Διαδικτυακοί όμιλοι μεταξύ των οποίων το Google, το Facebook και η Apple θα πρέπει να ρυθμίσουν σύμφωνα με κανόνες τη διανομή του ενημερωτικού τους περιεχομένου σύμφωνα με μια νέα έκθεση της βρετανικής κυβέρνησης.

Η έκθεση που δημοσιεύτηκε σήμερα αναφέρει ότι οι τεχνολογικές εταιρίες θα πρέπει να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα που θα επιτρέψουν στους χρήστες τους να αναγνωρίζουν τις αληθινές και αξιόπιστες ειδήσεις στις πλατφόρμες τους. Αναφέρεται επίσης ότι ο κανονισμός ρύθμισης θα απαιτεί από εταιρίες όπως το Facebook και η Apple να ενισχύσουν τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη λάβει για την εξάλειψη του ψευδούς περιεχομένου.

Σύμφωνα με την κυβερνητική έκθεση “το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό για να αφεθεί εξ ολοκλήρου στη θέληση εμπορικών οντοτήτων”.

Διαδικτυακοί όμιλοι όπως το Facebook, το Twitter και το Youtube έχουν κατηγορηθεί ότι επιτρέπουν ψευδές περιεχόμενο να διαχέεται από τις σελίδες τους. Παρά το γεγονός ότι οι εταιρίες διερευνούν μέτρα ασφαλείας προκειμένου να περιορίσουν τους ψευδείς λογαριασμούς και την παραπληροφόρηση, η βρετανική κυβερνητική έκθεση αναφέρει ότι οι προσπάθειές τους θα πρέπει να υποστηριχθούν και από κυβερνητικούς φορείς. Επίσης υποστηρίζεται ότι οι εταιρίες θα πρέπει να υπογράφουν έναν “κώδικα συμπεριφοράς” που θα καθορίζει τις εμπορικές τους συναλλαγές με τους διαφημιζόμενούς τους.

“Η εμπειρία της τελευταίας δεκαετίας έχει δείξει ότι είναι απολύτως εφικτό οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων να είναι εξαιρετικά προσοδοφόρες, μεταδίδοντας μεγάλες ποσότητες ψεύτικων ειδήσεων”, αναφέρεται στην έκθεση.

Η Βρετανίδα πρωθυπουργός Τερέζα Μέι παρήγγειλε την έκθεση το 2018 με στόχο να διερευνηθεί η “βιωσιμότητα της παραγωγής και διανομής δημοσιογραφίας υψηλού επιπέδου. Η έκθεση συμπεριέλαβε απόψεις εκδοτών, διαφημιστών, δημοσιογράφων, ακαδημαϊκών αλλά εκπροσώπων των βιομηχανιών.

Σύμφωνα με άρθρο του CNBC για το θέμα, η έκθεση θα μπορούσε να ενισχύσει τις θέσεις εκείνων που υποστηρίζουν την αναγκαιότητα περαιτέρω ρύθμισης των τεχνολογικών εταιρειών τόσο στη Βρετανία όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι συστάσεις της έκθεσης θα εξεταστούν από την βρετανική κυβέρνηση χωρίς ωστόσο δεν είναι δεσμευτικές. Οι συντάκτες της έκθεσης καλούν την αρμόδια Βρετανική Αρχή για τον ανταγωνισμό να διερευνήσει τη βιομηχανία διαδικτυακής διαφήμισης για να “διασφαλίσει τον θεμιτό ανταγωνισμό”.

Το Google και το Facebook αντιπροσώπευαν το 54% των εσόδων από διαδικτυακές διαφημίσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2017.Η κυβέρνηση πρέπει να λάβει μέτρα για να εξασφαλίσει ότι η δεσπόζουσα θέση της Google και του Facebook δεν προκαλεί βλάβη στους διαφημιζόμενους”, ανέφερε η έκθεση.

Την περασμένη εβδομάδα η αντιμονοπωλιακή αρχή της Γερμανίας έκρινε ότι το Facebook είχε καταχραστεί την κυριαρχία του στην αγορά για το πώς συλλέγει και συγχωνεύει τα δεδομένα των χρηστών του. Η αρχή δήλωσε ότι το Facebook δεν μπορεί να συνδυάσει δεδομένα από ξεχωριστές εφαρμογές όπως το Instagram και το WhatsApp χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών. Το Facebook ανακοίνωσε ότι θα υποβάλει ένσταση στην απόφαση.

Νομικοί εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι οι αντιμονοπωλιακές αρχές στην Ευρώπη είναι πλέον σε ισχυρότερη θέση από ότι στο παρελθόν προκειμένου να στοιχειοθετήσουν κατηγορίες εναντίον των εταιρειών τεχνολογίας.Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διερευνά στην παρούσα φάση την Google για παραβιάσεις των αντιμονοπωλιακών κανόνων στην διαφημιστική της δραστηριότητα. Η Επιτροπή έχει ήδη επιβάλει δύο πρόστιμα ρεκόρ στην εταιρεία για την κατάχρηση των αντιμονοπωλιακών κανόνων με τις συσκευές Android και την υπηρεσία σύγκρισης αγορών.