Η λέξη κλειδί για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία είναι «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» μεταξύ πλοιοκτητών, προμηθευτές καυσίμων και διυλιστήρια.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι συμμετέχοντες στο 3ο Συνέδριο με τίτλο «Εμπόριο στα ύδατα των ΗΠΑ» με θέμα «Προς έναν θαλάσσιο τομέα απανθρακοποιημένο έως το 2050»  ημερίδα που πραγματοποιήθηκε  στα=ο πλαίσιο των  Ποσειδωνίων.

 Ο πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου, Νίκος Μπακατσέλος επεσήμανε:

«Η κλιματική αλλαγή  είναι η μεγαλύτερη κρίση  η μεγαλύτερη και 0 ολοένα αυξανόμενη απειλή  για την ανθρωπότητα και για τον λόγο αυτό τα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Λήψη μέτρα στα οποία η ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει  καταλυτικά» και συνέχισε:

« Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι η λύση. Όσο αφορά   το ποιο θα  επικρατήσει  αλλά και ο τύπος και το μέγεθος των πλοίων, η χωρητικότητα και τα έσοδα ενδέχεται να επηρεαστούν από την ενεργειακή απόδοση των καυσίμων και τις υποδομές  αποθήκευσής του, τομείς που είναι υπό εξέταση. «Η επιλογή εναλλακτικού καυσίμου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Όπως η εφοδιαστική αλυσίδα, το κόστος παραγωγής τις τεχνολογίες των μηχανών και τα περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Όμως είναι η διαθεσιμότητα και το κόστος παραγωγής των εναλλακτικών καυσίμων που θα διαδραματίσουν ρόλο στη λήψη των τελικών αποφάσεων» και κατέληξε:

«Η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών είναι η λέξη κλειδί. Συνεργασία μεταξύ των πλοιοκτητών, των προμηθευτών καυσίμων και των διυλιστηρίων».

Ο Κωστής Φραγκούλης πρόεδρος του Propeller Club Port of Piraeus και 3ος αντιπρόεδρος του International Propeller Club   επεσήμανε:

 “Είναι δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη μιας μεγάλης παγκόσμιας πανδημίας και τρεις μήνες μετά την έναρξη ενός πολέμου σε ευρωπαϊκό έδαφος.

 Ένας πόλεμος που έχει δημιουργήσει μια σοβαρή ανθρωπιστική ενεργειακή κρίση.

 Η πανδημία και ο πόλεμος είναι δύο εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες που αναμφίβολα έχουν φέρει και θα φέρουν περαιτέρω αλλαγές και συνέπειες στον κλάδο μας» και συνέχισε:

 «Είμαι βέβαιος ότι όλοι ελπίζουμε να καταλήξουμε σε κάποια σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με την τεράστια πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στην πορεία προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε  στις ναυτιλιακές πολιτικές:

-Ψηφιακά εργαλεία που απαιτούνται για την απόδοση και τη συμμόρφωση

-Ψηφιοποίηση και ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

«Τα καύσιμα και τα εργαλεία μας οδηγούν προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα

Και – φυσικά  το μεγάλο ερώτημα  είναι το σχέδιο για μηδενικούς ρύπους  μέχρι το 2050.

Η ναυτιλία παράγει περίπου το 3% των παγκόσμιων ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο ΙΜΟ έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008 και να εργαστεί για τη σταδιακή εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία το συντομότερο δυνατό κατά τη διάρκεια αυτού του αιώνα.

 Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα πρέπει να μειώσουν την παραγωγή τους σε διοξείδιο του άνθρακα κατά 85% ανά ναυτικό μίλι, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του αριθμού των πλοίων και της ναυτιλιακής δραστηριότητας γενικά, τα επόμενα χρόνια» και κατέληξε, λέγοντας:

 «Ας το παραδεχτούμε, αυτή είναι μια πολύ δύσκολη πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

Ο Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και  Deputy Chairman της Contships Management Inv. αφού αναφέρθηκε στη μεγάλη επιτυχία των Ποσειδωνίων με πάνω από 8.000 με 9.000 καθημερινούς επισκέπτες είπε:

« Τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, από το περασμένα Ποσειδώνια του 2018 έως ημέρα. Σήμερα συζητάμε για την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση και των πληθωρισμό αλλά και για τις συνθήκες κάτω από τα οποίες καλούνται  να εργαστούν τα πληρώματα στα πλοία.  Και φυσικά για την απανθρακοποίηση και για το αν θα είμαστε έτοιμοι εγκαίρως.

Όλοι παίζουμε με τις λέξεις. Στην αυτοβιομηχανία όταν αλλάζει η τεχνολογία  ή εμφανίζονται νέα καύσιμα δεν λέμε στους ιδιοκτήτες των οχημάτων να επωμιστούν το κόστος προσαρμογής, όπως ζητάνε να κάνουν από τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι επωμίζονται μόνοι τους όλο το βάρος της μετάβασης» και προσέθεσε:

«Δώστε μας  κατεύθυνση προς τα που να πάμε και θα πάμε. Αλλιώς δεν θα προλάβουμε. Και οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν από σοβαρούς ανθρώπους».

Διαβάστε ακόμα:

Δημόσιο: «Κόφτης» στα κονδύλια ενέργειας για τους σπάταλους φορείς – Τι θα γίνει με τον φωτισμό στους Δήμους

Ακραίες απειλές Ερντογάν για απόβαση στα ελληνικά νησιά: «Δεν αστειευόμαστε»

Αυξήσεις επιτοκίων: Πόσο θα κοστίσει στους δανειολήπτες η απόφαση της ΕΚΤ