Τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα δήλωσαν ότι έχουν σταματήσει το εμπόριο με τη Βενεζουέλα έπειτα από την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ σε πλοία υπό τη διαχείρισή τους, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Reuters.

Καθώς η Ουάσιγκτον φαίνεται ότι αυξάνει την ένταση με το Καράκας, την προηγούμενη εβδομάδα οι αμερικανικές αρχές εξέταζαν την επιβολή κυρώσεων σε περίπου 50 πλοία για συμμετοχή στο εμπόριο πετρελαίου της Βενεζουέλας. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο «μικροσκόπιο» είχαν μπει, μεταξύ άλλων, 25 μεγάλα δεξαμενόπλοια και 17 μικρότερα.

Ανάμεσά τους βρίσκονταν και εταιρείες κορυφαίων, διεθνώς, Ελλήνων πλοιοκτητών και πολλών άλλων μη Αμερικανών, οι οποίοι στην ουσία δεν παρανόμησαν, όμως δεν υπάκουσαν στα θέλω των παντοδύναμων ΗΠΑ.

Η Ουάσιγκτον ενδέχεται να επιβάλει αυστηρότερες κυρώσεις προσθέτοντας δεκάδες ακόμη δεξαμενόπλοια στη μαύρη λίστα της.

Η αμερικανική κυβέρνηση επιδιώκει να πνίξει τις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας για να πιέσει την κυβέρνηση του Νίκολας Μαδούρο μειώνοντας τα κέρδη από την κύρια πηγή εσόδων της χώρας. Οι υπάρχουσες κυρώσεις έχουν μειώσει σημαντικά τις εξαγωγές της Βενεζουέλας, αλλά ο Μαδούρο αντέχει, αναφέρει το δημοσίευμα του Reuters.

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ δήλωσε στις 2 Ιουνίου ότι επέβαλε κυρώσεις σε τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες για τη μεταφορά πετρελαίου της Βενεζουέλας.

Η Dynacom Tankers Management, με έδρα την Αθήνα, η οποία διαχειρίζεται το δεξαμενόπλοιο «Χίος I», το οποίο βρίσκεται μεταξύ των πλοίων που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ, δήλωσε τη Δευτέρα ότι «δεσμεύτηκε να αποφύγει οποιαδήποτε μελλοντική επιχείρηση που αφορά τη Βενεζουέλα».

Επιπλέον, η εταιρεία πρόσθεσε ότι η ιδιοκτήτρια του δεξαμενόπλοιου, Seacomber Ltd, που επίσης βρίσκεται στη λίστα της Ουάσιγκτον, συνεργάζεται με τις αρχές των ΗΠΑ για την επίλυση του θέματος.

Η NGM Energy SA, η οποία διαχειρίζεται ένα άλλο πλοίο που είναι στη μαύρη λίστα, το δεξαμενόπλοιο Voyager I, δήλωσε την Παρασκευή ότι έχει εφαρμόσει «αυστηρή πολιτική εναντίον των πλοίων που πρόκειται να κληθούν από τη Βενεζουέλα ή που πρόκειται να μεταφέρουν φορτίο στο όνομα της, παρά την απουσία οδηγιών από τις αρχές των ΗΠΑ».

Ως αποτέλεσμα, ένα άλλο δεξαμενόπλοιο της NGM Energy, το Commodore, έχει «απομακρυνθεί άμεσα από τη Βενεζουέλα και δεν θα επιστρέψει στο εμπόριο με τη χώρα».

Η NGM πρόσθεσε ότι συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές των ΗΠΑ για την επίτευξη μια «έγκαιρης επίλυσης» σχετικά με τις κυρώσεις κατά του πλοίου Voyager I το οποίο ανήκει στην εταιρεία, Sanibel Shiptrade Ltd.

Τέλος, μια ακόμη κορυφαία ελληνική ναυτηλιακή εταιρεία, η Thenamaris, δήλωσε ότι συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές των ΗΠΑ για την επίλυση των κυρώσεων κατά του δεξαμενόπλοιου Seahero που διαχειρίζεται και το οποίο ανήκει στην Adamant Maritime Ltd.

Η Thenamaris είπε ότι «υιοθέτησε μια σταθερή πολιτική που απαγορεύει οποιαδήποτε μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα για τα υπό διαχείριση πλοία της εταιρείας, για όσο διάστημα οι κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον της Βενεζουέλας παραμείνουν σε ισχύ».