Σε δύο χρόνια από σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές των ιπτάμενων ταξί της η Uber, σύμφωνα με ανακοινώσεις της εταιρείας, για το πως οραματίζεται το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη.

Οι δοκιμές για το φιλόδοξο πρόγραμμα Uber Air της αμερικάνικης εταιρείας θα πραγματοποιηθούν σε πρώτη φάση στο Λος Άντζελες, στο Ντάλας και το Ντουμπάι, με την Uber να εκτιμά ότι μέχρι το 2028 θα έχει ξεκινήσει το λανσάρισμα της υπηρεσίας, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα ιπτάμενο ταξί για τις αστικές μετακινήσεις τους.

Η προσγείωση και η απογείωση των συγκεκριμένων οχημάτων θα πραγματοποιείται από τις οροφές κτιρίων (skyports τις ονομάζει η εταιρεία) οι οποίες σύμφωνα με την εταιρεία θα μπορούν να εξυπηρετούν έως και 200 δρομολόγια (η καθεμία) την ημέρα.

uber11.jpg

Τι είναι το Elevate

Το πρόγραμμα Elevate της Uber δημιουργεί παγκοσμίως, μια αστική εναέρια υπηρεσία διαμερισμού. Από το 2023, οι πελάτες της Uber θα μπορούν κατόπιν αιτήματος, με το πάτημα ενός κουμπιού να πετάξουν.

Στη 2η Annual Elevate Summit, η Uber ανακοίνωσε ανοιχτό παγκόσμιο διαγωνισμό για την επιλογή της πόλης που θα λανσάρει το uberAIR.

Για να γίνει εφικτό αυτό, η Uber έχει συγκεντρώσει ένα δίκτυο συνεργατών που περιλαμβάνει κατασκευαστές οχημάτων, εταιρείες real estate, προγραμματιστές τεχνολογίας, αρχιτέκτονες, ενώ αναμένεται να συνεργαστεί και με τη NASA για την υλοποίηση ενός συστήματος διαχείρισης της κίνησης.

Όσο για τις κυβερνήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, μπορούν να επισκεφτούν το Uber.com/air για να μάθουν περισσότερα και να επικοινωνήσουν με την ομάδα της Uber Elevate μέχρι την 1η Ιουλίου 2018.

Ιδανικές πόλεις σύμφωνα με την εταιρεία είναι οι πολυκεντρικές, με πολλούς πυκνούς κόμβους ανάπτυξης σε αστική περιοχή και αντιμετωπίζουν σημαντική κυκλοφοριακή συμφόρηση. Φανταστείτε να πετούσατε πάνω από την… Κηφισίας εν ώρα αιχμής, την ώρα που οι από κάτω σας θα βρίσκονταν στριμωγμένοι στην κίνηση!

Τα φουτουριστικά αρχιτεκτονικά σχεδία των Skyports που κόβουν την ανάσα

Κατά τη διάρκεια της 2ης Uber Elevate Summit, έξι εταιρείες ηγέτες στο χώρο της αρχιτεκτονικής και της μηχανολογικής παρουσίασαν τα πρώτα σχέδια των uberAIR Skyports.

Αυτά τα πιλοτικά σχέδια καταδεικνύουν τα πρώτα βήματα των ηγετών της βιομηχανίας στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές για εργασίες μεγάλου μεγέθους των δικτύων uberAIR εντός και γύρω από τις πόλεις.

Ακολουθούν τα 6 σχέδια για τα σημεία απογείωσης/προσγείωσης των eVTOL αεροσκαφών:

Gannett Fleming – “The PAW”

Εμπνευσμένο από τη φύση, το σχέδιο της Gannet Fleming περιλαμβάνει πλατφόρμες προσγείωσης στο σχήμα πατούσας. Ο «κόμβος» υποστηρίζει 52 eVTOLS οχήματα ανά ώρα, ανά κόμβο, σε ένα κλιμακωτό πλαίσιο που θα μπορεί να διευκολύνει πάνω από 600 αφίξεις και αναχωρήσεις και 4.000 άτομα ανά ώρα μέχρι το 2028.

