊόντων.

3 Μείωση των Εκπομπών SOx, NOx, και PM: Μέσω της εγκατάστασης scrubbers για τη μείωση των εκπομπών SOx. Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα για εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα, κυψέλες καυσίμου αμμωνίας και LNG ως καύσιμο. Επιπλέον, όλα τα νέα πλοία διαθέτουν εγκαταστάσεις Selective Catalytic Reduction (SCR) για τη μείωση των εκπομπών NOx.

4 Προστασία της Θαλάσσιας Ζωής: Μέσω της εφαρμογής μέτρων όπως το βάψιμο της προπέλας με σιλικόνη, το τακτικό γυάλισμα της προπέλας, η εγκατάσταση συστημάτων νερού ερμαρίου (ballast water systems), η χρήση υλικού και εξοπλισμού φιλικού προς την ανακύκλωση.

5 Χρήση Καινοτόμων Τεχνολογιών: Τα πλοία της Capital βρίσκονται στην πρωτοπορία της τεχνικής έρευνας και των κανονιστικών εξελίξεων. Μέσω συνεργασιών με νηογνώμονες, ακαδημαϊκούς οργανισμούς, ομάδες εργασίας, καινοτόμες εταιρείες, η Capital συμβάλλει στην προώθηση της φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας, κατασκευάζοντας τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς CO2 στον κόσμο, εργαζόμενη για τη μείωση της διαρροής μεθανίου, μελετώντας την εφαρμογή των ανεμογεννητριών (Rotor Sails), την εφαρμογή της ηλεκτροδότησης από τη στεριά (Cold Ironing), τη μείωση της καθημερινής κατανάλωσης πετρελαίου με την ανακατασκευή της πρώρας των πλοίων, και εφαρμόζοντας αντισκωριακά με χαμηλή τριβή.

6 Επέκταση του Στόλου με Πλοία LNG: Η Capital ολοκλήρωσε την απόκτηση 7 LNGCs και τεσσάρων τάνκερ τύπου Aframax διπλού καυσίμου (DF), ενώ τα επόμενα 4 χρόνια αναμένει την παράδοση 11 LNGCs και 9 τάνκερ διπλού καυσίμου, σε συνδυασμό με μια σειρά νεότευκτων πλοίων που διαθέτουν υποδομές για την εγκατάσταση διπλού καυσίμου (DF Ready). Με αυτά τα νέα πλοία η Capital έκανε ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ομίλου και τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα.

7 Συνεχής Αναβάθμιση του Στόλου: Η Capital αναβαθμίζει συνεχώς τον στόλο της προκειμένου να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και να μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων της, συμπεριλαμβανομένης της έντασης του άνθρακα (Carbon Intensity).

8 Συμμετοχή σε Προγράμματα Eρευνας: Η Capital συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα έρευνας, όπως το ShipFC, ένα ερευνητικό πρόγραμμα που υποστηρίζεται από την Ε.Ε. με στόχο τον σχεδιασμό μιας ρεαλιστικής λύσης για την ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης που τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου αμμωνίας.

Συμμετείχε επίσης στο βραβευμένο έργο έρευνας «Smart Bearing» της ABS για την ανάπτυξη αισθητήρων για τη μέτρηση της δύναμης που ασκείται από το κύριο σύστημα πρόωσης του άξονα στα ρουλεμάν του πλοίου.

Διαβάστε ακόμη:

Η ακρίβεια οδηγεί τους Έλληνες σε οδικούς προορισμούς και εναλλακτικά νησιά (πίνακες)

Η φιλοσοφία και τα έργα ενός μεγάλου Ελληνα αρχιτέκτονα

Γιατί το μενού του Scorpios στη Μύκονο μένει στη μνήμη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