Σε αντικατάσταση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία καθορίζονταν οι νέες αυξήσεις φωτιά στα διόδια της Εγνατίας προχωρεί άμεσα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Με την νέα ΚΥΑ η χρέωση για τα διόδια επανέρχεται στα 0,03 λεπτά ανά χιλιόμετρο από 0,05 αποφεύγοντας τις μεγάλες αυξήσεις που προέβλεπε απόφαση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας για την οποία υπήρχαν και οι ισχυρές πιέσεις των θεσμών.

Το θέμα των διοδίων στην Εγνατία τέθηκε και στις επαφές που είχε με φορείς της πόλης τις προηγούμενες μέρες ο Πρωθυπουργός στην Θεσσαλονίκη, κατά τις οποίες αποφασίστηκε να προχωρήσει με καθυστέρηση ενός έτους η λειτουργία και των τριών μετωπικών σταθμών διοδίων, η έναρξη των οποίων θα συμπεριληφθεί στην ίδια Κοινή Υπουργική Απόφαση με τα διόδια.  Πρόκειται για το σταθμό της Θεσσαλονίκης που θα αρχίσει να εισπράττει διόδια μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, της Ασπροβάλτας έως το Δεκέμβριο και από αρχές της νέας χρονιάς ο σταθμός του Στρυμονικού.

Υπενθυμίζεται ότι και οι τρεις σταθμοί έχουν κατασκευαστεί αλλά δεν έχουν λειτουργήσει κατόπιν τοπικών αντιδράσεων. Ωστόσο είναι ειλημμένη απόφαση σε κυβερνητικό επίπεδο ο σχεδιασμός να προχωρήσει.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής πέραν της τιμολογιακής πολιτικής δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση ούτε στην χωροθέτηση αλλά ούτε και στον αριθμό των σταθμών που το ΤΑΙΠΕΔ έχει σχεδιάσει προκειμένου να καταστήσει ελκυστικότερη την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας που προετοιμάζεται με συνεχείς αναβολές τα τελευταία χρόνια.

Ακόμη και σήμερα, αναφέρουν οι ίδιες πηγές πολλά και καίρια ζητήματα του αυτοκινητόδρομου δεν έχουν επιλυθεί όπως είναι η πιστοποίηση των σηράγγων, τα προβληματικά γεφύρια, θέματα απαλλοτριώσεων κ.α.

Σήμερα, σχεδόν όλα τα έσοδα από τα διόδια που φτάνουν ετησίως τα 100 εκατ. ευρώ κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δανείου της Εγνατίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι την επόμενη εβδομάδα 31 Οκτωβρίου εκδικάζεται στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών και η πολυετής διαφορά που υπάρχει μεταξύ της Εγνατίας και της Τράπεζας Πειραιώς για το δάνειο ύψους 250 εκατ. ευρώ που είχε συνάψει από το 2006.

Στην Εγνατία σημειώνουν ότι αν και το χρέος έχει εξοφληθεί υπάρχει μια χρηματική διαφορά που ακόμη και με αυτή ενεργή, η εταιρεία θα έχει αποπληρώσει έως τα τέλη του έτους.

Αυτό θα της δώσει μεγάλη ανάσα καθώς θα την βοηθήσει να χρησιμοποιήσει πόρους για την συντήρηση του οδικού δικτύου που σήμερα εμφανίζει πολλά προβλήματα καθώς πολλά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου έχουν παραδοθεί προ 15ετίας.

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση του οδικού άξονα, στελέχη της Εγνατίας αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός συνεχίζεται παρά το γεγονός ότι οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για να οριστικοποιηθούν σημαντικά ανοικτά θέματα της ιδιωτικοποίησης κρίνουν αβέβαιη την υποβολή δεσμευτικών προφορών τον προσεχή Φεβρουάριο.