Μειωμένη τιμή έχουν ένα στα τρία προϊόντα της λίστας που απαρτίζει το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ σήμερα αναρτήθηκε ο νέος κατάλογος με τα 50+1 προϊόντα που ανακοινώνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Παράλληλα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τροποποιητική απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία αφορά κυρίως στη σήμανση στα προϊόντα που είναι στη λίστα, αλλά και σε νέες υποχρεώσεις των σουπερ μάρκετ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε ότι  υπάρχουν μειώσεις τιμών σε 246 προϊόντα που συμμετέχουν στο μέτρο -σε εβδομαδιαίο επίπεδο-, ενώ σε άλλες 650 προϊόντα οι τιμές έχουν παραμείνει σταθερές. Οι αυξήσεις των τιμών είναι ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών, όπως υποστήριξε ο υπουργός.

Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως «έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια, πλέον οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται για το ποια αλυσίδα θα έχει σήμερα το χαμηλότερο καλάθι και ποια θα έχει το χαμηλότερο αύριο το πρωί».

Ακόμα, ο υπουργός ανέφερε πως το πρωί της Πέμπτης θα βρίσκεται στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ που θα έχει το χαμηλότερο καλάθι και πρόσθεσε πως εντός της Τετάρτης θα ανακοινώσει το ποια είναι η αλυσίδα που έχει τις χαμηλότερες τιμές του καλαθιού».

Γεωργιάδης: Τα σούπερ μάρκετ μείωσαν τις τιμές στο «καλάθι του νοικοκυριού»

«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα, που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών». Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης κάνοντας έναν απολογισμό για το καλάθι του νοικοκυριού, σε συνέντευξή του σήμερα, στο τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

 

 

Σε ερώτηση εάν το αν το καλάθι του νοικοκυριού μείωσε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι: «Όχι μόνο όλες οι υπόλοιπες προσφορές συνεχίζονται κανονικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα έχουν ενταθεί οι προσφορές. Γιατί το καλάθι έχει δημιουργήσει το εξής «πρόβλημα»: επειδή μειωθήκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς στο καλάθι, οι «εκτός καλαθιού» για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. ‘Αρα, το καλάθι δεν μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη».

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δυο νέα εργαλεία που υιοθετήθηκαν για τη σύγκριση των τιμών: «Στον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. ‘Αρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού».

Ειδική μέριμνα και για την επάρκεια των προϊόντων

Αν τα αποθέματα προϊόντος που συμμετέχει στο «καλάθι του νοικοκυριού» εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι υπόχρεοι αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν που εξαντλήθηκε με αντίστοιχο προϊόν που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα.

Αν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν εντός δύο ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους. Το νέο προϊόν θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια. Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων.

Tα φίλτρα και οι λίστες των προϊόντων

Παράλληλα στην ειδική ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr/householdBasket υπάρχουν πλέον δύο «φίλτρα» για την παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών στα προϊόντα για το καλάθι του νοικοκυριού:

-Το πρώτο φίλτρο αφορά την διακύμανση της τιμής του ίδιου του προϊόντος

– Το δεύτερο φίλτρο αφορά την διακύμανση των τιμών στα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νέου ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε τα προηγούμενα 24ωρα τα σούπερ μάρκετ που μετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού υποχρεούνται το αργότερο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου να αναρτήσουν τη νέα σήμανση στα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η σήμανση θα πρέπει να έχει διάσταση τουλάχιστον 8 εκατοστών, ενώ στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 2000 ευρώ ανά κατάστημα.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το το πρώτο 10ήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, το 11% 2 επισκέψεις, το 7% 3 επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% 4 επισκέψεις ή περισσότερες.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Άρα αναμένεται αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη:

Εφορία: Έρχονται πρόστιμα για ελέγχους που έγιναν από το… 2018

Melody Nelson: Ένα… «πολυεθνικό» 25μετρο yacht στο σφυρί – Πώς βρέθηκε στην Ελλάδα (pics)

Η «υποκλοπάrtis» και τα γεμιστά, το τέλος ενός super (market) φλερτ, το χρυσό ακίνητο της Ελληνίς, μια… υπεξαίρεση, ένα ξεκαθάρισμα και η Αλλατίνη