Άνοιγμα στην ελληνόκτητη ναυτιλία επιχειρεί να κάνει η πρόεδρος της HELMEPA- Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Σεμίραμις Παληού, η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στον προεδρικό θώκο της περιβαλλοντικής αυτής οργάνωσης για την προστασία των ακτών και των θαλασσών.

Η κόρη του Συμεών Παληού, είναι αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος και COO -Chief Operator Officer στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά  Diana Shipping Inc η  οποία διαχειρίζεται στόλο από 39 φορτηγά πλοία.

Αναλαμβάνοντας την προεδρία  έχει τη στήριξη σοβαρών ονομάτων της ελληνικής  ναυτιλίας όπως ο Γιάννης Ξυλάς που είναι αντιπρόεδρος, η Ειρήνη Νταϊφά γενική γραμματέας, η Αικατερίνη Λως ειδική γραμματέας, ο Αριστείδης πϊττας ταμίας με αναπληρωτή τον Μιχάλη Δαλακούρα.  Στο ΔΣ συμμετέχουν οι  Παναγιώτης Ζαχαριάδης, Γεώργιος Καλλιάνης, Γεώργιος Καραγεωργίου, Κάλλη Λιβανού, Ιωάννα Μαρτίνου, Δημήτρης Ματθαίου, Αθανάσιος Μπέης, Μιλένα Παππά, ο γγ της ΠΝΟ βάσει καταστατικού και όχι βάσει εκλογής, Ιωάννης Χαλάς.

Πριν κοινοποιήσει την πολιτική που θα ακολουθήσει η Σεμίραμις Παληού, το ΔΣ, κατά πλειοψηφία, προέβη σε μία κίνηση που ξάφνιασε πολλούς. Στην ουσία απέλυσε, μετ’ επαίνων, τον άνθρωπο που από την μέρα της ίδρυσης της ήταν η ψυχή έως τότε της HELMEPA  τον Δημήτρη Μητσάτσο.  Ξεκάθαρο μήνυμα ότι αλλάζει σελίδα.

Ο ίδιος δήλωσε  τότε, Νοέμβριος του 2020:

«Δεν αποχώρησα μόνος μου. Με ρώτησαν αν ήθελαν να παραιτηθώ ή να με απολύσουν. Τους απάντησα ότι δεν γίνεται να παραιτηθώ από κάτι που δημιούργησα. Η απόλυσή μου μετά από 38 χρόνια αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία από το 15μελές Διοικητικό Συμβούλιο».

Πέρασαν 38 χρόνια από τότε που ο αείμνηστος Γιώργος Π. Λιβανός, ο άνθρωπος που συνέλαβε την ιδέα της HELMEPA, της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, του εμπιστεύτηκε την οργάνωση της Γραμματείας της και την υλοποίηση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του 1982, «Να Σώσουμε τις Θάλασσες».

Η  Σεμίραμις Παληού είπε για την αποχώρηση Μητσάτσου: «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τον κύριο Μητσάτσο για το μακροχρόνιο και σπουδαίο έργο του, το οποίο υπηρέτησε με συνέχεια και συνέπεια. Η HELMEPA ήταν και παραμένει ένας ζωντανός οργανισμός  που αφουγκράζεται τις ανάγκες της εποχής μας.»

Μετά τις δομικές  αλλαγές,  η Σεμίραμις Παληού έθεσε σε ενέργεια τις πρώτες κινήσεις για το άνοιγμα στην ελληνόκτητη ναυτιλία της HELMEPA.

Σκοπός είναι η HELMEPA να διεισδύσει περαιτέρω στη ναυτιλιακή κοινότητα, διευρύνοντας τα μέλη της και να επικοινωνήσει το σημαντικό εκπαιδευτικό και περιβαλλοντικό της έργο καθώς και της Παιδικής HELMEPA με σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας στο ευρύ κοινό, παραμένοντας πάντα πιστοί στο όραμα του ιδρυτή της, Γεωργίου Π. Λιβανού.

Τα σχέδια της προέδρου εγκρίθηκαν στην διάρκεια της  Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των Μελών, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020.

Η πρώτη απόφαση που εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία, αφορούσε τη νέα πολιτική ετήσιας εισφοράς Μελών.

Οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων δεν θα εγγράφουν κάποια πλοία τους στην HELMEPA αλλά  θα εγγράφονται πλέον ως Τακτικά Μέλη με όλο τον στόλο τους με σημαντικά χαμηλότερο, σε σχέση με το παρελθόν, κόστος ανά πλοίο, κόστος το οποίο προβλέπεται να μειώνεται ακόμη περισσότερο ανάλογα με το μέγεθος του στόλου.

Πρόταση για την οποία κάποιοι παλαιότερη διατηρούν τις αμφιβολίες  τους για το πόσο θα έχει αποτέλεσμα, αφού είναι άλλο να εγγράφεις κάποια πλοία και άλλο όλο το στόλο έστω και σε προνομιακή τιμή.

