Από την περασμένη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου, με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά και τις Κυριακές. Χρήσιμες συμβουλές προς τους καταναλωτές δίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, ο οποίος ζητά παράλληλα να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.

Τα μαγαζιά και τα σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την ερχόμενη Κυριακή 19 Ιανουαρίου. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, αναφέρει ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν, με προτεινόμενο ωράριο 11:00– 18:00.

Για τις χειμερινές εκπτώσεις 2020 ο ΕΣΑ συμβουλεύει τους καταναλωτές ότι:

  • Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την υποχρεωτική αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
  • Εφόσον παρέχεται συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις Ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, το προτρέπουμε να ενισχύσει εκτός από τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας και τις παραδοσιακές αγορές σε όλες τις γειτονιές της πόλης καθώς και να αποφεύγει να προμηθεύεται αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, από πηγές παράνομου εμπορίου.
  • Τέλος, επειδή θα υπάρξουν εντυπωσιακές εκπτώσεις από την αρχή της περιόδου, παροτρύνουμε τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές, προβαίνοντας όμως εγκαίρως σε έρευνα αγοράς με γνώμονα τη σχέση ποιότητας και τελικής τιμής, επιλέγοντας με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που προγραμματίζουν να αγοράσουν για να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες.