Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται σε ένα περιβάλλον “αταξίας” όπως επισημαίνουν διεθνείς οικονομικοί αναλυτές. Το πισωγύρισμα είναι καταστροφικό και για τα capesizes που είναι

Η εβδομάδα 11-17 Μαΐου θεωρείται καταστροφική για τα Capesize φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων και τα οποία ήταν τα μόνα που έιχαν κέρδη εν μέσω κρίσης.

Η ναυλαγορά τους σημείωσε εκείνο το χρονικό διάστημα μείωση κατά 94%!!! σε σύγκριση με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Πιο συγκεκριμένα από τις 461 μονάδες κατέρρευσε η ναυλαγορά του BCI στις 26!!! Την κατάρρευση ακολούθησε “πυραυλική εκτόξευση” μία εβδομάδα αργότερα. Μεταξύ 18-22 Μαΐου ο BCI από τις 26 μονάδες ανέβηκε στις 162 ποσοστό αύξησης 523,1%.

Η γενική εικόνα της ναυλαγοράς βελτιώθηκε κάπως την εβδομάδα που ακολούθησε 18-24 Μαΐου. Παρουσίασε αύξηση 22,4% από τις 407 μονάδες στις 15 Μαΐου πήγε στις 498.

Σε σύγκριση με τον δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου του 2019, ο μέσος όρος το 2020 είναι μειωμένος κατά 55,7% από τις 1.344 μονάδες στις 595.

Στα δεξαμενόπλοια, παρά τη συνεχή πτώση της ναυλαγοράς ο μέσος όρος του δείκτη είναι ακόμη υψηλότερος από του 2019 αλλά αν δεν σταθεροποιηθεί, τουλάχιστον, τότε στα λογιστήρια θα βάλουν πλερέζες.

Η ζήτηση από τις ΗΠΑ για προϊόντα αυτή την περίοδο είναι μηδενική λόγω κορωνοιού και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαπλέουν τον Ατλαντικό, με τη ζημιά να μεγαλώνει.

Επίσης, οι θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου έχουν σταματήσει ή λειτουργούν στο ελάχιστον απλώς για να δικαιολογούν την παρουσία τους.

Μειωμένη κατά πολύ είναι η ζήτηση και για φορτία LNG και LPG