Την στρατηγική που θα αναπτύξει από δω και πέρα μετά την συγχώνευση της Navios Maritime Partners L.P με τη Navios Maritime Acquisition Corporation που έχει δεξαμενόπλοια ανέπτυξε η Αγγελική Φράγκου στη διάρκεια του 23ου Οικονομικού συνεδρίου για την Ναυτιλία του Marine Money που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα και είναι το πρώτο δια ζώσης ναυτιλιακό συνέδριο στην Ελλάδα μετά την έξαρση της πανδημίας.

Η κίνηση της να συγχωνεύσει δύο εισηγμένες για να δημιουργήσει την μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία διαφόρων τύπων έχει προκαλέσει το διεθνές ενδιαφέρον αφού έγινε σε μία εποχή που η τάση είναι να «σπάνε» εισηγμένες εταιρείες, το λεγόμενο spin off δημιουργώντας single asset εταιρεία με ένα τύπο πλοίου δηλαδή, ήτοι μόνο στόλο μόνο με δεξαμενόπλοια ή φορτηγά ή container vessels.

Ειδικότερα είπε:

Ολοκληρώσαμε την περασμένη Παρασκευή και δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία σε τρεις τομείς κυρίως στην φορτηγό ναυτιλία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έχουμε 15 τύπους πλοίων συνολικά . Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περιουσιακά στοιχεία.

– Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς. Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν.

– Έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μικτό στόλο, καλύτερη ρευστότητα και καλύτερη στρατηγική στις ναυλώσεις.

Ως νέα εταιρεία έχουμε έσοδα πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια και αυτό οφείλεται στη δυνατή ναυλαγορά των container vessels. Έχουμε μακροχρόνιες ναυλώσεις στα πλοία αυτά οι οποίες δίνουν προοπτική εσόδων και ρευστότητας και δημιουργούν break given για όλα μας τα πλοία. Αυτό σου δίνει ευελιξία για να αυξήσεις τα έσοδα. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα.

-Αν δραστηριοποιείσαι σε έναν τομέα θα πρέπει να επενδύσεις σε έναν τομέα. Αγοράσαμε δεξαμενόπλοια σύγχρονα στα κάτω της αγοράς, άρα σε πολύ καλή τιμή. Την ίδια ώρα η ναυλαγορά των containers ανέβηκε 3,5 φορές. Άρα έχουμε πάρει καλή θέση στην επερχόμενη άνοδο της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων στηριζόμενοι αυτή την εποχή στα container vessels. Άρα αυξάνεις- optimize τα έσοδά σου.

– Δεν είναι πολυεθνική εταιρεία αλλά μία πολύ μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία- μία blue water επιχείρηση. Είναι όλοι μαζί οι εργαζόμενοι και οι ικανότητες της διαχέονται σε όλο τον Όμιλο.

-Κάποιοι λένε ότι η συγχώνευση και η δημιουργία τέτοιου τύπου εταιρεία είναι για τον ιδιωτικό τομέα όχι για τις εισηγμένες. Όμως αν κάτι είναι επιτυχημένο στον ιδιωτικό τομέα γιατί να μην το εφαρμόσουμε και στη χρηματιστηριακή αγορά;

– Όταν δίνεις μέρισμα τις καλές εποχές, στους μετόχους σε εταιρεία με ένα τύπο πλοίου στο στόλο της, με τη δημιουργία μίας εταιρείες μικτού στόλου τους προστατεύεις όταν η αγορά για τον συγκεκριμένο τομέα είναι στο κάτω μέρος του κύκλου.

Μία ναυτιλιακή με ένα τύπο πλοίου έχει χρηματοδότηση 50% στα πάνω της αγοράς. Όταν όμως η αγορά είναι στα κάτω της έχεις μίας εταιρεία με προβλήματα. Θα χρειαστεί να πουλήσεις πλοία γιατί δεν έχεις εναλλακτική.

– Πρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη σελίδα.

