Λίγες ημέρες πριν αρχίσει το δ’ τρίμηνο του 2021 όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στη φορτηγό ναυτιλία τρίβουν τα χέρια τους συνεπαρμένοι από το μεθύσι κερδών.

Η ναυλαγορά είναι σε υψηλό 10ετίας φθάνοντας τις 4.275 μονάδες, ενώ σε ορισμένους τύπους πλοίων όπως τα capesize ο ημερήσιος ναύλος είναι πάνω από τις 50.000 δολάρια. Και τα καλύτερα είναι μπροστά αφού διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι το ράλι στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί όσο η ζήτηση για πρώτες ύλες είναι μεγάλη. Επίσης σημειώνουν ότι αυτή τη φορά η αλματώδης άνοδος της ναυλαγοράς έγινε πιο γρήγορα, σε μικρότερο χρονικό διάστημα από το 2010.

Η ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων δείχνει ότι θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρα αφού τα πλοία είναι ναυλωμένα ενώ το βιβλίο παραγγελιών για ναυπήγηση νέων βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά οπότε δεν υπάρχει ο κίνδυνος της υπερπροσφορά χωρητικότητας που θα επηρέαζε αρνητικά την πορεία των ναύλων.

Την εβδομάδα 13-19 Σεπτεμβρίου 2021, όπου καταγράφονται τα πιο πρόσφατα στοιχεία από την Allied Shipping Research και σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενή της, ο δείκτης ναυλαγοράς αυξήθηκε κατά 10,6% σπάζοντας το φράγμα των 4.000 μονάδων και κλείνοντας στις 4.275 από 3.864. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερος, στις 1.066.

Ο λόγος της ανόδου είναι η αυξημένη ζήτηση από ναυλωτές για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, ειδικά στην εμπορική γραμμή Κίνας-Αυστραλίας που επηρέασε βασικά τα Capesize φορτηγά.

Πιο συγκεκριμένα, στα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ο δείκτης αυξήθηκε κατά 15,3% από τις 5.567 στις 6.420 μονάδες. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 43.801 δολάρια την ημέρα έως τα 78.750 δολάρια.

Στα Panamax ο δείκτης της ναυλαγοράς αυξήθηκε κατά 8,6% από τις 3.595 στις 3.904 μονάδες. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 20.077 δολάρια την ημέρα έως τα 51.032 δολάρια.

Στα Supramax σημειώθηκε αύξηση κατά 5,3% από τις 3.170 μονάδες στις 3.307. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 31.100 δολάρια την ημέρα έως τα 56.258 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε αύξηση του δείκτη κατά 3% από τις 1.807 μονάδες στις 1.861. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 21.857 δολάρια την ημέρα έως τις 38.139 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα:

Πλειστηριασμός: Ξανά στο σφυρί το «φιλέτο» με τις 14 βίλες στη Μύκονο

Δημήτρης Μπαμπάκος: Από τις επενδύσεις στο Άγιο Όρος και τα υδατοδρόμια… στην αναβίωση της ΗΒΗ Λουτρακίου

Έρευνα Remax: Γιατί «τραβούν την ανηφόρα» οι τιμές των ενοικίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη