search icon

Οικονομία

Έτσι θα περάσει ο ΕΦΚΑ στην ψηφιακή εποχή – Τι αλλάζει

Στόχος η μετατροπή του ΕΦΚΑ από δυσκίνητο οργανισμό σε έναν σύγχρονο φορέα, η λειτουργία του οποίου θα χαρακτηρίζεται από περιορισμό της γραφειοκρατίας και ταχύτερη λήψη αποφάσεων - Νέοι μέθοδοι μάνατζμεντ που θα βασίζονται σε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - Με κριτήρια αγοράς θα επιλέγονται τα στελέχη του

Στην ψηφιοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων διαδικασιών μέχρι το τέλος του χρόνου στοχεύει η διοίκηση του ΕΦΚΑ προκειμένου να θεραπευτούν πληγές δεκαετιών του φορέα, όπως είναι η δυσκινησία και η γραφειοκρατία, και να επιτευχθεί ο στόχος της δραστικής μείωσης των εκκρεμών συντάξεων. Ναυαρχίδα των ψηφιακών εφαρμογών παραμένει το σύστημα ψηφιακής απονομής σύνταξης «ΑΤΛΑΣ», το οποίο αναμένεται να δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους να παίρνουν τη σύνταξή τους μέσα σε λίγους μήνες (εφόσον δεν έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ).

Μέχρι σήµερα έχουν ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» οι συντάξεις του ΟΓΑ και οι µεταβιβάσεις λόγω θανάτου. Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να ενταχθούν οι συντάξεις αναπηρίας όλων των τ. Ταµείων και εντός του Δεκεµβρίου η κατηγορία των συντάξεων γήρατος των µισθωτών, η οποία λόγω του μεγάλου όγκου της θα επιφέρει δραστική μείωση του αριθμού των εκκρεμών συντάξεων. Μέσα στο 2022 έχει δρομολογηθεί η ένταξη στο σύστημα των συντάξεων μη μισθωτών.

Σχέδιο νόμου

Παράλληλα προωθείται το σχέδιο νόμου για τη μετατροπή του ΕΦΚΑ από δυσκίνητο οργανισμό σε έναν σύγχρονο φορέα, η λειτουργία του οποίου θα χαρακτηρίζεται από περιορισμό της γραφειοκρατίας και ταχύτερη λήψη αποφάσεων. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν νέοι μέθοδοι μάνατζμεντ που θα βασίζονται σε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ενώ με κριτήρια αγοράς θα επιλέγονται και τα στελέχη.

Το σχέδιο νόμου θα δίνει έμφαση επίσης στον έλεγχο όσων υπαλλήλων ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους, έλεγχος που αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι θα υπάρξουν μετακινήσεις διευθυντών και υπαλλήλων που δεν θα ανταποκρίνονται στους στόχους που έχουν τεθεί από τη διοίκηση. Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα σε κάποιες διευθύνσεις, όπως εκείνη της μηχανοργάνωσης, να γίνονται πιο εύκολα οι εξωτερικές αναθέσεις σε συνεργάτες του υπερφορέα ασφάλισης.

«Μιλάμε για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια χωρίς όμως να μιλάμε για ιδιωτικοποίηση», έχει ξεκαθαρίσει σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.

Η ψηφιοποίηση της καινούριας οργανωτικής του δομής του φορέα θα περιλαμβάνει ενοποιήσεις και τροποποιήσεις του σημερινού, δυσλειτουργικού οργανογράμματος, με στόχο τον αυτοματισμό των συναλλαγών και τη διαλειτουργικότητα με άλλες κρατικές υπηρεσίες προκειμένου να ανακτώνται και να ανταλλάσσονται αυτόματα πληροφορίες. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη υποβολής εγγράφων σε έντυπη μορφή, ενώ μειώνεται το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποδομών τεχνολογίας πληροφοριών που υποστηρίζουν την κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα.

Μία από τις νέες μεθόδους μάνατζμεντ είναι ο «Πύργος Ελέγχου» του ΕΦΚΑ, ένα ηλεκτρονικό εργαλείο δουλειάς με το οποίο η διοίκηση του φορέα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να διαπιστώνει την αποδοτικότητα των υπαλλήλων κυρίως όσον αφορά την έκδοση των συντάξεων και να παίρνει τις αντίστοιχες αποφάσεις.

Στην υπηρεσία των ασφαλισμένων θα τεθούν έως το τέλος του έτους και οι εξής ηλεκτρονικές υπηρεσίες:

1 Ηλεκτρονική αίτηση για την έκδοση επικουρικής σύνταξης.
2 Ηλεκτρονική αίτηση για επικουρική σύνταξη αναπηρίας.
3 Ηλεκτρονική αίτηση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου.
4 Ηλεκτρονική αίτηση για μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου.
5 Εκδοση σύνταξης με διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση για νέες αιτήσεις.
6 Εκδοση σύνταξης με διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση για τροποποιητικές αποφάσεις.
7 Σύνταξη σε παιδιά αμφοτεροπλεύρως ορφανά.

Παράλληλα, προχωράει ο σχεδιασμός της δημιουργίας 15 νέων ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που θα δίνουν λύσεις σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, καθώς και σε ζητήματα παροχών προς τους πολίτες. Στόχος είναι, μέχρι το τέλος του 2021, να πραγματοποιούνται 2.000.000 ηλεκτρονικές συναλλαγές τον μήνα έναντι 1.300.000 που πραγματοποιούνται τώρα.

Το επόμενο διάστημα θα ενεργοποιηθεί και η υπηρεσία support.gov.gr για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών για ερώτημα ή αίτημα -πέρα από τις υφιστάμενες myEFKALive και το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555-, καθώς θα παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη κατά την πλοήγηση των χρηστών στις ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.

Υπενθυμίζουμε ότι έχουν ήδη μονιμοποιηθεί τα ηλεκτρονικά ραντεβού τα οποία θεωρήθηκαν αποτελεσματικά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύεται περαιτέρω η συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ.

Διαβάστε ακόμη

Πήγαν να αγοράσουν ένα SUV κι έφυγαν… πλούσιοι

Exit mobile version