Το σχέδιο χρησιμοποιεί ρομπότ για να περιστρέφουν τα eVTOL αεροσκάφη κατά 180 μοίρες στα σημεία που παρκάρουν, ώστε να είναι έτοιμα για άμεση απογείωση. Με γνώμονα τη βιωσιμότητα, το Skyport περιλαμβάνει φωτοβολταϊκούς υποδοχείς και διαφανές σκυρόδεμα για να επιτρέψει την ηλιακή επαναφόρτιση, ενώ παράλληλα «φέρει» ηχητικά τοιχώματα με ακουστικά διαφράγματα, που θα επιτρέπουν στον άνεμο να περάσει ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις του θορύβου.

uber0.jpg

Pickard Chilton και Arup – “Sky Tower”

Το σχέδιο των Pickard Chilton και Arup καθοδηγείται από τη λειτουργία, δημιουργώντας ένα σύστημα που θα μπορούσε να υποστηρίξει, να αυξήσει και ίσως να «απογειώσει» το εμπορικό σήμα Uber. Ένα «κόμβο» που επιτρέπει 180 προσγειώσεις και απογειώσεις ανά ώρα, φιλοξενώντας 1800 επιβάτες σε ώρα αιχμής, ανά ώρα, ανά «κόμβο». Οι «κόμβοι» μπορούν να συνδυαστούν τόσο κατακόρυφα όσο και οριζόντια ώστε να επιτρέψουν στο Skyport να προσαρμοστεί στο τοπίο της πόλης.

uber1.jpg

Corgan – “CONNECT”

Το «CONNECT» της Corgan αποτελεί ένα φουτουριστικό και με μελλοντική οπτική σχέδιο Mega Skyport που σχεδιάστηκε ώστε να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι δρόμοι και οι αυτοκινητόδρομοι έχουν χωριστεί στις σύγχρονες πόλεις. Το σχέδιο του Skyport μπορεί να φιλοξενήσει 1000 προσγειώσεις ανά ώρα.

Το σχέδιο της Corgan λαμβάνει υπόψη τα καθιερωμένα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων, αλλά επιδιώκει να επανατοποθετήσει τις υπάρχουσες και οικείες υποδομές και να δημιουργήσει νέες αρτηρίες μεταφορών που μπορούν να φιλοξενήσουν με μια υψηλότερη δυναμική από ότι απαιτείται στο μαζικό σχεδιασμό. Με τη γεφύρωση των διαχωριστικών που έχουν αφήσει οι αυτοκινητόδρομοι στον αστικό ιστό, η CONNECT επιδιώκει να επανασυνδέσει τις κοινότητες και να προσφέρει μια εμπορική και κοινωνική ευκαιρία για τις γειτονιές, παρέχοντας παράλληλα βελτιωμένη πρόσβαση στις αστικές αεροπορικές μεταφορές.

uber2.jpg

Humphreys & Partners – “Uber Hover”

Το σχέδιο Skyport της Humphreys & Partners διαμορφώνεται με μια πρωτότυπη «κυψέλη». Παρόμοια με τα σχέδια πτήσης των μελισσών, προς και από μια κυψέλη, τα αεροσκάφη αναπαράγουν την ίδια λειτουργία, μέσω πολλαπλών θυρών εισόδου και λειτουργίας.

Το σχέδιο φιλοξενεί 900 επιβάτες ανά επίπεδο, ανά ώρα και χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά για να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα που αυτό-ενεργοποιείται και «επιστρέφει» στην γύρω περιοχή.

uber3.jpg

The Beck Group – “The Hive”

To Skyport του The Beck Group αντλεί έμπνευση από τους κόμβους μεταφοράς του παρελθόντος και την ομορφιά της εξαγωνικής μορφής που βρίσκεται στις κυψέλες (hives) που δημιουργούν οι μέλισσες. Τα eVTOLS, που μοιάζουν πολύ με τις μέλισσες, θα πετάξουν μακριά από την κυψέλη και θα επιστρέψουν σε έναν ατέρμονα κύκλο δραστηριότητας. Το σχήμα είναι ευέλικτο και κλιμακωτό ώστε να φιλοξενήσει 150 απογειώσεις και προσγειώσεις ανά ώρα και μπορεί να κλιμακωθεί πραγματοποιώντας έως και 1.000 ταξίδια ανά ώρα.

uber4.jpg

BOKA Powell – “Skyport Prototype”

Το Skyport της BOKA Powell εμπνέεται από τη δυναμική της πτήσης και μπορεί να φιλοξενήσει 1.000 απογειώσεις και προσγειώσεις. Η δομή είναι ευέλικτη και επιτρέπει την αναστροφή της λειτουργίας ώστε να προσαρμοστεί σε πιθανή αλλαγή του ανέμου, ενώ μπορεί να υποστηρίξει μια μέση απογείωση σε λιγότερο από 3 λεπτά.

uber5.jpg