Εκτός από τις εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες που έχουν κάνει «βουτιά» τους τελευταίους μήνες, εδώ και λίγες ημέρες η πλειονότητα των οδικών μέσων κινείται χωρίς τα οχήματα να έχουν καθαριστεί, γράφει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος».

Αιτία είναι η συνεχιζόμενη απεργία των καθαριστριών σε τέσσερα μεγάλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, του Ελληνικού, του Βοτανικού, της Ανθούσας και των Λιοσίων. Η εργολαβική εταιρεία, η οποία έχει αναλάβει τον καθαρισμό των οχημάτων στα συγκεκριμένα αμαξοστάσια, οφείλει σημαντικό μέρος των αποδοχών τους στις καθαρίστριες παρά το γεγονός ότι, όπως έχει διαβεβαιώσει και στο παρελθόν η διοίκηση της ΟΣΥ, η ίδια έχει εξοφληθεί από την εταιρεία. Αποτέλεσμα είναι περίπου 750 λεωφορεία από τα 1.055 που βγαίνουν καθημερινά για δρομολόγια να μην καθαρίζονται τα βράδια και να ξαναβγαίνουν από τα αμαξοστάσια βρώμικα, πολλές φορές ακόμα και με τα σκουπίδια που έχουν πεταχτεί την προηγούμενη ημέρα.
Διαμαρτυρίες

Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έχει ήδη γίνει αποδέκτης έντονων διαμαρτυριών από πολλούς οδηγούς, πολλοί εκ των οποίων αναγκάζονται μόνοι τους με σκούπες ή με λάστιχα να καθαρίζουν όσο μπορούν τα λεωφορεία καθώς ο μόνος καθαρισμός που γίνεται είναι από τα πρωινά συνεργεία που «ξηλώνουν» το κάθε όχημα κάθε 2-3 μήνες για τον μεγάλο καθαρισμό.

Η απεργία των καθαριστριών, όπως σημειώνει το μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Αποστόλης Κασιμέρης, κρίθηκε νόμιμη από το δικαστήριο την περασμένη Παρασκευή και θα συνεχιστεί έως και την Τετάρτη: «Οι εργαζόμενες πρέπει να εξοφληθούν και η διοίκηση της εταιρείας δεν μπορεί να επαναπαύεται στις ψευδείς βεβαιώσεις εξόφλησης που της παρέχει ο εργολάβος», τονίζει προσθέτοντας ότι «θα πρέπει να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για να κηρυχθεί έκπτωτος και οι εργαζόμενες να πληρωθούν από την εταιρεία».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιώργος Αναγνωστόπουλος, αναγνωρίζει το πρόβλημα της έλλειψης καθαρισμού στα λεωφορεία και επισημαίνει ότι η εταιρεία έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στον εργολάβο: «Εχουμε στείλει έγγραφα στην Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να μας στείλουν τη δεύτερη ποινή, ώστε να κινήσουμε τις απαραίτητες διαδικασίες. Δεν είναι εύκολο βάσει των συμβολαίων να κηρυχθεί έκπτωτη μια εταιρεία. Περιμένουμε απάντηση» υπογραμμίζει στο «Εθνος».

Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, η οποία και σε επίπεδο ανεφοδιασμού καυσίμων κυρίως για τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της, βρίσκεται σε τεντωμένο σκοινί.