Η αυτόνομη οδήγηση θα είναι ένα από τα hot θέματα της αυτοκίνησης μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς ήδη οι περισσότερες εταιρίες έχουν παρουσιάσει συστήματα διαφόρων ικανοτήτων και αποτελεσματικότητας χωρίς να είναι ποτέ ξεκάθαρο ποιος φταίει αν γίνει έρθει η κακιά στιγμή.

Η Tesla είναι αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τον διαδικτυακό θόρυβο, καθώς το σύστημά της διαφημίζεται ως το πιο εξελιγμένο αν οι δυσλειτουργίες και τα ατυχήματα είναι παραπάνω από πολλά για να είναι αποδεκτά.

Κάπου εδώ κάνει την είσοδό της η Μercedes-Benz η οποία με τον χαρακτηριστικό γερμανικό τρόπο αποφασίζει να κάνει τα πράγματα αρκετά διαφορετικά και πολύ πιο δομημένα. Το δικό της σύστημα Drive Pilot με το οποίο εφοδιάζει τα ακριβά της μοντέλα, έχει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να μην κρατά το τιμόνι κατά τη διάρκεια της κίνησης.

Όμως στη Mercedes έχουν στόχο να μειώσουν στο ελάχιστο τα ατυχήματα και τις μικροσυγκρούσεις. Και ακόμα και έτσι, εγγυώνται ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη για οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος που θα οδηγήσει σε σύγκρουση ή πιο σοβαρό περιστατικό.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας μεγάλος κατασκευαστής αναλαμβάνει ο ίδιος την ευθύνη για το ατύχημα ενός συστήματος σε αυτοκίνητό του και δεν θεωρεί υπεύθυνο τον οδηγό. Το σύστημα της Mercedes είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, με μία πληθώρα από κάμερες, σένσορες, ραντάρ, δυνατούς επεξεργαστές και δύο κεραίες για το GPS.

Το σύστημα Drive Pilot έχει σχεδιαστεί με αρκετές δικλίδες ασφαλείας, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικό και απόλυτα λειτουργικό. Η διαφορά του σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα της αγοράς είναι ότι λειτουργεί αποκλειστικά σε δρόμους που έχουν καταγραφεί και χαρτογραφηθεί από την ίδια τη Μercedes. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά κύριο λόγο στους αυτοκινητόδρομους, και αργότερα σε σημαντικούς δευτερεύοντες δρόμους.

Αυτή την εποχή ολοκληρώνεται σταδιακά η καταγραφή των αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας ενώ στις ΗΠΑ στην πρώτη σειρά βρίσκονται οι αυτοκινητόδρομοι της Καλιφόρνια και της Νεβάδα.

Ένας ακόμα περιορισμός είναι ότι το σύστημα λειτουργεί κάτω από τα 64 χλμ./ώρα, κάτι που εξασφαλίζει ότι το ενδεχόμενο ατυχήματος δεν θα προκαλέσει κάποιο σημαντικό τραυματισμό στους επιβάτες. Επίσης το σύστημα λειτουργεί μόνο την ημέρα και σε καλές καιρικές συνθήκες.

Το σύστημα της Mercedes θα χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα για να ειδοποιήσει τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο έτσι ώστε να προλάβει να προσαρμοστεί στις συνθήκες του δρόμου. Επίσης δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να κοιμηθεί αν και θα είναι νόμιμο να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο όταν έχει ενεργοποιηθεί το Drive Pilot.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το newsauto, η πιο συγκρατημένη προσέγγιση της Mercedes μπορεί να μην ακολουθεί τη μαξιμαλιστική προσέγγιση της Tesla (η οποία στην ουσία δοκιμάζει τα συστήματά της στον δρόμο μέσω των πελατών της), όμως είναι μάλλον ο πιο σωστός δρόμος.

Ιδίως η ανάληψη της ευθύνης από την εταιρία είναι πραγματικά ένα σημείο καμπής για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και της αποδοχής τους τόσο από το κοινό όσο και από τις εθνικές επιτροπές για την οδική ασφάλεια σε όλο τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη 

Μέτρα για τη στήριξη αγροτών και κτηνοτρόφων ανακοίνωσε η Κομισιόν 

Η Cosco ναυπηγεί δύο ηλεκτρικά κινούμενα container vessels 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Μόσχα παραδέχεται ανοιχτά τα σχέδιά της για τη Μαριούπολη