Ναυτιλία

Θύμα κυβερνοεπίθεσης έπεσε η γαλλικών συμφερόντων εταιρεία Liner CMA CGM

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Δεύτερο κτύπημα μέσα σε λίγους μήνες. Έκλεψαν 499.000 στοιχεία πελατών και ζήτησαν λίτρα τα οποία η γαλλική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αρνείται να δώσει.

Θύμα κυβερνοεπίθεσης έπεσε η γαλλικών συμφερόντων εταιρεία Liner CMA CGM SAID. Οι χάκερ έκλεψαν 499.000 στοιχεία πελατών και ζήτησαν λίτρα τα οποία η γαλλική εταιρεία αρνείται να δώσει.

“Σας στέλνουμε αυτό το μέιλ ώστε να διαδώσετε αυτή την πληροφορία και να δείξετε στον κόσμο κατά πόσο οι μεγάλες εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για τα προσωπικά στοιχεία των πελατών τους” ήταν το ηλεκτρονικό μήνυμα των χάκερ οι οποίοι διοχέτευσαν μέρος των data που έχουν στην κατοχή τους μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου και απείλησαν ότι σε μία εβδομάδα θα τα “δημοσιεύσουν” όλα.

Από την πλευρά της η CMA CGM ανακοίνωσε ότι τα στοιχεία που διέρρευσαν αφορούν περιορισμένες πληροφορίες για τους πελάτες της στα οποία περιλαμβάνονται ονόματα εργαζομένων, αριθμούς τηλεφώνων και ηλεκτρονικές διευθύνσεις. «Το ΙΤ τμήμα άμεσα ανέπτυξε και τοποθέτησε “μπαλώματα ασφαλείας”- security patches και επιτήρησης όλων των APIs -Application Programming Interfaces] που ενισχύθηκαν. Οι πελάτες μας ενημερώθηκαν και τους ζητήθηκαν να βάλουν πιο ενισχυμένους κωδικούς πρόσβασης στους λογαριασμούς τους», ανέφερε η εταιρεία.

Η εταιρεία έπεσε για δεύτερη φορά θύμα κυβερνοεπίθεσης και πλέον κάποιοι αναρωτιούνται για το αν υπάρχουν κενά στο σύστημά τους και τονίζουν ότι αν το δεύτερο χτύπημα που δέχθηκε η εταιρεία μέσα σε λίγους μήνες έγινε με τον ίδιο τρόπο τότε ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας.

Tα τελευταία χρόνια θύματα κυβερνοεπιθέσεων έχουν πέσει η Maersk, η Cosco Shipping και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός-ΙΜΟ.

Πριν από λίγες ημέρες οι Γάλλοι ανακοίνωσαν ότι «παγώνουν» τα ναύλα στη spot αγορά και κατά συνέπεια ενημέρωσαν τους πελάτες τους ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις μέχρι την 1η Φεβρουαρίου σε μία προσπάθεια να ανάσχεσης της πρωτοφανούς ανοδικής πορείας των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει οδηγήσει σε ανατιμήσεις προϊόντων παγκοσμίως. Αφορά την παροχή υπηρεσιών από όλες τις εταιρείες του Ομίλου CNC, Containerships, ANL, APL, Mercosul, CMA CGM.

Aν και η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει ότι η αλματώδης άνοδος των ναύλων θα συνεχιστεί τους προσεχούς μήνες, δήλωσε ότι θα μείνει σταθερή στην απόφασή της προκειμένου να στηρίξει τους πελάτες της σε μία δύσκολη για εκείνους εποχή.

Παρά το γεγονός ότι πολλά εμπορεύματα μεταφέρονται με πλοία τα οποία είναι χρονοναυλωμένα για έναν χρόνο, η μεγάλη ζήτηση προϊόντων έχει οδηγήσει σε έλλειψη προσφερόμενης χωρητικότητας εκτινάσσοντας τους ναύλους και προκαλώντας και έλλειψη άδειων εμπορευματοκιβωτίων.

Η CMA CGM στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στη ζήτηση έχει αυξήσει την χωρητικότητά του στόλου της κατά 11% από τον Δεκέμβριο του 2019 με την προσθήκη νεότευκτων πλοίων και την αγορά μεταχειρισμένων. Τους τελευταίους 15 μήνες η γαλλική εταιρεία έχει αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα τους στόλου της κατά 780.000 εμπορευματοκιβώτια.

Στην spot αγορά και για παράδειγμα στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης ο ναύλος έχει επταπλασιαστεί φθάνοντας τις 7.000 το κουτί σε σύγκριση με το 2020.

Υπάρχουν πληροφορίες ότι όσοι βιάζονται να παραλάβουν ή να στείλουν εμπορεύματα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακόμη και 230.000 δολάρια το κουτί.

Διαβάστε ακόμα:  

Το μεγάλο δίλημμα: Χρεοκοπία ή διάσωση του κολοσσού Evergrande – Πώς επηρεάζονται τα assets παγκοσμίως 

Ολυμπιακή Αεροπορία: Ξανά «στο σφυρί» ακίνητα και γραφεία του Αλέξανδρου Ωνάση  

Γκριμάλντι: «Έχουμε ενδιαφέρον για την Attica Group»