Τη συνέχιση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ανοίγοντας το δρόμο για την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς μόνο από την κοινοπραξία Vinci- Μυτιληναίος- ΑΒΑΞ αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ.

Το διοικητικό συμβούλιο απέρριψε το αίτημα της Ελλάκτωρ να παραταθεί για ένα μήνα ο διαγωνισμός προκειμένου να καταθέσει προσφορά η ΆΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Αν δεν υπάρξει νέα προσφυγή κατά της διαδικασίας, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί κανονικά την 1 Απριλίου.

Η Άκτωρ Παραχωρήσεις επικαλέστηκε τον αιφνιδιασμό της από την Ισπανική ROADIS, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ενημέρωσε γραπτώς την εταιρεία για την απόσυρση του ενδιαφέροντος μόλις την περασμένη εβδομάδα.

Η στάση της Ελλάκτωρ έχει σχολιαστεί ποικιλοτρόπως από την αγορά, με παράγοντες του κλάδου να υποστηρίζουν ότι η μη συμμετοχή των Ισπανών στο διαγωνισμό ήταν γνωστή στις τράπεζες αλλά και στο ΤΑΙΠΕΔ από καιρό αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Ελλάκτωρ είχε χρόνο να αναζητήσει συνεταίρο. Επιχείρημα που, ωστόσο, αντικρούει η εταιρεία, λέγοντας ότι οι Ισπανοί δεν είχαν ξεκαθαρίσει μέχρι τελευταία στιγμή ποια στάση θα κρατήσουν ενώ η Άκτωρ Παραχωρήσεις προετοιμαζόταν για την υποβολή προσφοράς στο διαγωνισμό.

Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για την Εγνατία, παρατάθηκε με απόφαση ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, μετά την προσφυγή στο ΣτΕ των δύο υποψηφίων. Το ανώτατο δικαστήριο είχε κάνει δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ –Roadis και Mυτιληναίος – Vinci, μέχρι την εκδίκαση της κύριας προσφυγής. To ΤΑΙΠΕΔ για να μην παγώσει ο διαγωνισμός αποφάσισε τότε με την θέλησή του, να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Δ’ Τμήματος αναστολών και να δώσει τη δυνατότητα και στις δύο κοινοπραξίες που είχαν μείνει εκτός του διαγωνισμού, να καταθέσουν προσφορά την 1η Απριλίου.

Οι κοινοπραξίες είχαν επικαλεστεί τις δυσκολίες της πανδημίας και είχαν ζητήσει να παραταθεί η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Όμως το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ με επικεφαλής τότε τον κ. Άρη Ξενόφο (σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο της Ελλάκτωρ που αιτήθηκε την νέα παράταση) είχε επικαλεστεί τις συνεχείς αναβολές του διαγωνισμού (εννέα συνολικά) και αποφάσισε να μην δώσει νέα παράταση. Έτσι η μόνη προσφορά που υποβλήθηκε ήταν της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis. Η προσφορά της δεν αποσφραγίστηκε, τότε μέχρι να αποφανθεί για την τύχη των ασφαλιστικών το ΣτΕ.

Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες συμβάσεις οδικών έργων, η οποία παραχωρείται για περίοδο 35 ετών. Η σύμβαση περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου μήκους 670 χιλιομέτρων και τους τρεις κάθετους οδικούς άξονες (Σιάτιστα – Ιεροπηγή Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας) για 35 χρόνια.

Εκτός από την είσπραξη των διοδίων, ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) αλλά και των παρόδιων εκτάσεων του αυτοκινητόδρομου από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα.

Διαβάστε ακόμα:

Ψηφιακό… μποτιλιάρισμα στις τράπεζες – Πώς η πανδημία απογείωσε τις e-συναλλαγές

Μπιλ Χουάνγκ: Ο Ασιάτης «αρχηγός» είναι γυμνός (vid)

Μπιλ Γκέιτς: Αυτές είναι οι 3 ερωτήσεις που κάνει στον εαυτό του για να «μετρήσει» την επιτυχία του