Τις επιπτώσεις των νέων κανονισμών (CII), την πορεία προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα και τις τελευταίες εξελίξεις στα ψηφιακά εργαλεία για την ενίσχυση της επιχειρησιακής απόδοσης και της ασφάλειας συζήτησαν στελέχη από όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία τα οποία συμμετείχαν στη συνεδρίαση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του ιταλικού νηογνώμονα RINA.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ορισμένους κρίσιμους στόχους για την απαλλαγή από τον άνθρακα με τον ΙΜΟ 2030 και 2050. Η πρόκληση για τους φορείς εκμετάλλευσης, ωστόσο, δεν είναι μόνο ποια τεχνολογία προσφέρει λύση για τις νέες κατασκευές του μέλλοντος, αλλά και τι μπορούν να κάνουν με τους υπάρχοντες στόλους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά θέματα της πρόσφατης συνάντησης της HTC, που πραγματοποιήθηκε στη μαρίνα της Βουλιαγμένης, 25 χιλιόμετρα νότια της Αθήνας, στις 9 Μαρτίου.

Η RINA έχει μια νέα δομή στις δραστηριότητές της στην Ελλάδα με μια νέα Περιφέρεια South EMEA και μια πρωτοβουλία για μια νέα Ακαδημία Επιθεωρητών στη χώρα. Ο Τζοσιουέ Βεζούτο, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της RINA Marine, εξηγεί περαιτέρω:

“Η Ελλάδα είναι μια σημαντική περιοχή για τη ναυτιλία και για την RINA και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την περιοχή. Η νέα Ακαδημία Επιθεωρητών θα εκπαιδεύσει όλους τους επιθεωρητές της RINA και σκοπεύουμε να την επεκτείνουμε ώστε να συμπεριλάβει θέσεις για φοιτητές πανεπιστημίου και νέους πτυχιούχους στο εγγύς μέλλον”.

Ο Σπύρος Ζολώτας, Ανώτερος Διευθυντής, Marine South EMEA Region της RINA, αναφέρει: “Η συνάντηση σε εκδηλώσεις όπως το HTC είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων του κλάδου μας. Μας επιτρέπει να συζητήσουμε πραγματικά ζητήματα, να κατανοήσουμε τις ανησυχίες και να μοιραστούμε ζωτικής σημασίας γνώσεις και εμπειρίες”.

Η συνάντηση του HTC, υπό την κοινή προεδρία του Θόδωρου Μπαλτατζή, Γενικού Διευθυντή της Technomar Shipping, και του Άκη Τσιριγκάκη, Διευθύνοντος Συμβούλου της Nautilus Energy Management Corp. κάλυψε πολλά θέματα, όπως ενημέρωση για τους κανονισμούς, βελτίωση του ΚΙΕ των υφιστάμενων πλοίων, πτυχές και επιπτώσεις των εναλλακτικών καυσίμων και τις νέες προκλήσεις για τις νέες κατασκευές. Ενσωμάτωσε επίσης μια παρουσίαση από τον Tom Sand, αντιπρόεδρο του τμήματος Marine and Ports της ABB, σχετικά με την τελευταία τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης, η οποία προσφέρει μια ισχυρή λύση για τη μείωση των εκπομπών.

“Υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις που θα βοηθήσουν στην απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα, αλλά, στο HTC, ήταν σαφές ότι πολλοί είναι μπερδεμένοι με τις νέες ιδέες και χρειάζονται πρακτικές λύσεις που θα μας προχωρήσουν σήμερα και θα επιτρέψουν στις εταιρείες να λειτουργούν με τον τρόπο που χρειάζονται. Δεν θα υπάρξει μία μόνο απάντηση και πρέπει να συνεχίσουμε να διερευνούμε όλες τις επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας”, συνεχίζει ο κ. Ζολώτας.

Τα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν ζωτικό μέρος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η HTC συζήτησε επίσης τις λύσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα και συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη καθημερινή λειτουργία και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου.

Ο κ. Ζολώτας καταλήγει: “Γνωρίζουμε ότι πρέπει να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στη συνέχιση της συζήτησης για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Η συνάντηση της HTC περιείχε πολλές πρακτικές πληροφορίες που βοήθησαν να φωτιστούν οι προκλήσεις και οι λύσεις που είναι εδώ σήμερα και μπροστά μας για το μέλλον. Με τη συνεργασία μας θα πετύχουμε τους στόχους μας”.

Διαβάστε ακόμη 

Στα χέρια του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου το κόμμα Κασιδιάρη

Κλείνει το Ε9 και ανοίγει… ο ΕΝΦΙΑ του 2023