search icon

Τουρισμός

Accor: Νέες μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα δρομολογεί ο ξενοδοχειακός κολοσσός (pics)

Μοντ Μπαγί (CEO Νότιας Ευρώπης): «Η Accor μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα και ακόμη καλύτερα στην Ελλάδα»

Μέσα στην πανδημία διπλασίασε τον αριθμό των ξενοδοχείων κάτω από την ομπρέλα της στην Ελλάδα, από τα τέσσερα στα οκτώ, με στόχο εκ νέου μέσα στην επόμενη τριετία να διπλασιάσει την παρουσία της, με πάνω από 15 μονάδες και επέκταση στον τομέα των επώνυμων κατοικιών.

Ο λόγος για τον ξενοδοχειακό κολοσσό της Accor, που πλέον θέλει να ενισχύσει το αποτύπωμά του στη χώρα μας διεκδικώντας παρουσία και σε κάποια από τα μεγάλα, νέα projects στον τομέα της φιλοξενίας στην Ελλάδα, όπως αυτά στο Ελληνικό και στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει στο «business stories» η κυρία Μοντ Μπαγί, η οποία έχει υπό την ευθύνη της 1.900 ξενοδοχεία στη γεωγραφική περιοχή της Νότιας Ευρώπης σε επτά χώρες και συγκεκριμένα σε Ελλάδα, Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Μάλτα και Ισραήλ. Η ίδια έχει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα ήδη από την περασμένη, δύσκολη δεκαετία της δημοσιονομικής κρίσης, έχοντας δουλέψει το 2015 στο πλευρό του Γάλλου πρωθυπουργού «όταν ήταν στο τραπέζι το Grexit και ήμασταν στην ομάδα που εργαζόταν ώστε αυτό να μη συμβεί».

Τώρα, από τη θέση της CEO Νότιας Ευρώπης του ξενοδοχειακού κολοσσού με έδρα τη Γαλλία, δηλώνει για την Ελλάδα ότι «είναι μια φανταστική χώρα, με τεράστια δυναμική για ανάπτυξη στον τομέα της φιλοξενίας και φέτος το καλοκαίρι είναι στις πρώτες θέσεις της ζήτησης (και) στη Γαλλία».

Συνολικά η Accor, με κορυφαία θέση στον κλάδο της φιλοξενίας διεθνώς, έχει πάνω από 5.300 ξενοδοχεία σε 100 και πλέον χώρες, με πάνω από 40 διαφορετικά brands σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Νότια Aμερική, ενώ ενισχύει τη θέση της και στην Κίνα. Ειδικά στη γεωγραφική περιοχή της Νότιας Ευρώπης ο όμιλος έφτασε να ανοίγει το 2021 ένα ξενοδοχείο κάθε 6 μέρες και μάλιστα η Γηραιά Ηπειρος και κυρίως η Νότια Ευρώπη ήταν η περιοχή όπου είχε τη μεγαλύτερη αύξηση σε νέα ξενοδοχεία το 2021, με ισχυρότερους ρυθμούς ακόμη και από το 2019.

Η κυρία Μπαγί βρέθηκε στην Κρήτη με αφορμή τα επίσημα εγκαίνια του 5άστερου Niko Seaside Resort MGallery, στον Αγιο Νικόλαο, του δεύτερου MGallery για τον όμιλο στην Ελλάδα μετά από αυτό της Αθήνας, το Athens Capital MGallery του ομίλου Λασκαρίδη στο Σύνταγμα, που άνοιξε την περασμένη χρονιά. To ολοκαίνουριο resort στην Κρήτη, έχοντας ανακατασκευαστεί πλήρως, άνοιξε φέτος στη θέση τού ενός από τα δύο ξενοδοχεία του ομίλου Μαμιδάκη που εξαγοράστηκαν προ διετίας από το δίδυμο των Hines – Henderson Park.

