Ναυτιλία

Πλακιωτάκης – Δ.Ν.Ε: Στο τραπέζι όλα τα προβλήματα των εταιρειών – κολοσσών σε Πειραιά – Θεσσαλονίκη

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Πρόκειται για μια συνάντηση την οποία αναμένει με μεγάλο ενδιαφέρον η ναυτιλιακή αγορά, αφού θα συζητηθούν μείζονα θέματα

Θεσμική συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη έχει σήμερα Πέμπτη το προεδρείο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης. Συνάντηση την οποία αναμένει με μεγάλο ενδιαφέρον η ναυτιλιακή αγορά.

Βασικά θέματα, σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney, είναι:

  • Επενδύσεις στα λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ που έχουν να κάνουν με την κατασκευή της προβλήτας IV στον Πειραιά και της προβλήτας VI στη Θεσσαλονίκη. Επενδύσεις που θα αυξήσουν τον όγκο των φορτίων άρα και τη δουλειά των Ναυτικών Πρακτόρων που εκπροσωπούν τις εταιρείες κολοσσούς στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
  • Επενδύσεις οι οποίες θα δημιουργήσου νέες θέσεις εργασίας.
  • Ύπαρξη σταθερής τιμολογιακής πολιτικής. Το θέμα έγινε εντονότερο μετά την απόφαση αύξησης των τιμολογίων από την διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ από 1η Ιουνίου σε αντίθεση με τον Πειραιά που οι Κινέζοι εδώ και τέσσερα χρόνια κρατούν σταθερά τις τιμές.
  • Σημαντικό είναι και το θέμα της αλλαγής νομοθεσίας περί ευθύνης πρακτόρων.
  • Οι δυσλειτουργίες που παρατηρούνται στις πλοηγικές υπηρεσίες των ελληνικών λιμένων.

«Η συνεχής μεταβλητότητα της ναυτιλίας δημιουργεί μια διαρκώς ανανεούμενη ατζέντα θεμάτων που ζητούν διευθέτηση. Παράλληλα, υπάρχουν θέματα τα οποία παραμένουν ανοιχτά και παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη διοίκηση συνεχίζουμε την προσπάθεια επίλυσής τους προκειμένου να συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές εξελιγμένες λιμενικές υπηρεσίες», επισημαίνει η διοίκηση της Δ.Ν.Ε.:

  • Το ωράριο λειτουργίας των πυλών τελωνειακού ελέγχου.
  • Η διαδικασία δήλωσης επικίνδυνων φορτίων στο Κεντρικό Λιμεναρχείο.
  • Η υφιστάμενη νομοθεσία περί της ευθύνης των ναυτιλιακών πρακτόρων σε περιπτώσεις λαθρεμπορίου.

Όσον αφορά στα λιμάνια, επισημαίνει η διοίκηση της Δ.Ν.Ε:

«Η αύξηση των δυνατοτήτων διαχείρισης όγκου φορτίων από τα δύο μεγάλα λιμάνια, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα περιφερειακά που τελούν υπό ιδιωτικοποίηση, είναι αυτή που θα προσελκύσει τις διεθνείς εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας, Ro-Ro, και χύδην φορτίου. Παράλληλα, η ανάπτυξη χερσαίων υποδομών που λειτουργούν συμπληρωματικά στις λιμενικές υπηρεσίες, όπως οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις, τα inner ports, τα logistics hubs, συμπληρώνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων και κατά συνέπεια της χώρας μας. Σημαντικότατο ρόλο διαδραματίζει η ύπαρξη τιμολογιακής σταθερότητας από τους λιμενικούς παρόχους για εύλογο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον μιας τριετίας, και μέσω αυτής να ενισχυθεί το προφίλ των ελληνικών λιμένων στους σχεδιασμούς πλάνων ανάπτυξης από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες».

Διαβάστε ακόμη: 

Απίστευτος λογαριασμός: Θα πληρώνουμε έναν με δυο φόρους -κάθε μήνα- μέχρι τέλος του 2022

Γιάννης Ραπτόπουλος: Η άνοδος, η πτώση και το άγνωστο μέλλον της Express Service

Άδειες online τυχερών παιχνιδιών: Στα δημόσια ταμεία €15,5 εκατ. – Έρχονται ακόμη €6,25 εκατ.