Η απόφαση του κορυφαίου πλοιοκτήτη παγκοσμίως, Τζον Φρέντρικσεν να υπαναχωρήσει από την συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας του, Frontline ανταγωνίστριας του Euronav ίσως δεν αποτελεί την “ταφόπλακα” του σχεδίου.

Ο Νορβηγός μεγιστάνας ονειρεύεται και προσπαθεί επί 23 χρόνια να πετύχει την συγχώνευση αυτή. Όποτε όσοι τον γνωρίζουν καλά δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να γίνει κάποια στιγμή επαναπροσέγγιση με τον βελγικού κολοσσό στον τομέα των δεξαμενόπλοιων. Επισημαίνουν δε, ότι ο Τζον Φρέντρικσεν “δεν συνηθίζει να χάνει χρήματα, ακόμη και όταν οι προσφορές του για συγχωνεύσεις αποτυγχάνουν”.

Επί του παρόντος κάθε συζήτηση για τη δημιουργία μίας γιγαντιαίας εταιρείας με δεξαμενόπλοια έχει σταματήσει. Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι παρά τις φιλόδοξες προβλέψεις ότι οι αντιξοότητες δεν θα κατέστρεφαν το σχέδιο, στην πράξη αποδείχθηκε ότι ο Νορβηγός πλοιοκτήτης βαρέθηκε να περιμένει και να ελπίζει ότι θα πετύχει μία καλή συμφωνία και υπαναχώρησε.

Μόλις οι αντιδράσεις της οικογένειας Σαβέρις που ίδρυσε την Euronav, έβαλαν εμπόδια στις συζητήσεις συγκεντρώνοντας ένα ποσοστό “αντιφρονούντων” που άγγιξε το 25%, η συμφωνία άρχισε να καρκινοβατεί.

Όλα όσα συνέβησαν έκτοτε ήταν μια ακόμη αποτυχημένη συμφωνία διαπραγμάτευσης σε μια μακρά σειρά αποτυχημένων προσπαθειών συγχώνευσης μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Η Frontline εξέφρασε δημοσίως τη “λύπη” της που δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την συγχώνευση όπως προβλεπόταν από τον Ιούλιο του 2022 χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες.

Η Euronav αρχικώς δήλωσε ότι είναι μονομερής η απόφαση της Frontline να τερματίσει τη συμφωνία. Την επόμενη όμως ανέφερε ότι αποφάσισε ότι ο τερματισμός της συγχώνευσης δεν έχει βάση, υπό τους όρους της αρχικής συμφωνίας που υπεγράφη στις 10 Ιουλίου 2022 και ότι η Frontline απέτυχε να δώσει έναν ικανοποιητικό λόγο που να οδηγείς την απόφαση μη τήρησης της συμφωνίας.

“Η Euronav έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της βάση της συμφωνίας συγχώνευσης και έχει κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να πετύχει αυτή η συγχώνευση” αναφέρεται σε ανακοίνωση ενώ σημειώνεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανάλυσης των επιλογών που έχει και θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει τα δικαιώματά της, μη αποκλείοντας δικαστικές ενέργειες ή προσφυγή στη Διαιτησία.

Με την πλήρη συγχώνευση να έχει μπλοκαριστεί από την οικογένεια Σαβέρις και ένα σχέδιο Β να… σέρνεται σε βάρος της Frontline όπως προκύπτει από την προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής μετοχών, οδήγησαν τον Τζον Φρέντρικσεν να τραβήξει την πρίζα.

Το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας αφορά την Εuronav και τον Αλέξανδρο Σαβέρις να θέλει να εδραιώσει τη θέση του στην εταιρεία και να αναλάβει τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου ελέγχοντας το 25% δίνοντας 600 εκατομμύρια δολάρια.

Από την ανακοίνωση της συμφωνίας συγχώνευσης τον περασμένο Απρίλιο, οι μετοχές της Frontline έχουν αυξηθεί “μόνο” κατά 19,9%, ενώ ο όμιλος έχει κερδίσει 92%.

Οι μετοχές της Euronav, ωστόσο, πιθανότατα θα δεχθούν κάποιες βραχυπρόθεσμες πιέσεις καθώς η αγορά επεξεργάζεται το τι είναι επόμενο βήμα για την εταιρεία.

H Frontline ελέγχει στόλο από 23 VLCC, 29 Suezmax και 20 Aframax/LR2. H Euronav έχει στόλο από 72 δεξαμενόπλοια, και πιο συγκεκριμένα VLCC και Suezmax.

 

Διαβάστε ακόμη

Οι βασιλικές αφίξεις και η «μίζερη απόφαση» για την κηδεία, το Μαξίμου και οι Κουτσολιούτσοι, ο Πρόδρομος, ο Καραμολέγκος και ο Λαβίδας

Επιθετικά στον ανταγωνισμό η νέα Nova

Χάνουν το επίδομα Θέρμανσης για ένα «κλικ» – Ποιες λύσεις εξετάζονται