Υπέρ της συμμετοχής της Ελλάδας σε διεθνή στρατιωτική πρωτοβουλία για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου τα εμπορικά πλοία γίνονται στόχος κλιμακούμενων επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι, τάχθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, στο πλαίσιο εκδήλωσης γνωριμίας στο υπουργείο.

«Θυμάστε την επιχείρηση Αταλάντα, που είχε δημιουργηθεί στην περιοχή της Σομαλίας για να αντιμετωπιστεί η πειρατεία και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια τη ναυσιπλοΐας;», ρώτησε και συμπλήρωσε ότι τότε ο ίδιος ήταν Ευρωπαίος επίτροπος και συμμετείχε σε αυτήν την πρωτοβουλία.

Όμως, όπως υπογράμμισε, η Ελλάδα τώρα δεν είναι στην πρώτη φάση, αλλά είναι έτοιμη στο να συμμετάσχει σε μια πρωτοβουλία, καθώς είναι πρωταγωνίστρια χώρα στη ναυτιλία.

Όταν ρωτήθηκε να σχολιάσει την απόφαση της αμερικανικής πλευράς να ανακοινώσει τη Δευτέρα τον σχηματισμό στην Ερυθρά Θάλασσα συμμαχίας, με τίτλο «Φύλακας της Ευημερίας», στην οποία συμμετέχουν δέκα κράτη, για την αντιμετώπιση των επιθέσεων των σιιτών ανταρτών σε εμπορικά πλοία, αποκάλυψε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται ήδη σε επαφές με αξιωματούχους τόσο της ΕΕ, όσο και των ΗΠΑ.

Επίσης, τόνισε ότι ήδη υπάρχουν πολεμικά πλοία που κάνουν περιπολίες στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, εξασφαλίζοντας προς το παρόν τη διέλευση των πλοίων. Εκτίμησε δε ότι με τέτοιες πρωτοβουλίες και τέτοια αποφασιστικότητα η κατάσταση στη θαλάσσια περιοχή θα ελεγχθεί.

Στη συζήτηση προσέθεσε την παράμετρο ότι οι επιθέσεις δεν γίνονται μόνο με πυραύλους, αλλά και με drones που φαίνονται ότι είναι ιρανικής τεχνογνωσίας και για αυτόν τον λόγο ήδη ασκούνται διεθνείς πιέσεις στην κυβέρνηση του Ιράν.

Μιλώντας για την απόφαση των μεγαλύτερων Liners ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και του ενεργειακού κολοσσού της ΒΡ να επαναδρομολογήσουν κάποια πλοία γύρω από τη νότια Αφρική και το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αποφεύγοντας τη διώρυγα του Σουέζ για λόγους ασφαλείας, είπε ότι η απόφαση αυτή θα ανεβάσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των πλοίων, αφού μεγαλώνει χρονικά το ταξίδι των πλοίων, άρα και τους ναύλους και τα ασφάλιστρα, και αυτό θα έχει ως συνέπεια την αύξηση της τιμής των προϊόντων, η οποία θα επιβαρύνει τον καταναλωτή, ενώ την ίδια ώρα θα βραχυκυκλώσει την έως τώρα συζήτηση και τα δεδομένα για το πώς τα κράτη θα ανακόψουν την άνοδο του παγκόσμιου πληθωρισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΥΝΑΝΠ έχει δώσει οδηγίες στα υπό ελληνική σημαία πλοία που βρίσκονται στην περιοχή να ταξιδεύουν νύχτα, και στη γέφυρα να υπάρχει μόνο η βάρδια.

Η Wallenius Wilhelmsen, που διαχειρίζεται στόλο από 125 πλοία μεταφοράς οχημάτων, ανακοίνωσε ότι ανακατευθύνει προς το παρόν όλα τα πλοία που έχουν προγραμματιστεί για διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ανάλογες αποφάσεις έχουν λάβει και οι ναυτιλιακοί κολοσσοί μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC, AP Moller-Maersk, Hapag-Lloyd και CMA CGM.

Το αεροπλανοφόρο Ντουάιτ Aϊζενχάουερ των ΗΠΑ έχει ήδη μετακινηθεί από τον Περσικό Κόλπο, στον Κόλπο του Άντεν. Επίσης, τρία αντιτορπιλικά βρίσκονται στη Μεσόγειο στο ύψος του Λιβάνου, προκειμένου να ενισχύσουν τη δύναμη κρούσης του αεροπλανοφόρου Τζέραλντ Φορντ. Πριν από δύο ημέρες επίθεση δέχτηκαν τα πλοία M/V Swan Atlantic νορβηγικών συμφερόντων και το υπό σημαία Παναμά MSC Clara.

Ακτοπλοΐα

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην ανανέωση του γηρασμένου ακτοπλοϊκού στόλου, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα διεκδικεί κονδύλια ύψους από 80 έως 250 εκατομμύρια ευρώ από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, με σκοπό τη ναυπήγηση πράσινων ακτοπλοϊκών πλοίων.

Όπως επεσήμανε, πρόκειται για μια δύσκολη διαπραγμάτευση με την Κομισιόν, για να συμπληρώσει: «Επιμένουμε».

Διαβάστε ακόμη

Όλες οι αλλαγές στο χωροταξικό του τουρισμού

Τράπεζα Πειραιώς: Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την αποεπένδυση

Επιδόματα: Τριήμερο πληρωμών για τους δικαιούχους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