Τον μύθο με το Γεφύρι της Άρτας θυμίζει η υπόθεση με την έγκριση του master plan του ΟΛΠ.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων σε δύο συνεδριάσεις, η πρώτη τον περασμένο Φεβρουάριο και η δεύτερη πριν από τις βουλευτικές εκλογές, δεν ενέκρινε στην ολότητά του το επενδυτικό σχέδιο των Κινέζων.

Την πρώτη φορά ζητήθηκε από τον ΟΛΠ να καταθέσει τροποποιημένο αναπτυξιακό σχέδιο. Η COSCO βέβαια δεν κατέθεσε νέο master plan, αφού εμμένει στην άποψή της ότι όλες οι επενδύσεις έχουν σχεδιαστεί βάσει μελετών που σέβονται το περιβάλλον και τους αρχαιολογικούς χώρους. Οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η COSCO ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι οι υποχρεωτικές.

Το θέμα πάντως θα λυθεί σε επίπεδο πρωθυπουργού, αφού ναι μεν ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει πλήρη γνώση, όμως το Μαξίμου έχει πάρει πάνω του την υπόθεση. Ενημερωμένος είναι και ο νέος γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, συνεργάτης του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», το Μαξίμου θα εξετάσει το master plan από μηδενική βάση. «Η προηγούμενη κυβέρνηση πετούσε την μπάλα στην κερκίδα.

Η COSCO πλέον περιμένει το Μέγαρο Μαξίμου», επεσήμαναν στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας και συνέχισαν:

«Η θέση της COSCO μπορεί να είναι ξεκάθαρη και να θέλει την υλοποίηση όλου του αναπτυξιακού σχεδίου, όμως δεν αποκλείεται να κάνει κάποιες υποχωρήσεις απέναντι στη νέα κυβέρνηση, η οποία με τη σειρά της θέλει να απαλύνει τις αντιδράσεις της πειραϊκής κοινωνίας. Ισως κάνει πίσω στην κατασκευή του mall αν και δεν νοείται να υπάρχει επιβατηγός σταθμός κρουαζιέρας χωρίς mall».

Κύκλοι του ΟΛΠ τόνισαν στο «newmoney»: «Ελπίζουμε οι προγραμματικές δηλώσεις της Ν.Δ. να γίνουν πράξη. Πάμε για μια αγαστή συνεργασία». Τον περασμένο Απρίλιο τον ΟΛΠ είχε επισκεφθεί ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, είχε δηλώσει: «Θα σεβαστούμε τους νόμους και το Σύνταγμα, αλλά θα διαμορφώσουμε ένα τέτοιο πλαίσιο όπου δεν θα δημιουργούμε αδικαιολόγητα εμπόδια στην προσπάθειά σας να ολοκληρώσετε αυτήν την επένδυση».

Οι προτεραιότητες για την COSCO είναι:

■ Το Logistic Center
■ Η αναβάθμιση του car terminal
■ Η αναβάθμιση της κρουαζιέρας με τις νέες προβλήτες και τα ξενοδοχεία
■ Η εμβάθυνση του λιμανιού
■ Η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών για την ακτοπλοΐα

Η COSCO θέλει, επίσης, να της δοθεί και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ που έχει ήδη πληρώσει, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016. Υπάρχει βέβαια ο όρος στη σύμβαση παραχώρησης ότι το 16% θα παραχωρηθεί εφόσον ολοκληρωθούν τα έργα, το χρονοδιάγραμμα των οποίων λήγει το 2021. Οι Κινέζοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος χωρίς δική τους υπαιτιότητα.

«Είναι λυπηρό το φαινόμενο σε εποχές όπου η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις και χρήμα να μην προχωρούν τα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ που θα δώσουν ζεστό χρήμα και θα τονώσουν την οικονομία», είναι όσα λέγονται σε πηγαδάκια στο λιμάνι.