«Η καταστροφή παλιών και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας θα είναι ένας τομέας που θα πρέπει να παρακολουθείται στενά το επόμενο διάστημα, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται βασικό μέρος της τεχνολογικής στρατηγικής των επιχειρήσεων. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ορισμένους ρόλους παρωχημένους, θα ανοίξει νέους τύπους απασχόλησης υψηλότερης αξίας».

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης του Digital Transformation Index, που παρουσιάστηκε στο 7ο παγκόσμιο συνέδριο για τις νέες τεχνολογίες DES – Digital Enterprise Show 2023, στην Ισπανία.

Στη μελέτη, που αναλύει τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων λόγω της εισβολής της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων εκθετικών τεχνολογιών, μετείχαν εκατοντάδες επιχειρήσεις που πρωταγωνιστούν στον τομέα των νέων τεχνολογιών από όλο τον κόσμο.

Η μελέτη έδειξε ότι η αντίληψη της τεχνολογίας ως μοχλού δημιουργίας θέσεων εργασίας έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια. Το 43% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης, από 35% το 2019.

«Κάθε τεχνολογική επανάσταση που έχουμε περάσει υπήρξε καταλύτης για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Στην τρέχουσα επανάσταση δεν είναι ακόμη σαφές πώς θα μοιάζουν αυτές οι θέσεις εργασίας, αλλά το σενάριο που ανοίγεται είναι συναρπαστικό» σημείωσε ο Daniel Newman, διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Futurum, που πραγματοποίησε τη μελέτη.

Εντωμεταξύ, τη συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης σε θέματα «χαμηλής πολιτικής» για τις επιχειρήσεις τονίζει η μελέτη «Είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη πυλώνας παραγωγής κερδών;» της ελληνικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Plushost.

Όπως σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τις επιχειρήσεις, επιτρέποντας τη λήψη καλύτερων αποφάσεων, την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών και την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα, τρόποι με τους οποίους μπορούν άμεσα οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν από εφαρμογές ΤΝ είναι: 

– Εξορθολογισμός λειτουργιών: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση εργασιών ρουτίνας, όπως η διαχείριση αποθέματος, η τιμολόγηση και η εξυπηρέτηση πελατών. Αυτό απελευθερώνει χρόνο για τους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε εργασίες υψηλότερης αξίας και μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα.

– Ανάλυση δεδομένων: Οι πλατφόρμες ERP (Σύστημα ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού) και CRM (Σύστημα Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων) παράγουν τεράστιο όγκο δεδομένων. Η  τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην ανάλυση αυτών των δεδομένων για τον εντοπισμό μοτίβων και πληροφοριών που μπορούν να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων.

– Εξατομίκευση: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες αναλύοντας τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά τους, μέσω των δεδομένων User Experience (UX) και Customer Experience (CX).

– Προγνωστική ανάλυση: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύσει δεδομένα πελατών για να προβλέψει μελλοντικές τάσεις. Τα μοντέλα περιχαράκωσης πελατολογίου είναι σχεδόν βασισμένα στη γνώση από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

Chatbots: Τα chatbots που υποστηρίζονται από AI μπορούν να παρέχουν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα υποστήριξη πελατών, να απαντούν σε συνήθεις ερωτήσεις και να χειρίζονται απλές συναλλαγές. Αυτό μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα στις επιχειρήσεις, βελτιώνοντας παράλληλα την ικανοποίηση των πελατών.

– Επαυξημένη πραγματικότητα: Η επαυξημένη πραγματικότητα που υποστηρίζεται από AI μπορεί να επιτρέψει στους πελάτες να δοκιμάσουν προϊόντα εικονικά και να αποκτήσουν καλύτερη αίσθηση του πώς θα φαίνονται ή θα ταιριάζουν πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά.

– Φωνητική αναζήτηση: Οι βοηθοί φωνητικής αναζήτησης των παγκόσμιων τεχνολογικών εταιριών όπως η Siri και η Alexa, που υποστηρίζονται από AI, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς εκπαιδεύοντας τους χρήστες στην τεχνολογία αυτή. Οι επιχειρήσεις πρέπει να βελτιιστοποιήσουν το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις τους για να εμφανίζονται στα αποτελέσματα φωνητικής αναζήτησης που ξεκίνησε για να διευκολύνει κοινά που έχουν δυσκολία στην πληκτρολόγηση αναζήτησης, αλλά τελικά κερδίζει όλο και περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών σε παγκόσμια κλίμακα. Η GenZ φαίνεται να απομακρύνεται από την πληκτρολόγηση ακόμα και σε επίπεδο διαπροσωπικής επικοινωνίας. Τα κάθε είδους γραπτά μηνύματα τείνουν να αντικατασταθούν από τα ηχητικά.

– Στόχευση διαφημίσεων: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιοριστεί ποιοι πελάτες είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, με βάση τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις τους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προβάλλουν πιο συναφείς και αποτελεσματικές διαφημίσεις, μειώνοντας παράλληλα τη σπατάλη της διαφημιστικής δαπάνης.

Διαβάστε ακόμη

Μπάμπης Βωβός: Τι έγινε στο τρίτο «σφυρί» για τα «ασημικά» των γυάλινων πύργων

Εργασία: Στην κορυφή της ζήτησης οι «πληροφορικάριοι» και τα στελέχη πωλήσεων

«Κόκκινα» δάνεια: Συνεχίζουν τις πωλήσεις τράπεζες και servicers – Τα projects που εκκρεμούν και ο ρόλος του «Ηρακλή 3»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