Επιπλέον, διαμορφώθηκαν δύο κατηγορίες Εταιρειών-Μελών:

(α) τα «Συνεργαζόμενα Εταιρικά Μέλη» που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων Τράπεζες, Νηογνώμονες, Αλληλοασφαλιστικούς Οργανισμούς (P&I Clubs) και Νηολόγια, και

(β) τους «Εταιρικούς Υποστηρικτές», δηλαδή ναυτιλιακούς προμηθευτές, δικηγορικά γραφεία, ασφαλιστικές εταιρείες και ναυλομεσίτες, διεθνείς οργανισμούς, περιβαλλοντικές και τουριστικές επιχειρήσεις, μαρίνες σκαφών και λοιπές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον γενικότερο «παραναυτιλιακό» χώρο, οι οποίες με συμβολικό πλέον κόστος μπορούν να συμβάλουν ως Μέλη σε αυτή την κοινή προσπάθεια.

Είναι προφανές ότι η Σεμίραμις Παληού θέλει να προεδρεύει σε μία Ένωση η οποία θα έχει αυξημένο πρωταγωνιστικό ρόλο στα ναυτιλιακά δρώμενα.  Για αυτό ζήτησε τη στήριξη όλων και πιο συγκεκριμένα των 274 πλοιοκτητριών εταιρειών, καθώς των Εταιρικών και Επίτιμων Μελών, ώστε να εξακολουθήσει η HELMEPA να συνεισφέρει σε θέματα περιβάλλοντος, επιμόρφωσης και βιωσιμότητας.

«Σήμερα που το περιβάλλον και η κοινωνική ευθύνη αποτελούν θέματα πρωτίστης σημασίας για το επιχειρείν, είναι η ώρα της HELMEPA να ενισχύσει το ρόλο της ως συνοδοιπόρος της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας σε μια κοινή προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας, όπως έχουν καθορισθεί παγκοσμίως, σύμφωνα με την ‘Ατζέντα 2030’ των Ηνωμένων Εθνών» δήλωσε ο Σεμίραμις Παληού σε αυτό  το κάλεσμα συστράτευσης όπου θα μετρηθούν τα… κουκιά υπό το νέο διοικητικό καθεστώς.

Η Σεμίραμις έχοντας αναλάβει στην ουσία τα ηνία της Diana Shipping Inc με τις ευλογίες του πατέρα της, Συμεών Παληού αναζητά τον δικό της  ρόλο στα ναυτιλιακά δρώμενα με  την ευρύτερη έννοια δηλαδή και θεσμικά, όχι μόνο επιχειρηματικά.  Ο Συμεών Παληός πριν από δύο καλοκαίρια, αποφάσισε να ορίσει τη διάδοχη κατάσταση τώρα που είναι ενεργός καθορίζοντας το μέλλον του Ομίλου πριν δημιουργηθούν αδιέξοδα που φέρνει ο χρόνος και η διστακτικότητα.

«Έχοντας δύο κόρες, τη Σεμίραμις και την Αλίκη, κινήθηκε έξυπνα και ακριβοδίκαια. Με ανακοίνωσή του στο αμερικανικό χρηματιστήρια γνωστοποίησε ότι η Σεμίραμις αναλαμβάνει αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος στην εισηγμένη Diana Shipping Inc η οποία, σήμερα, διαθέτει στόλο από 39 φορτηγά πλοία. Και το έκανε σε μία περίοδο κατά την οποία η Diana επέστρεφε στην κερδοφορία μετά από σχεδόν πέντε χρόνια. 

«Πρόκειται για έναν καλό προγραμματισμό για το μέλλον της εταιρείας. Δεν αφήνει τίποτα στην τύχη» είχε επισημάνει τότε   πλοιοκτήτης,  φίλος του Συμεών Παληού.

«Κοιτάει μπροστά. Προβλέπει το μέλλον και επιλέγει ποιοι θα είναι οι επόμενοι, οι διάδοχοί του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Είναι εξαιρετικός άνθρωπος, έξυπνος, δεν μαλώνει, σκέφτεται πολύ και συμβουλεύει τους νέους για τα επόμενα βήματά τους». Η Diana Shipping βρίσκεται σε φάση ανανέωσης αφού πουλάει τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία της.

Η Σεμίραμις έχει εμπειρίες 20 ετών στη ναυτιλιακή βιομηχανία με γνώσεις στις εξαγορές, στα πληρώματα, στις ναυπηγήσεις και στην τεχνική διαχείριση αφού άρχισε την καριέρα της ως ασκούμενη επιθεωρήτρια το 1996 στους Lloyd’s Register.

Σπούδασε τη Μηχανολογία στο Imperial College του Λονδίνου και μεταπτυχιακό στη Ναυπηγική στο University College.

Στη συνέχεια μεταπήδησε σε εταιρείες συμφερόντων της οικογένειάς της, όπως η Diana Shipping Agencies, με δραστηριότητα στον τομέα των ναυλώσεων. Ακολούθησε η Alpha Sigma Shipping, ενώ από τον Μάιο του 2018 η γενική συνέλευση των μετόχων της Diana Shipping Inc. αποφάσισε την εκλογή της στο διοικητικό συμβούλιο. Από τον Αύγουστο του ίδιου έτους ήταν η Γενική Επιχειρησιακή Διευθύντρια (COO) της Diana Shipping Inc.

Διαβάστε ακόμη:

«Σηκώνουν τα χέρια» μεγάλοι λιανέμποροι για το click inside

Πού οδηγεί ο συμβιβασμός Fraport – Ελευθέριος Βενιζέλος με το Δημόσιο

Οικογένεια Παπαγιάννη: Από την «περιπέτεια» της ΒΙΚΗ, στο success story με το ελληνικό χαβιάρι