Με ένα ευρύ μπουκέτο e-υπηρεσιών, το οποίο περιλαμβάνει από ψηφιακούς βοηθούς και εφαρμογές για κινητά μέχρι πλατφόρμες διασύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, αλλά και αναζήτηση εργασίας, «ξανασυστήνεται» στο κοινό η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Μπορεί μέχρι πρότινος οι όποιες προσπάθειες των δήμων να γίνουν πιο… digital να ήταν μάλλον σε εμβρυακό στάδιο, εντούτοις η πανδημία φαίνεται ότι επιτάχυνε τα βήματά τους προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Στο πρόσφατο 2o City Innovation Talks, μάλιστα, που διοργάνωσε η Crowdpolicy, με θέμα «Οι πόλεις στη μετά COVID εποχή. Ευκαιρίες για την τοπική ανάπτυξη, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα», επτά δήμαρχοι είχαν τη δυνατότητα να αναφερθούν στις αλλαγές που συντελέστηκαν αυτή τη διετία, αποκαλύπτοντας με ποιον τρόπο σκοπεύουν να αναβαθμίσουν περαιτέρω τους διαύλους επικοινωνίας με πολίτες και επιχειρήσεις.

Ανδρέας Ευθυμίου / δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου

«Η χρονιά που πέρασε ήταν ιδιαίτερη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον δημόσιο τομέα παγκοσμίως. Οι άνθρωποι, οι δομές υγείας και οι οικονομίες δοκιμάστηκαν σκληρά εξαιτίας του κορωνοϊού». Αυτό τόνισε ο κ. Ευθυμίου, εστιάζοντας στις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει ο δήμος στην κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών.

«Αναπτύξαμε ένα πυκνό δίκτυο social wifi, ενώ υλοποιήσαμε πρωτοποριακές εφαρμογές για portal ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, πλατφόρμα διαβούλευσης, αυτόματο ψηφιακό βοηθό και εφαρμογή κινητού τηλεφώνου. Επίσης, αναπτύξαμε πλατφόρμα για να παρουσιάζουμε το δημοτικό μας έργο σε πραγματικό χρόνο, ενώ παρέχουμε απομακρυσμένα έγκυρα ψηφιακά πιστοποιητικά και βεβαιώσεις με ένα μικρό gov.gr για τον δήμο μας», εξήγησε. Για το μέλλον, ο δήμος σχεδιάζει ένα σύνολο χρηματοδοτικών εργαλείων, ενώ έχει υποβάλει στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» μία σειρά προτάσεων για την υλοποίηση πολλών νέων πρωτοποριακών ψηφιακών συστημάτων που θα βελτιώνουν την εσωτερική του λειτουργία.

Ιωάννης Μαλανδράκης / δήμαρχος Πλατανιά

Ενας δήμος που θα προσφέρει ψηφιακές υπηρεσίες επιδιώκει να γίνει η περιφέρεια Πλατανιά, με το πρώτο βήμα να έχει ήδη γίνει με το φιλικό portal που λειτουργεί. Το δεύτερο αφορούσε τον botaki, έναν Κρητικό ψηφιακό βοηθό με μουστάκι, από τον οποίο οποιοσδήποτε χρήστης συσκευής τηλεφώνου μπορεί να παίρνει πληροφορίες για διάφορα θέματα -δικαιολογητικά για πολιτικό γάμο, άδεια λειτουργίας καταστήματος κ.ο.κ.- και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο.

«Τώρα εργαζόμαστε πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα συνδέσουμε τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα. Μέσω μιας πλατφόρμας θα συνδέονται οι καταναλωτές -εστιάτορες, ξενοδόχοι, αλλά και απλοί καταναλωτές- με όλους τους παραγωγούς. Θα είναι κάτι σαν ηλεκτρονικό κατάστημα, χωρίς, όμως, ο δήμος να εμπλέκεται στη συναλλαγή», αποκάλυψε ο κ. Μαλανδράκης και συνέχισε: «Μελλοντικά, θα κάνουμε και μία πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας, καθώς υπάρχει μεγάλη ανάγκη τόσο στον πρωτογενή, όσο και στον τριτογενή τομέα».

Ελευθέριος Πέντες / δήμαρχος Πάτμου

Η εφαρμογή που έχει εντυπωσιάσει, τόσο τους επισκέπτες της Πάτμου, όσο και τους κατοίκους του νησιού, είναι το Patmosbot, ένας έξυπνος ψηφιακός βοηθός. «Το πρόβλημά μας είναι ότι πολλές φορές οι δημότες δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, η πρόκληση, επομένως, είναι να τους πείσουμε», ανέφερε ο κ. Πέντες, για να προσθέσει:

«Εχουμε διαμορφώσει μία πολύ σύγχρονη σελίδα, η οποία εξυπηρετεί σε επίπεδο καθημερινότητας. Παράλληλα, η είσπραξη των εσόδων του δήμου έχει αυξηθεί σημαντικά με τα ηλεκτρονικά μέσα, ενώ αξιοποιήσαμε τη δημόσια διαβούλευση απομακρυσμένα».

Δημήτρης Μάντζαρης / διευθυντής επιχειρησιακού σχεδιασμού Δήμου Δυτικής Λέσβου

Οταν «έσπασε» ο δήμος δεν υπήρχαν ούτε site, ούτε ψηφιακές υπηρεσίες. Η δημοτική Αρχή, λοιπόν, έπρεπε να ξεκινήσει από το μηδέν. «Η αρχή έγινε με τη δημιουργία μιας λειτουργικής ιστοσελίδας, με πάρα πολλές δυνατότητες», υπογράμμισε ο κ. Μάντζαρης.


Ο δήμος, μεταξύ άλλων, έχει υποβάλει πρόταση στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για ένα μεγάλο ψηφιακό σχέδιο, αξίας 1 εκατ. ευρώ, για παροχές έξυπνης γεωργίας και την αξιοποίηση του τουριστικού προϊόντος μέσα από ψηφιακές εφαρμογές.

Μαρία Ανδρούτσου / δήμαρχος Αγίου Δημητρίου

Σύμφωνα με την κυρία Ανδρούτσου, πέρα από την ιστοσελίδα, ένα σημαντικό εργαλείο που έτυχε της αναγνώρισης από κατοίκους και επισκέπτες του δήμου ήταν η πλατφόρμα της διαβούλευσης.

Mέσω αυτής, δίνεται η δυνατότητα σε πολίτες, οι οποίοι δεν μπορούν να συμμετάσχουν, να μπορούν να τοποθετηθούν, να κρίνουν και να σχολιάσουν ένα πλήθος θεμάτων.

Νικήτας Γρύλλης / αντιδήμαρχος Σύμης

Ο δήμος έχει ανανεώσει την ιστοσελίδα του, ώστε να γίνει ο δίαυλος επικοινωνίας με τον πολίτη και τον επισκέπτη του νησιού, να υποστηρίξει την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση, αλλά και να παρέχει έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση για τις δομές, τις υπηρεσίες, τις δράσεις.

Αυτή την περίοδο σχεδιάζονται τα επόμενα ψηφιακά βήματα, στα οποία περιλαμβάνονται μία mobile εφαρμογή, αλλά και το τουριστικό portal του Δήμου Σύμης που, σύμφωνα με τον κ. Γρύλλη, θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο προβολής.

Στράτος Αμύγδαλος / αντιδήμαρχος Μεγίστης

Ο δήμος αξιοποιεί ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό τα ψηφιακά μέσα προκειμένου να εξυπηρετεί αποτελεσματικότερα και αμεσότερα τόσο τους δημότες, όσο και τους επισκέπτες. Προσφάτως προχώρησε στην υλοποίηση της νέας πύλης, με πολλές και νέες υπηρεσίες. Ο χρήστης μπορεί όχι μόνο να εξυπηρετείται απομακρυσμένα και να συνομιλεί με τον αυτόματο ψηφιακό βοηθό, αλλά και να μοιράζεται πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό από το νησί.

Παράλληλα, εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση από τα κινητά τηλέφωνα, τη συμμετοχή των πολιτών μέσα από την υπηρεσία διαβούλευσης και την ολοκληρωμένη παρουσίαση εκδηλώσεων και πληροφοριών.

Γιάννης Στεφανάκης / δήμαρχος Οροπεδίου-Λασιθίου

«Στόχος μας ήταν οι παραγωγοί μας, που αποτελούν το 48% της οικονομικής δραστηριότητας του δήμου, να συνεχίσουν τη διάθεση των προϊόντων τους ακόμη και σε περίοδο πανδημίας. Γεννήθηκε, λοιπόν, η ιδέα να φτιάξουμε μία πλατφόρμα όπου ο καθένας θα μπορεί να εγγράφεται δωρεάν και να δημιουργεί ένα e-shop, προβάλλοντας τα προϊόντα του με φωτογραφίες, βίντεο κ.ο.κ. Ετσι, δημιουργήθηκε το agrolasithi», τόνισε ο κ. Στεφανάκης, για να καταλήξει:

«Η περιοχή μας κάθε χρόνο υποδέχεται πάνω από 250.000 τουρίστες, το επόμενο, λοιπόν, βήμα θα είναι μέσω QR code να μπορούν να παραγγέλλουν τα προϊόντα που γεύονται στις κατά τόπους τουριστικές επιχειρήσεις».

Διαβάστε  ακόμη:

Τι προβλέπουν κορυφαία στελέχη αεροπορικών για το ελληνικό καλοκαίρι

Ρωσικό κομβόι τεθωρακισμένων οδεύει προς το Ντονπάς – Πρόταση Ζελένσκι για 6ο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία

Νικόλαος Τουρβάς: «Η Ελλάδα φαίνεται ότι δεν αγαπάει τόσο πολύ την ελληνική κρουαζιέρα» (pic)