Παρά τις ελπίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών για επιστροφή στην κανονικότητα μέσα στα τέλη του 2022, η γερμανική συμβουλευτική εταιρία Roland Berger εκτιμά ότι ο εφιάλτης των ημιαγωγών θα συνεχιστεί και το 2023.

Η δυσοίωνη πρόβλεψη φέρνει στο προσκήνιο ένα νέο κύκλο αναστολής λειτουργίας των εργοστασίων, μειωμένη παραγωγή αυτοκινήτων και παράταση της αναμονής των καταναλωτών μέχρι την παραλαβή των καινούριων τους αυτοκινήτων.

Ως λύση για τα παραπάνω, η Roland Berger, προτείνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες τον επανασχεδιασμό των μοντέλων τους, ώστε να απαιτούνται λιγότερα μικροτσίπ.
Σε αυτό το πλαίσιο συστήνει την υιοθέτηση μιας νέας, κεντρικά σχεδιασμένης αρχιτεκτονικής η οποία θα επέτρεπε τον έλεγχο των διάφορων λειτουργιών των αυτοκινήτων μέσα από μια ενιαία, κεντρική μονάδα.

Η αντικατάσταση των παλαιότερων πλατφορμών με νέες θα σήμαινε, επίσης, ότι τα αυτοκίνητα θα ενσωμάτωναν τα τελευταίας γενιάς τσιπ, η παραγωγή των οποίων αυξάνεται με εκθετικούς ρυθμούς, όπως προσθέτει ο γερμανικός οίκος παροχής επιχειρηματικών συμβουλών.

Μην ξεχνάμε, σύμφωνα με το Protothema, ότι τα υφιστάμενα αυτοκίνητα βασίζονται σε ένα αποκεντρωμένο σύστημα, όπου ξεχωριστοί ημιαγωγοί ελέγχουν διαφορετικές λειτουργίες. Αυτό καθιστά τις αυτοκινητοβιομηχανίες πλήρως εξαρτημένες από τις εταιρείες παραγωγής ημιαγωγών, δεδομένου ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο εφοδιάζεται με περίπου 1.400 τσιπ.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος, είτε μέσω της κατασκευής νέων μονάδων παραγωγής ημιαγωγών, είτε δια της σύναψης νέων συμφωνιών των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις εταιρείες που παράγουν τα περιζήτητα εξαρτήματα.

Διαβάστε ακόμη: 

H πριγκίπισσα – εγγονή του Ανιέλι της Fiat και η σχέση της με τον Ρενιέ του Μονακό

«Καρούζος Gate»: Aλλάζουν χέρια 200 ακριβά ακίνητα σε Αττική, Κρήτη, Πάτρα, Κεφαλονιά (pics)

Αναλυτικός Οδηγός: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο