Του Μηνά Τσαμόπουλου

Μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν δώσει 4,08 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2017 για την αγορά 255 πλοίων και να είναι μακράν από τους δεύτερους Κινέζους που έχουν επενδύσει 2 δισεκατομμύρια, όμως έχουν και άλλη πρωτιά.

Πιο συγκεκριμένα οι Έλληνες είναι πρώτοι και σε πωλήσεις πλοίων. Κυρίως γιατί αγοράζουν νεότερης ηλικίας ανανεώνοντας τον στόλο τους όποτε ξεφορτώνονται τα παλαιότερα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, έχουν πουλήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2017 έως και την 10η Νοεμβρίου 160 πλοία αριθμός εντυπωσιακός. Έχουν εισπράξει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια αποδεικνύοντας ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι εκείνη που κινεί την παγκόσμια αγορά αφού ξοδεύει 4 δισεκατομμύρια για αγορές ενώ εισπράττει δύο δισεκατομμύρια από πωλήσεις, οδηγώντας και καθοδηγώντας την αγορά.

Από αυτά τα 160 πλοία που έχουν πουλήσει οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες τα 103 είναι φορτηγά, έναντι 1,1 δισεκατομμυρίου, τα 30 είναι δεξαμενόπλοια έναντι 692,9 εκατομμυρίων, 15 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα οποία εισέπραξαν 50,2 εκατομμύρια και 12 είναι υγραεριοφόρα έναντι 248,6 εκατομμυρίων.

Από τα 17,6 δισεκατομμύρια που είναι ο τζίρος των αγοραπωλησιών οι Έλληνες ως πωλητές έχουν το 11,9% επί του συνόλου και το 14,4% επί των συνολικών πωλήσεων φορτηγών πλοίων. Ειδικότερα, έχουν εισπράξει 1,1 δισ. για πώληση 103 φορτηγών επί συνόλου 7,6 δισ. για την συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.