Ο Σπύρος Αλμπέρτης είναι ένα από τα πολύπειρα στελέχη της διεθνoύς κρουαζιέρας, με εξειδίκευση τα τελευταία χρόνια στη λεγόμενη πολυτελή κρουαζιέρα. Επειτα από 14 χρόνια στη Silver Sea, πλέον έχει αρχίσει να γράφει το νέο του επαγγελματικό κεφάλαιο στην Crystal Cruises. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο εταιρειών, η εξειδίκευση στη luxurius cruise και ο Μανφρέντι Λεφέβρ Ντ’Οβιντιό, ο πλοιοκτήτης-λάτρης της Ελλάδας, ο οποίος πούλησε την πρώτη και αγόρασε για να αναγεννήσει από τις στάχτες της τη δεύτερη.

Η Ελλάδα αποτελεί πόλο έλξης για τους λάτρεις της πολυτελούς κρουαζιέρας και του πολυτελούς γιότινγκ και το να έχεις απέναντί σου τον Σπύρο Αλμπέρτη είναι μια ευκαιρία να μάθεις πώς βλέπουν οι «ξένοι» τη χώρα μας αυτή την περίοδο. Συναντηθήκαμε στην πανέμορφη και άκρως τουριστική Κέρκυρα. Γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια, οπότε θέλησα να μάθω πρώτα τις εξελίξεις στα επαγγελματικά του.

«Είμαι πλέον στην Crystal Cruises αντιπρόεδρος Λιμενικών Επιχειρήσεων, Σχεδιασμού Διαδρομών και Διαχείρισης Καυσίμων. Ξεκίνησα αρχές Σεπτεμβρίου του 2022 μετά από 14 χρόνια στη Silver Sea. Επέστρεψα στον ναυτιλιακό μου πατέρα, τον Μανφρέντι Λεφέβρ Ντ’Οβιντιό, ο οποίος ήταν πρώην ιδιοκτήτης της Silver Sea και αυτή τη στιγμή έχει την Crystal Cruises που βρίσκεται κάτω από την Abercrombie Kent, που είναι και αυτή δική του εταιρεία».

– Ποια ήταν η πρόκληση που σας ώθησε να κάνετε αυτό το βήμα;

Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις. Πιστεύω ότι μετά από 14 χρόνια έκλεισα τον κύκλο μου στη Silver Sea. Ενα καινούριο κεφάλαιο ανοίγεται, ένα νέο επαγγελματικό ξεκίνημα, κάτω από έναν επιχειρηματία-οραματιστή όπως ο Μανφρέντι Λεφέβρ που ανέκαθεν στήριζε την Ελλάδα. Και ως Ελληνας είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό.

– Πείτε μας για τη νέα σας εταιρεία.

Η Crystal είναι παλιά εταιρεία. Βρισκόταν πολλά χρόνια στην κορυφή της πολυτελούς κρουαζιέρας. Είχε κάποιες ατυχίες που την οδήγησαν στη χρεοκοπία πριν από τρία χρόνια. Μετά ξέσπασε η πανδημία που έπληξε τον κλάδο. Ηρθε ο Μανφρέντι Λεφέβρ και μέσω της Abercrombie Kent την εξαγόρασε. Απέκτησε τα δύο πλοία της, τα «Crystal Serenity» και «Crystal Symphony», και το logo της εταιρείας.

– Πώς έχετε κινηθεί εν  όψει της έναρξης των κρουαζιέρων με τα δύο πλοία της εταιρείας;

Ξεκινάμε κάτι καινούριο ανεβάζοντας τον πήχη της πολυτέλειας στα δύο αυτά κρουαζιερόπλοια. Οι κρουαζιέρες πολυτελείας δίνουν μια ξεχωριστή αίσθηση και αντίληψη της κρουαζιέρας. Πάμε σε μοναδικούς προορισμούς, η παροχή υπηρεσιών είναι υψηλοτάτου επιπέδου, ενώ απευθύνεται σε οικονομικά εύπορους ταξιδιώτες. Εχουμε παροχή υπηρεσιών με έναν καμαρότο για κάθε σουίτα, άρα μιλάμε για προσωποποιημένο service. Υπάρχει άπλετος χώρος στα πλοία μας για να κινηθεί ο επιβάτης και να ηρεμήσει.

«Η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου. Είναι πρώτος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Δεν θα πρέπει όμως να μείνουμε εκεί, αλλά θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί για να αναπτύξουμε περισσότερο την κρουαζιέρα στη χώρα μας», δηλώνει ο Σπύρος Αλμπέρτης στον συντάκτη του «b.s.» Μηνά Τσαμόπουλο

Στις καινούριες αναβαθμίσεις αυξάνουμε το εμβαδόν της κάθε σουίτας από 25 τετραγωνικά σε 47, ακόμα και 50 τετραγωνικά. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται ο αριθμός των επιβατών, άρα έχουν άλλη άνεση και απολαμβάνουν κρουαζιέρα υψηλής ποιότητας. Συγχρόνως τα πλοία τα αναβαθμίζουμε με το cold ironing, με στόχο το 2030 να έχουμε μηδενική εκπομπή αερίων, όπως είναι ο στόχος της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.

