Συμφωνία επιτεύχθηκε προχθές μεταξύ της Ένωσης Πλοιοκτητών Δανίας με τα Ναυτεργατικά Σωματεία της χώρας την οποία ανακοίνωσε ο Δανός Υπουργός Εξωτερικών, Λαρς Λόκε Ράσμουσεν και προβλέπει αποζημιώσεις των Ναυτεργατών που εργάζονται σε πλοία σημαίας Δανίας και διέρχονται την Ερυθρά Θάλασσα η οποία χαρακτηρίζεται υψηλού κινδύνου. Η διαπραγμάτευση έγινε μετά τα διαδοχικά χτυπήματα που δέχθηκαν στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, πλοία του ναυτιλιακού δανέζικου κολοσσού της MAERSK.

Η κυβέρνηση της Δανίας γνωστοποίησε της πρόθεση της να αποστείλει στην περιοχή πολεμική φρεγάτα ώστε να εξασφαλίζεται «ο ασφαλής διάπλους αυτής». Η Δανία είχε στείλει και το Νοέμβρη του 2021 την φρεγάτα «Esbern Snare» με αφορμή τις πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή της Σομαλίας. Συνολικά έως τώρα έχουν δεχθεί επίθεση 19 εμπορικά πλοία στην Ερυθρά και σε περιοχές του Ινδικού Ωκεανού.

“Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για θαλάσσιο διάδρομο θανάσιμου κινδύνου για τα πληρώματα που είναι ναυτολογημένα σε πλοία που διέρχονται από αυτήν την περιοχή.

Ενδεικτικό στοιχείο της επικινδυνότητας είναι το γεγονός ότι ο μισός παγκόσμιος εμπορικός στόλος έχει επανασχεδιάσει τα δρομολόγια του επιλέγοντας την διέλευση από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Νότια Αφρική)” επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ):

“Στην χώρα μας πέρα από τις διαδοχικές καταγγελίες και αναφορές της ΠΕΝΕΝ ουδείς έως τώρα έχει ασχοληθεί με το σοβαρό αυτό πρόβλημα την στιγμή κατά την οποία δεκάδες ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία ταξιδεύουν στην επικίνδυνη περιοχή.

Το ΥΕΝ έχει περιοριστεί σε μια εγκύκλιο προς τις Ναυτιλιακές εταιρίες για τον αυξημένο κίνδυνο των πλοίων που πλέουν στην περιοχή και μάλλον έτσι θεωρεί ότι έχει ξεμπερδέψει με τις ευθύνες του…” σχολιάζει και καταθέτει τα αιτήματα της:

“Δηλώνουμε από την αρχή ότι δεν είμαστε εκείνοι που θα προτείνουμε και θα «κοστολογήσουμε» τον κίνδυνο που υφίσταται ο κάθε Ναυτεργάτης στο πλοίο που διέρχεται την περιοχή.

Το βασικό και κεντρικό αίτημα – διεκδίκηση από μέρους μας είναι το απόλυτο δικαίωμα των Ναυτεργατών πριν το πλοίο διέλθει την επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή να τους δίνεται το δικαίωμα της παλιννόστησης με δαπάνες των Ναυτιλιακών εταιριών. Παράλληλα πρέπει να προσδιοριστεί με ακρίβεια η θαλάσσια περιοχή επικινδυνότητας και να καταγραφεί σε ειδική σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ εφοπλιστών – Ναυτεργατών.
Για όσους από τα πληρώματα επιθυμούν να παραμείνουν στα πλοία όταν αυτά διέρχονται από την επικίνδυνη ζώνη θα πρέπει να καθορίζονται πλήρως τα δικαιώματα τους.
Οι παραπάνω θέσεις μας για ειδική ΣΣΕ αφορούν και τα πλοία που διέρχονται την Μαύρη Θάλασσα και οι Ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν τους ίδιους μεγάλους και σοβαρούς κινδύνους”.

Διαβάστε ακόμη

Ποιους βάζει στο στόχαστρο η εφορία το 2024

Πώς ο Πειραιάς έγινε το νέο hotspot της Αττικής στον τουρισμό και το real estate

Η Ούρσουλα, η «καρέκλα» της και ο Μητσοτάκης, η οικογένεια Φιλίππου με το χέρι στη τσέπη, ο καπνός και η φωτιά στην Πληροφορική και το Hilton στα Χανιά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