Το νέο 5άστερο «Niko Seaside Resort MGallery», στον Αγιο Νικόλαο στην Κρήτη

Η ανάπτυξη στην Ελλάδα

«Στην Ελλάδα έχουμε τώρα οκτώ ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιό μας. Ολα ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’80 με το πρώτο Νοvotel στο κέντρο της Αθήνας, για να ακολουθήσει το 2001 το Sofitel Athens εντός του αεροδρομίου “Eλευθέριος Βενιζέλος” το 2001 σε συνεργασία με τη Mitsis Hotels. Ωστόσο, η μεγάλη επέκταση ήρθε μέσα στην πανδημία την τελευταία διετία όπου διπλασιάσαμε την παρουσία μας, από τα τέσσερα συνολικά ξενοδοχεία στα οκτώ (σ.σ.: τα τέσσερα που προστέθηκαν ήταν τα «MGallery Αthens Capital», «Mercure Rhodes» στη Ρόδο, «Angsana Corfu» στην Κέρκυρα και πλέον και το «MGallery» στην Κρήτη). Πλέον η φιλοδοξία μας είναι να διπλασιάσουμε περαιτέρω το αποτύπωμά μας στη χώρα έως το 2025 σε προορισμούς όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη αλλά και τα νησιά, από τα πιο δημοφιλή μέχρι τους πιο ανεξερεύνητους, για το διεθνές κοινό, ελληνικούς προορισμούς γιατί η Ελλάδα έχει ακριβώς αυτό: από τη μία η Μύκονος κι από την άλλη μικρά νησιά με απόλυτη φυσική ομορφιά. Αντίστοιχα και η Αθήνα, την οποία επισκέφθηκε ο CEO του ομίλου Σεμπαστιάν Μπαζέν το περασμένο φθινόπωρο ειδικά για τα εγκαίνια του νέου “MGallery Αthens Capital” στο Σύνταγμα, αναδεικνύει ακριβώς τη νέα εικόνα που θέλει να επικοινωνήσει ο όμιλος για το μέλλον της φιλοξενίας με σύγχρονο lifestyle και σχεδιασμό, ανοικτό περιβάλλον για τον επισκέπτη, τοπική κουλτούρα, γαστρονομία και γενικά όλα όσα κάνουν ευπρόσδεκτο τον επισκέπτη που έρχεται σε έναν προορισμό είτε για αναψυχή είτε για δουλειά. Για τους ίδιους λόγους δουλεύουμε ήδη προς την κατεύθυνση να αποκτήσουμε παρουσία και στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά μέσα στην πανδημία προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της Accor στην Ελλάδα 1.400 νέα δωμάτια και έπεται συνέχεια, γιατί θέλουμε να διπλασιάσουμε ξανά τα νούμερά μας μέχρι το 2025».

Ενδιαφέρον για Ελληνικό, Σπάτα, Μύκονο

Η κυρία Μπαγί δηλώνει ότι «η ανάπτυξη για την Accor στην Ελλάδα είναι προτεραιότητα, ωστόσο με μια διαφορετική πλέον προσέγγιση: δεν επιδιώκουμε για τη χώρα τον μαζικό τουρισμό, αλλά θέλουμε και προωθούμε πολύ έντονα το premium προϊόν πολυτελείας, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία είτε και για επώνυμες (branded) κατοικίες που συνδέονται με μια ξενοδοχειακή αλυσίδα. Στο ερώτημα ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός ξενοδοχείων που θα θέλαμε στην Ελλάδα, η απάντηση είναι αυτός όπου όλοι θα είναι ικανοποιημένοι, συμπεριλαμβανομένων -πρώτα απ’ όλα- των τοπικών κοινωνιών αλλά και των συνεργατών μας γιατί επιδιώκουμε μακροπρόθεσμες σχέσεις εμπιστοσύνης σε έναν προορισμό. Η Accor μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα και ακόμη καλύτερα στην Ελλάδα», δηλώνει η CEO Νότιας Ευρώπης. Κι εδώ, εύλογα, έρχεται η ερώτηση για το ενδεχόμενο που έχει ακουστεί έντονα στην αγορά ο όμιλος να δώσει το «παρών» και στο mega project του Ελληνικού, εκεί όπου σχεδιάζονται τουλάχιστον τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες πολυτελείας με branded κατοικίες μέσα και από τις συνεργασίες που έχει κάνει ο φορέας της επένδυσης, η Lamda Development με την ΤΕΜΕΣ των ομίλων Κωνσταντακόπουλου – Olayan και με την BrookLane Capital, πέραν φυσικά του έτερου, μεγάλου project για το oλοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο που θα τρέξουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη Hard Rock. «Υπάρχει ακόμη σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία», δηλώνει η κυρία Μπαγί επιβεβαιώνοντας το σχετικό ενδιαφέρον του ομίλου που θεωρεί ότι η χώρα μας προσφέρει πλέον πεδίον δόξης λαμπρό για τα premium brands του ομίλου μαζί με branded κατοικίες με έμφαση στη φιλοξενία με όρους πλήρους αειφορίας και υψηλά κριτήρια ΕSG.

