Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών υπάρχει, ισχύει και είναι ακόμη εδώ. Ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις γύρω από το πόσο ακόμη θα διαρκέσει, αυτή την περίοδο υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα: τι σημαίνει αυτό για τα φετινά Χριστούγεννα; Με άλλα λόγια, θα δυσκολευτούμε να βρούμε στην αγορά κάποια δώρα – προϊόντα τεχνολογίας ή θα τα αγοράσουμε πιο ακριβά;

Η απάντηση, σύμφωνα με το CNBC, εξαρτάται από το τι αναζητά κάποιος και πόσο έγκαιρα θα κάνει τις αγορές του, απαντούν οι αναλυτές αγοράς.

Οι ημιαγωγοί είναι βασικά στοιχεία ενός ολοένα αυξανόμενου εύρους προϊόντων: από αυτοκίνητα και ηλεκτρικά ποδήλατα, μέχρι πλυντήρια ρούχων και ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες. Και η συμφόρηση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχει προκαλέσει μικρότερες ή μεγαλύτερες ελλείψεις σε τσιπ στις κατασκευαστικές εταιρείες.

Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο ο Άλαν Πρίστλεϊ, αναλυτής του κλάδου, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα έχει αντίκτυπο στη χριστουγεννιάτικη αγορά και προειδοποίησε για –τουλάχιστον- μεγαλύτερους χρόνους στις παραδόσεις προϊόντων.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα της φετινής αγοράς ειδών τεχνολογίας: «είμαστε όλοι συνηθισμένοι στο Amazon Prime: πατήστε το κουμπί και θα σας παραδοθεί σε 24 ώρες. Ίσως τώρα πρέπει να περιμένετε δύο ή τρεις εβδομάδες».

Όπως εξήγησε, μάλιστα, το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι πολλά από τα ηλεκτρονικά είδη χρειάζονται πολλά τσιπ και όχι μόνο ένα, όπως π.χ. τα smartphone, και αυτά είναι τα τσιπ στα οποία παρατηρείται η μεγαλύτερη έλλειψη.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι έτοιμοι να «συμβιβαστούν» αγοράζοντας ηλεκτρονικά είδη που βρίσκονται σε απόθεμα και μπορούν να διατεθούν νωρίτερα, συνιστούν οι αναλυτές της αγοράς.

«Εάν το βρείτε… πάρτε το», συνέστησε ο Άλαν Πρίστλεϊ, στην πιο… σοφή συμβουλή των (γιορτινών) ημερών.

Διαβάστε ακόμη:

Κομισιόν: «Ναι» στην χρηματοδότηση για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού

Emirates: Τα 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα και οι «χρυσές» business στη διακίνηση εμπορευμάτων

Τα δυο Μ που «τρέλαναν» το Μαξίμου, το αφεντικό της ΦΑΜΑΡ, το Hilton γίνεται Conrad και τα νέα ξενοδοχεία της Grivalia