Διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 220.000 ευρώ, σε τρεις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που εμπορεύονται, μεταξύ άλλων, προϊόντα τεχνολογίας, για παραβάσεις διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Οι παραβάσεις

• Στην παροχή παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που οι εταιρείες πρόβαλαν στον ιστότοπό τους.

• Στη μη έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών για την έλλειψη της διαθεσιμότητας του προϊόντος, παρόλο που είχε εισπραχθεί το τίμημα.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε:

• Πολύ μεγάλη δυσχέρεια επικοινωνίας με τις εταιρείες μέσω τηλεφώνου ή e-mail, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να ενημερωθούν για την πορεία εκτέλεσης της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους και να ασκήσουν τα δικαιώματά τους.

• Μη έγκαιρη επιστροφή του τιμήματος στους καταναλωτές που ακύρωσαν την ηλεκτρονική παραγγελία τους λόγω μη παράδοσης του προϊόντος.

Μη ακριβής ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησής τους από τις αγορές από απόσταση. Οι εταιρείες ιδίως δεν αναγνώριζαν το δικαίωμα αυτό στην περίπτωση που το προϊόν έχει τεθεί σε λειτουργία έστω και μια φορά ή έχει φθορές στη συσκευασία του, παρά την υποχρέωσή τους να δεχθούν την υπαναχώρηση με επιστροφή, ενδεχομένως, μειωμένου τιμήματος.

Μη συμμόρφωση των εταιρειών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νόμιμη εγγύηση σε περιπτώσεις παράδοσης ελαττωματικών προϊόντων και άρνησή τους ακόμη και να παραλάβουν στα καταστήματά τους τα προς έλεγχο ελαττωματικά προϊόντα.

Διαβάστε ακόμα:

Σταϊκούρας: Προτεραιότητα οι μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος εξαγοράζει τις εταιρείες «Έδεσμα» και «Αμβροσία»

Σιλβεστρίδης: «Τέλος εποχής» για τη γνωστή εταιρεία επίπλων – Βγήκε στο σφυρί και άλλαξε χέρια το ακίνητο στη Μεταμόρφωση