Η Accor ετοιμάζεται όμως να δώσει το «παρών» και στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος που ήδη είναι σε εξέλιξη από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έως το τέλος Ιουλίου για το δεύτερο ξενοδοχείο εντός του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, έχοντας ήδη την εμπειρία λόγω του 5άστερου «Sofitel Athens» σε συνεργασία με τον όμιλο Μήτση. Το νέο ξενοδοχείο εντός του χώρου στάθμευσης μακράς διαρκείας (Ρ3) θα διαθέτει, βάσει της προκήρυξης, μίνιμουμ 250 δωμάτια, πράσινα χαρακτηριστικά και θα είναι κατηγορίας 3 αστέρων ή εναλλακτικά συνδυασμός 3 και 4 αστέρων, αφορά δηλαδή μία πιο οικονομική πρόταση. «Θα θέλαμε να είμαστε μέρος και αυτού του νέου εγχειρήματος», αναφέρει η κυριά Μπαγί.

Στο κέντρο της Αθήνας απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο στην οδό Πατησίων, κάτω από το πολύ επιτυχημένο brand των Ibis, σχεδιάζεται μια πιο οικονομική πρόταση, ενώ εκτός Αθηνών, στα νέα projects στη χώρα μας όπου συμμετέχει ο όμιλος είναι και η στρατηγικού χαρακτήρα επένδυση, ύψους 107 εκατ. ευρώ, για το «Varco Bay Resort» στην Πάλαιρο Αιτωλοακαρνανίας, μια περιοχή λιγότερο καθιερωμένη ως τουριστικός προορισμός για το διεθνές κοινό. Πρόκειται για ένα έργο που φιλοδοξεί να αλλάξει το τουριστικό προφίλ όλης της περιοχής στη Δυτική Ελλάδα, με πλάνο να ξεκινήσει η κατασκευή εντός του 2023. Για την επένδυση με φορέα την εταιρεία RND Investments Greece, στην οποία συμμετέχουν ολλανδικά κεφάλαια, ήδη υπάρχει συμφωνία ώστε να μπει κάτω από την ομπρέλα του brand της Banyan Tree, της Accor.

