«Είναι η πρώτη φορά που δεχόμαστε τόση πίεση» παραδέχθηκαν παράγοντες της αγοράς του λιανικού εμπορίου στο πρώτο E-Commerce Summit.

Η πρωτόγνωρη πίεση στο ελληνικό λιανεμπόριο προέρχεται από δύο πηγές ταυτόχρονα: από την πλευρά της προσφοράς (με τις ανατιμήσεις από την αλυσίδα των προμηθευτών) και από την πλευρά της ζήτησης (με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών).

«Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πλέον μεγάλες ποσότητες, ούτε κρατάνε αποθέματα στα ντουλάπια τους. Περιμένουν να “ξεμείνουν” και μετά θα πάνε να ψωνίσουν, αφού έχουν προχωρήσει σε έρευνα αγοράς σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ. Προτιμούν να πηγαίνουν στα καταστήματα περισσότερες φορές, αγοράζοντας μικρότερες ποσότητες και δεν επιλέγουν πάντα το ίδιο κατάστημα.

Με αυτό τον τρόπο χάνεται και η πιστότητα των καταναλωτών. Δεν ψωνίζουν από μία συγκεκριμένη αλυσίδα, αλλά από εκεί όπου μπορούν να βρουν την πιο συμφέρουσα τιμή. Για αυτό και εμείς φροντίζουμε σε κάθε κατηγορία προϊόντων να έχουμε τουλάχιστον μία προσφορά» ανέφερε η Γιολάντα Ευφροσυνίδου, διευθύντρια marketing omnichannel των αλυσίδων καταστημάτων Metro ΑΕΒΕ, όπου ανήκουν τα MyMarket.

Όπως τόνισε η Γ. Ευφροσυνίδου, η σημερινή εικόνα στο λιανεμπόριο θυμίζει επιστροφή στην βάση της πυραμίδας του Μάσλοου, όπου το κύριο ζητούμενο των καταναλωτών είναι η κάλυψη βασικών αναγκών.

Ο καθηγητής ηλ. εμπορίου Γ. Δουκίδης, ο Ν. Βαρβαδούκας (Public Group), ο Ερ. Οβαδίας ( Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε ) και η Γ. Ευφροσυνίδου (Metro Α.Β.Ε.Ε) στο πάνελ με θέμα “Καταναλωτές και Πληθωρισμός στο Ελληνικό Λιανεμπόριο” στο πρώτο E- Commerce Summit.

Η «δικαίωση» του Καλαθιού του Νοικοκυριού

«Οι καταναλωτές αγοράζουν με βασικό κριτήριο το κόστος» σημείωσε ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής ηλεκτρονικού επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής του ερευνητικού κέντρου ELTRUN.

«Πριν από τρία χρόνια, μόλις το 40% των καταναλωτών δήλωνε ότι ψώνιζε με κύριο κριτήριο το κόστος. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει φτάσει στο 75%. Είναι μία πολύ μεγάλη αλλαγή για ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα».

Μέσα σε αυτή τη ζοφερή για τους καταναλωτές κατάσταση, το «Καλάθι του Νοικοκυριού» γίνεται κυρίαρχη επιλογή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών των ΣΕΛΠΕ/ELTRUN και ΙΕΛΚΑ που παρουσίασε ο Γ. Δουκίδης, «όταν ξεκίνησε το Καλάθι του Νοικοκυριού, το αξιοποιούσε περίπου το ένα τρίτο των καταναλωτών. Σήμερα αξιοποιείται από τα δύο τρίτα των καταναλωτών. Παράλληλα, όμως, το 85% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα προτιμούσε -αντί για το Καλάθι του Νοικοκυριού- μία μείωση του ΦΠΑ».

Μεταχειρισμένα και δάνεια

«Βλέπουμε άνοδο στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων συσκευών» ανέφερε ο Νίκος Βαρβαδούκας, VP brand, customer & omnichannel του ομίλου Public. «Και αυτό δεν γίνεται για περιβαλλοντικούς λόγους, δεν γίνεται για να δοθεί μία δεύτερη ζωή στις συσκευές. Αιτία είναι ότι οι καταναλωτές αναζητούν πιο χαμηλό κόστος.

Επίσης, βλέπουμε ότι αυξάνονται τα καταναλωτικά δάνεια. Ουσιαστικά ο καταναλωτής δανείζεται από το μελλοντικό του εισόδημα. Εμείς προσπαθούμε να δίνουμε άτοκα δάνεια στους πελάτες μας, γιατί δεν μπορεί πλέον ο κόσμος να δανείζεται έντοκα».

«Προσπαθούμε σε πολύ μεγάλο βαθμό να συγκρατούμε το αυξανόμενο κόστος των προϊόντων» εξήγησε ο Ερρίκος Οβαδίας, e-business manager στην Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε. «Όμως, δεν μπορούμε να προχωρούμε συνέχεια σε προσφορές. Επιλέγουμε στοχευμένες ενέργειες και επιστρατεύουμε οικονομίες κλίμακας -όπου είναι δυνατό- ώστε να μπορούμε τελικά να επιβραβεύουμε τους συχνούς μας πελάτες».

Παράλληλα, σημαντική άνοδος καταγράφεται στη χρήση των ηλεκτρονικών σελίδων σύγκρισης τιμών, τις οποίες χρησιμοποιούν όλο και περισσότεροι οι Έλληνες καταναλωτές για να καταλήξουν στις αγορές τους.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Σούσης (Wikifarmer): Από την Google, στη… Wikipedia του αγροτικού τομέα (pics)

Συμμαχία ισχυρών για το νέο «Intercontinental» στην Ελλάδα (pic)

Στη συνδρομητική εποχή περνούν τώρα οι τράπεζες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