– Ανά πλοίο πόσους επιβάτες θα φιλοξενείτε;

Με τα παλιά δεδομένα το «Crystal Serenity» μπορούσε να φιλοξενήσει 980-1.010 και τώρα κατεβαίνουμε στους 740. Και στο «Crystal Symphony» ήταν 840 και τώρα κατεβήκαμε στους 606 επιβάτες.

– Ποια είναι τα δρομολόγια των δύο πλοίων, πού θα δραστηριοποιηθούν;
Το «Crystal Serenity» ξεκινάει σε λιγότερο από δύο μήνες από τη Μασσαλία. Κάνει 2-3 κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Μετά πάει προς το Ρέικιαβικ, ανεβαίνει στο Κεμπέκ και κάνει κρουαζιέρες προς Νέα Υόρκη. Μετά κατεβαίνει στο Μαϊάμι και κάνει κρουαζιέρες στην Καραϊβική και μετά πάει Αλάσκα.

– Δεν έχει δηλαδή σταθερό δρομολόγιο.

Δεν έχει μόνιμα δρομολόγια και αυτό είναι χαρακτηριστικό της πολυτελούς κρουαζιέρας. Κάθε μέρα το πλοίο βρίσκεται σε διαφορετικό λιμάνι και σε διαφορετική χώρα. Δίνουμε στους ταξιδιώτες την επιλογή να έρθουν μαζί μας 2-3 εβδομάδες με διαφορετικούς προορισμούς κάθε εβδομάδα, αφού τους προσφέρουμε συνδυαστική κρουαζιέρα.

Επίσης, θα κάνει τον γύρο του κόσμου για 6 μήνες. Ξεκινάει στις αρχές Ιανουαρίου του 2024 από το Μαϊάμι. Βεβαίως κάθε 15 ημέρες πιάνει λιμάνι, όπου ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να φύγει και άλλος να επιβιβαστεί για το υπόλοιπο της κρουαζιέρας. Αλλά οι περισσότεροι έρχονται για να απολαύσουν τον γύρο του κόσμου.

– Και το «Crystal Symphony»;

Το «Crystal Symphony» ξεκινάει από τον Πειραιά. Ενας από τους λόγους είναι ότι ο πλοιοκτήτης αγαπάει την Ελλάδα. Κάθε χρόνο κάνει διακοπές στην Ελλάδα. H Crystal Cruises θα φέρει κάτι καινούριο γιατί και ο ίδιος ο πλοιοκτήτης είναι οραματιστής. Από τον Πειραιά θα κάνει κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, στην Αίγυπτο, θα περνάει τη διώρυγα του Σουέζ, θα πηγαίνει στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας και μέχρι την Ινδία και από εκεί στην Αυστραλία.

– Ποιες είναι οι προβλέψεις-εκτιμήσεις σας για την κρουαζιέρα το 2023;

Η κρουαζιέρα ανεβαίνει μετά την πανδημία. Το 2023 θα πιάσει, ίσως και θα ξεπεράσει τα δεδομένα του 2019.

– Για την Ελλάδα ειδικότερα ποια εικόνα έχετε πάνω στο ίδιο θέμα;

Ιδια είναι η εκτίμηση. Ανοδος σε επίπεδα που ίσως ξεπεράσουν εκείνα του 2019. Η ελληνική κυβέρνηση βοήθησε ώστε η επανεκκίνηση της διεθνούς κρουαζιέρας να γίνει στην Ελλάδα το 2021 και σήμερα αυτά είναι τα πολύ θετικά αποτελέσματα που απολαμβάνει η χώρα μας. Γιατί έχτισε σχέσεις εμπιστοσύνης με τη βιομηχανία. Η βοήθεια που δόθηκε από την κυβέρνηση πρέπει να συνεχιστεί. Η Ελλάδα διαθέτει προορισμούς που θεωρούνται μέρος της πολυτελούς κρουαζιέρας.

Υπάρχουν όμως και αρνητικά, όπως η έλλειψη ικανοποιητικών υποδομών. Σκεφτείτε ότι σε κάποια λιμάνια δεν υπάρχουν καν, για παράδειγμα, λεωφορεία για να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες κρουαζιέρας. Επίσης, θα πρέπει τα λιμάνια να συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να μην έχουμε π.χ. έξι ταυτόχρονους κατάπλους κρουαζιερόπλοιων σε ένα λιμάνι και κανένα πλοίο σε άλλο λιμάνι. Γιατί ούτε ο επιβάτης ευχαριστιέται ούτε ο τουρισμός απολαμβάνει τα οφέλη.

– Δηλαδή;

Προκαλείται ένας τοπικός υπερτουρισμός και με την ασυνεννοησία που υπάρχει επιβαρύνεται η τοπική κοινωνία, γι’ αυτό κάποιοι προορισμοί παύουν να είναι φιλικοί προς την κρουαζιέρα. Η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου. Είναι πρώτος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Δεν θα πρέπει όμως να μείνουμε εκεί, αλλά θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί για να αναπτύξουμε περισσότερο την κρουαζιέρα στη χώρα μας.

Διαβάστε ακόμη

Πώς το ελληνικό Δημόσιο μπαίνει δυνατά στο real estate για γραφεία στην Αθήνα

Προς προεξόφληση των δανείων από το πρώτο μνημόνιο

Λογαριασμοί ρεύματος: Τι αλλάζει μετά τo τέλος στις επιδοτήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