Η προώθηση λιγότερο καθιερωμένων τουριστικών προορισμών είναι μια τάση που φαίνεται ότι έχει ανέβει σε καιρό πανδημίας: «Θεωρούμε, σε σχέση με το μέλλον του τουρισμού για τη μετά πανδημία περίοδο, ότι οι Ευρωπαίοι θα επιλέγουν πιο κοντινούς προορισμούς που θα βρίσκονται σε απόσταση μάξιμουμ 4 ωρών με το αεροπλάνο, με αυθεντικά χαρακτηριστικά για πλήρη αποσυμπίεση, επιλέγοντας για τη διαμονή τους ακόμη και πιο μικρά καταλύματα έως 100 δωματίων που τοποθετούν ψηλά τις πράσινες πρακτικές. Η ευεξία και η αποτοξίνωση από τους ρυθμούς της καθημερινότητας είναι πλέον ψηλά στις προτεραιότητες των ταξιδιωτών τώρα, όπως είναι -και θα παραμείνει επίσης ψηλά- η τάση του bleisure, των ταξιδιών δηλαδή που μπορεί να συνδυάζουν τη δουλειά με την αναψυχή». Σημειωτέον ότι η κυρία Μπαγί δηλώνει «φανατική όλων των ελληνικών νησιών -άλλωστε και οι πρώτες της διακοπές στην Ελλάδα με την οικογένειά της ήταν στη Λευκάδα- που ανταποκρίνονται πλήρως στις επιταγές της μετά πανδημίας περιόδου. Πλέον είναι περισσότερος ο χώρος και για πιο εναλλακτικές προτάσεις, έστω και αν η ανάγκη για μεγάλα, οργανωμένα resorts σε δημοφιλείς και πολυσύχναστους προορισμούς θα υπάρχει πάντα».

Ακριβώς στο πλαίσιο αυτό, σε έναν κορυφαίο, πολυσύχναστο προορισμό όπως αυτός της Μυκόνου έχουν ακουστεί τα ονόματα των πολυτελών brands του ομίλου Raffles και Fairmont για την έλευσή τους στο νησί μέσω μιας ακόμη επένδυσης με διεθνή κεφάλαια που έχει χαρακτηριστεί στρατηγική. Η κυρία Μπαγί επισημαίνει ότι επί του παρόντος το εν λόγω πλάνο διέπει η εμπιστευτικότητα, τονίζοντας παράλληλα ότι «δική μας προτεραιότητα είναι στους προορισμούς όπου πηγαίνουμε και ειδικά σε νησιά όπως είναι η Μύκονος να κινούμαστε με πολύ υψηλά περιβαλλοντικά κριτήρια ESG με μακροπρόθεσμη προοπτική. Είναι εύλογο ότι θέλουμε να έχουμε παρουσία στη Μύκονο, όμως αυτό, αν και όποτε γίνει, θα είναι με πολύ αυστηρούς όρους σε όλα τα επίπεδα, από την ενεργειακή αυτονομία μέχρι τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, με απόλυτο σεβασμό σε έναν προορισμό που πρέπει να είναι κόσμημα και στο μέλλον».

Η κυρία Μπαγί επισημαίνει ότι στην παρούσα φάση ο όμιλος δεν θα φοβηθεί να πει «όχι» στην επέκταση ακόμη και όταν πρόκειται για κορυφαίους προορισμούς όπως είναι η Κρήτη, «γιατί θέλουμε οι επενδύσεις μας να έχουν ισχυρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, να έχουμε ισχυρή, μακροπρόθεσμη σύνδεση με την τοπική κοινωνία και αυτή είναι πρωτίστως η προσέγγισή μας στον τουρισμό. O όμιλος έχει βάλει στόχο να μη χρησιμοποιεί πλαστικά μιας χρήσης στα ξενοδοχεία του μέχρι το τέλος αυτής της χρονιάς, να μειώσει σταδιακά το αποτύπωμα άνθρακα, να εγκαταστήσει ηλιακά πάνελ στις μονάδες του, να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων με την υποχρέωση στις μονάδες άνω των 100 δωματίων κάθε μήνα να μετριέται το ποσοστό των τροφίμων που δεν χρησιμοποιούνται».

