Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το μοναδικό της Ελλάδος το οποίο θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα CEF 1 με το έργο Electriport και στο πρόγραμμα CEF2, το οποίο υποβλήθηκε επιτυχώς τον Ιανουάριο του 2022 στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility 2021-2027/ CEF II), με την ονομασία “Heraklion Port UPgrade of Infrastructure, Interconnection and Environmental Sustainability- HUPPINES”.

Στόχος η δημιουργία ενός βιώσιμου οικολογικού περιβάλλοντος υψηλής οικονομικής αποδοτικότητας.

Το HUPPINES στοχεύει στην αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής του Λιμένα Ηρακλείου. Πιο συγκεκριμένα, οι δράσεις του έργου αποσκοπούν στην αναβάθμιση της παρεχόμενης προστασίας από τους προσπίπτοντες κυματισμούς, στη βελτίωση των συνθηκών προσέγγισης στο λιμένα λόγω της μείωσης των ανακλώμενων κυματισμών, και της ορθής και ασφαλούς λειτουργίας του λιμένα, ελαχιστοποιώντας κινδύνους και περαιτέρω φθορές της υφιστάμενης υποδομής.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να επισημανθεί ότι, καινοτομία του εν λόγω έργου, αποτελεί η μελέτη δημιουργίας σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τα κύματα μέσω ειδικών πλωτήρων που θα εγκατασταθούν εξωτερικά του προσήνεμου μώλου. Για τις ανωτέρω δράσεις του έργου έχουν ληφθεί υπόψη οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, και όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του λιμένα» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΟΛΗ και συνεχίζει:

«Το HUPPINES συνάδει με τους Στρατηγικούς Στόχους της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων αναφορικά με την περιβαλλοντική προστασία, τη διαχείριση, και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης των λιμένων, και συμβάλει αποφασιστικά στην προσπάθεια για την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στη λιμενική λειτουργία και ανάπτυξη. Επιπλέον, το έργο είναι συμβατό με τις προτεραιότητες της Ε.Ε. για τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και της πράσινης πολιτικής για τους λιμένες. Επιπλέον, το έργο συνάδει με τους στόχους του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, και συνδέεται άμεσα με τις προτεραιότητες της Ε.Ε. για την ανάπτυξη των θαλάσσιων υποδομών μέσω της εισαγωγής νέων τεχνολογιών και καινοτομίας για την προώθηση εναλλακτικών καύσιμων και ενεργειακά αποδοτικών θαλάσσιων μεταφορών».

Διαβάστε ακόμη:

Το χειρότερο δυνατό σενάριο – Η Κομισιόν δεν περιμένει επαναλειτουργία του Nord Stream

25 ή 50: Πόσες μονάδες πρέπει να αυξήσει τα επιτόκια η ΕΚΤ;

Έρευνα: Πόσο αυξήθηκε η τιμή της βενζίνης – Πόσα λίτρα αγοράζουμε με έναν μέσο μισθό σε κάθε χώρα (infographic)