– Η θέση μας στα δεξαμενόπλοια με τις αγορές που κάναμε φθάνει το δισεκατομμύριο με ένα leverage-δανεισμό στο 35% ο οποίος μειώνεται γιατί η εταιρεία, μετά τη συγχώνευση, αποπληρώνει τα δάνεια στην ώρα τους βάσει και των εσόδων από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και μόλις η αγορά των δεξαμενόπλοιων ανακάμψει θα μειώσουμε ακόμη περισσότερο τον δανεισμό. Θέλεις να έχεις χαμηλό δανεισμό τον οποίο θα μειώνεις όταν οι ναυλαγορές είναι στα πάνω τους στη bull market.

– Άρα έχεις δημιουργήσει μία εταιρεία με μικτό στόλο που θα αντέξει σε όλες τις συνθήκες της αγοράς.

-Η επέκταση της εταιρείας σε άλλου τομείς έχει να κάνει με την αγορά. Θα εκτιμήσουμε τις καταστάσεις και εάν εμφανιστούν ευκαιρίες θα το μελετήσουμε για να προχωρήσουμε στην επόμενη κίνησή μας. Είδατε πως εισήλθαμε στη αγορά των container vessels με ένα χαρτοφυλάκιο 10 πλοίων και τώρα έχουμε πάνω από 40 πλοία.

– Πρέπει να δούμε πως θα αντιδράσει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, μετά να κοιτάξουμε την ισορροπία του ισολογισμού μας, προκειμένου να αποφασίσουμε ποιά θα είναι η επόμενη κίνησή μας.

-Δραστηριοποιούμαστε σε όλη την αγορά.

– Στην spot αγορά που έχουμε δυνατή παρουσία. Το πλεονέκτημα της spot αγοράς σε σύγκριση με τις μακροχρόνιες ναυλώσεις είναι ότι έχεις ευελιξία όταν η ναυλαγορά είναι καλή, να αλλάζεις την πολιτική σου, να ναυλώνεις τα πλοία με βάση τους νέους πολύ καλύτερους ναύλους και να αυξάνεις τα έσοδα σου. Χρησιμοποιούμε διάφορες τακτικές με στόχο πάντοτε να αυξήσουμε τα έσοδα.

Για τη μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα είπε:

Το σωστό καύσιμο δεν έχει βρεθεί ακόμα. Μακροπρόθεσμα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας θα δούμε την πρόοδο της τεχνολογίας και θα πρέπει να τηρήσουμε τις προθεσμίες που έχουν τεθεί. Επενδύουμε σημαντικά κεφάλαια σε μελέτες. Δεν είμαστε ακόμη στην «επόμενη ημέρα». Για αυτό πρέπει να γεφυρώσουμε το σήμερα με την επόμενη ημέρα ώσπου να έρθει η επόμενη ημέρα.
Για το πως βλέπει τη Navios το 203ο απάντησε χαριτολογώντας «Να έχει το 100% του παγκόσμιου εμπορίου» για να προσθέσει ότι τη θέλει να είναι κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς.

Στην ερώτηση ποια συμβουλή θα έδινε στην… Αγγελική του 2000 με την εμπειρία που έχει σήμερα είπε: «Τα άσπρα μαλλιά που έχω αποκτήσει δείχνουν την πορεία. Θέλω να τη συμβουλέψω πως ό,τι κάνεις με τα δικά σου λεφτά, θα πρέπει να είσαι ακόμη πιο προσεκτικός με το δημόσιο χρήμα».

Διαβάστε ακόμη:

Ενεργειακή κρίση: Οι βιομηχανίες μετακυλίουν το κόστος στους καταναλωτές – Σωτήριο τώρα, καταστροφικό στη συνέχεια

Alpha Bank: Τι σημαίνει για τους καταναλωτές η αύξηση στις τιμές ενέργειας (γραφήματα)

«Ανοικτούς λογαριασμούς» για τον Νοέμβριο αφήνει η 12η αξιολόγηση