Το νέο 5άστερο «Niko Seaside Resort MGallery», στον Αγιο Νικόλαο στην Κρήτη

Nέες πρακτικές

Κι αν τα ταξίδια στην Ευρώπη φέτος έχουν επιστρέψει, η μεγαλύτερη πρόκληση και ο κίνδυνος για το καλοκαίρι είναι η έλλειψη εργαζομένων σε όλη την τουριστική αλυσίδα, όπως επισημαίνει η κυρία Μπαγί.
«Αντιμετωπίζουμε το εξής παράδοξο: η επιθυμία για ταξίδια είναι τεράστια, η ανάκαμψη σε όλη τη Μεσόγειο είναι μεγαλύτερη του αναμενομένου, ωστόσο ο κίνδυνος για τον κλάδο είναι να μπορέσει να διαχειριστεί τη μεγάλη επιστροφή, εν μέσω της μεγάλης παραίτησης από τους εργαζομένους διεθνώς.

Στην Accor ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε νέες πρακτικές από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τις οποίες θα εξελίσσουμε συνεχώς προκειμένου να κρατήσουμε τους υφιστάμενους και να προσελκύσουμε και νέους εργαζομένους.

Αν θεωρήσουμε ότι το πρόβλημα είναι μόνο θέμα χρημάτων, είναι λάθος γιατί οι ανάγκες είναι πολύ περισσότερες. Πρώτη, μεγάλη ανάγκη είναι η ευελιξία στον εργαζόμενο: για να προσελκύσει κανείς ταλέντα θα πρέπει να δίνει στον εργαζόμενο την ευελιξία για τηλεργασία, να δουλεύει απ’ οπουδήποτε τουλάχιστον δύο ή ακόμη και τρεις φορές την εβδομάδα, αρκεί αυτός να παραδίδει το ζητούμενο.

Στα κεντρικά της Accor στο Παρίσι συμφωνήσαμε για έως τρεις φορές την εβδομάδα. Δεύτερο ζητούμενο είναι να έχουν οι εργαζόμενοι μεγαλύτερη ισορροπία στην προσωπική τους ζωή, στην οικογένειά τους και την εργασία τους, γι’ αυτό και ξεκινήσαμε να λανσάρουμε στο Παρίσι την τετραήμερη εργασία ειδικά στον τομέα του επισιτισμού (food & beverage), όπου επίσης δίνεται η δυνατότητα στους εργαζομένους να κανονίζουν οι ίδιοι τις βάρδιές τους κατόπιν της μεταξύ τους συμφωνίας.

Αντίστοιχα, για τους εργαζομένους πολλαπλών δεξιοτήτων τούς δίνεται η δυνατότητα να μεταπηδούν σε περισσότερα πόστα μέσα σε ένα ξενοδοχείο, ενώ σε κάποια ξενοδοχεία στη Γαλλία έχουμε αρχίσει να δοκιμάζουμε ως πρακτική και τη δυνατότητα να διαμορφώνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι το πλαίσιο της δουλειάς τους και τα ρεπό τους ανάλογα με τις υποχρεώσεις τους, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι θα παραδίδουν το ζητούμενο, χτίζοντας μια επαγγελματική σχέση εμπιστοσύνης.

Ενα τρίτο ζητούμενο για τους εργαζομένους είναι να αισθάνονται ότι εξυπηρετούν έναν σκοπό, ότι έχουν προοπτικές ανέλιξης σε έναν υπεύθυνο όμιλο φιλοξενίας που τοποθετεί ψηλά τον άνθρωπο και το περιβάλλον, γι’ αυτό και έχουμε δεσμευθεί για την εφαρμογή κριτηρίων ESG με ισόρροπη ανάπτυξη ως προς τις θέσεις των εργαζομένων και την αναλογία ανδρών/ γυναικών, την αύξηση του ποσοστού στο 45% των γυναικών σε θέσεις γενικών διευθυντών έως το 2025, ως προς τις περιβαλλοντικές μας δεσμεύσεις για μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα κατά 46% και ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050 κ.λπ.».

Διαβάστε ακόμη

Με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στοιχείων οι έλεγχοι της Εφορίας

«Point system» για την πιστοληπτική ικανότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων

Φυσικό αέριο: Ο Πούτιν ετοιμάζει το κλείσιμο του Nord Stream και η Γερμανία ξέρει ότι ίσως είναι οριστικό

 

Exit mobile version