H  μεταφορά ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μεταξύ Ρωσίας και Κίνας αυξήθηκε κατά  94% το 2022 σε σύγκριση με το 2021 και μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο και η Ρωσία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του εμπορίου αργού πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών διοχετεύεται με αγωγούς και η μικρή απόσταση από  το μέρος της Ρωσίας στην Άπω Ανατολή έως  την Κίνα περιορίζει επίσης τον αντίκτυπο στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, κρατώντας πιο χαμηλά από το αναμενόμενο την ναυλαγορά.

«Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το εμπόριο μέσω dirty δεξαμενόπλοιων Ρωσίας-Κίνας έχει εκτοξευθεί κατά 94% ετησίως», λέει ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst στην BIMCO και προσθέτει: «Πριν από την εισβολή η αύξηση ετησίως ήταν 9%» και συνεχίζει:

«Αντιπροσωπεύοντας το 58% της αύξησης, ο εμπορικός δρόμος της Μαύρης Θάλασσας προς την Κίνα οδήγησε στη συνολική αύξηση του εμπορίου πετρελαίου μετά την εισβολή Ρωσία προς Κίνα. Καθώς τα μίλια  στην ακόμη μεγαλύτερη διαδρομή  από τη  Βραζιλία προς  την Κίνα μειώθηκαν 26% ετησίως κατά την ίδια περίοδο, φαίνεται, ωστόσο, ότι η αλλαγή στα πρότυπα εισαγωγών που έχει θέσει το Πεκίνο  μείωσε τον μέσο όρο μίλια/τόνο στις κινεζικές εισαγωγικές συναλλαγές κάτι που συνολικά είναι αρνητικό για το δεξαμενόπλοιων».

Διαβάστε ακόμη

«Πολεμικό» πληθωρισμό για Ελλάδα και Ευρώπη ανακοινώνει η Eurostat

Ανεβάζει ταχύτητα ο τουρισμός: Νέα δρομολόγια το καλοκαίρι για Ελλάδα από τις αεροπορικές εταιρείες

Έρχεται νόμος για τα καταπατημένα, δεν… έρχονται οι νέες ταυτότητες, η Εθνική Τράπεζα και το ψυγείο, το κόκκινο δάνειο-γίγας, το fund και η δίκη